کدخبر: 17594

مقایسه دستگاه لیزر تیتانیوم و پلاتینیوم پلاس

 

 

از بین بردن موهای زائد با استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد در کلینیک‌های معتبر زیبایی، یکی از خدمات آرایشی و بهداشتی پرطرفدار است. با ساخت و عرضه دستگاه‌های لیزر موهای زائد، بسیاری از افراد از مشکلات ناشی از وجود موهای زائد در بدن خود خلاص شده‌اند. دو مدل دستگاه لیزر مو از محصولات شرکت آلما در آمریکا که در بازار ایران طرفداران بسیار زیادی دارند، دستگاه لیزر تیتانیوم و دستگاه لیزر پلاتینیوم پلاس هستند و اکثر کلینیک‌های زیبایی با استفاده از این دستگاه‌ها و تاباندن امواج به پوست، باعث از بین رفتن فولیکول‌های مو و حذف دائمی آن‌ها می‌شوند. این دو محصول جدید کمپانی آلما در از نظر تکنولوژی فنی، عملکرد، مکانیسم اثر و داشتن سه طول موج با هم شباهت دارند؛ اما در کنار این شباهت‌ها تفاوت‌هایی نیز با هم دارند که در این مقاله قصد داریم این دو دستگاه را از نظر تفاوت‌هایشان با هم بررسی کنیم.

 دستگاه‌ لیزر موهای زائد تیتانیوم و پلاتینیوم پلاس از نظر اسپات سایز چه تفاوتی با هم دارند؟

شاید شما هم مانند بسیاری از افراد ندانید که اسپات سایز چیست. به پنجره اپتیکی تعبیه شده بر روی سر قسمت هندیپس شیشه‌ای دستگاه، اسپات سایز گفته می‌شود‌. این قسمت با پوست بدن انسان مماس می‌شود تا اشعه لیزر از نزدیک روی پوست تابیده شود. هر چقدر اندازه اسپات سایز در دستگاه لیزر موهای زائد بزرگتر باشد، بهتر است و نتیجه خوبی خواهد داشت؛ زیرا با بزرگ بودن اسپات سایز، سطح بیشتری از پوست در معرض امواج لیزر قرار می‌گیرند و فرآیند حذف موهای زائد با سرعت بالاتری انجام می‌شود. اندازه اسپات در دستگاه لیزر تیتانیوم، نسبت به دستگاه لیزر پلاتینیوم پلاس بزرگ‌تر است.‌ در جدیدترین مدل‌های لیزر تیتانیوم از دو هندیپس استفاده شده‌است؛ بنابراین اندازه اسپات سایز آن‌ها نیز دقیقا دو برابر است و این امر باعث افزایش قدرت این دستگاه لیزر موهای زائد می‌شود.

سیستم خنک‌کنندگی یا TEC در دستگاه تیتانیوم با پلاتینیوم پلاس چه تفاوتی دارند؟

قدرت سیستم خنک کنندگی یا کولینگ دستگاه لیزر تیتانیوم نسبت به سیستم خنک کنندگی دستگاه لیزر پلاتینیوم پلاس، دو برابر قوی‌تر است. سیستم خنک کنندگی لیزر تیتانیوم دمای سر هندیپس این دستگاه را به میزان بیست درجه سانتی‌گراد کاهش می‌دهد‌. هر چه قدرت خنک کنندگی دستگاه لیزر موهای زائد بیشتر باشد، فرد در زمان لیزر کمتر دچار احساس سوختگی یا احساس درد می‌شود. در واقع‌ یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های بین دو دستگاه تیتانیوم و پلاتینیوم پلاس همین قدرت خنک کنندگی است. به همین دلیل دستگاه‌های لیزر تیتانیوم در بازار ایران طرفداران بیشتری دارند.https://file.tesmino.ir/images/2022/11/images_1669270748.jpg

 نرم افزار دستگاه لیزر موهای زائد تیتانیوم چه تفاوتی با نرم افزار لیزر پلاتینیوم پلاس دارد؟

دستگاه لیزر تیتانیوم از نظر نرم افزار و اپراتور نیز نسبت به دستگاه لیزر پلاتینیوم پلاس، قدرت و کارآمدی بیشتری دارد. نرم افزار تیتانیوم طوری طراحی شده‌است که همه پارامترها و طول موج‌ها را به خوبی تنظیم می‌کند. نرم افزار تیتانیوم، طیف رنگی و همچنین سایز ناحیه‌ای که موهای زائد آن‌ها لیزر می‌شود را به نمایش می‌گذارد. همچنین می‌توان با توجه به نیاز خود، دایود بار و ماژول‌های سیستم نرم افزاری تیتانیوم را به راحتی تنظیم کرد.

تفاوت ظاهری

اگر بخواهیم ویژگی‌های ظاهری دستگاه لیزر موهای زائد تیتانیوم و پلاتینیوم پلاس را با هم مقایسه کنیم، باز هم لیزر تیتانیوم ظاهر زیباتری دارد. در واقع یکی از دلایل پرطرفدار بودن دستگاه‌های لیزر تیتانیوم ظاهر بسیار زیبا و شکیل آن‌هاست. کیفیت نمایشگر تیتانیوم 4k است و تاثیر به‌سزایی در جذابیت این دستگاه لیزر موهای زائد دارد. محل قرار گیری هندیپس‌های دستگاه تیتانیوم به گونه‌ای طراحی شده‌است که در حین کار، برای پزشک یا اپراتور هیچ مزاحمتی ایجاد نکند. بدنه پلاستیکی زیبا و طراحی منحصر به فرد محل قرار گرفتن هندیپس‌ها، در زیباتر شدن دکوراسیون داخلی کلینیک‌های لیزر مو هم تاثیرگذار است. نمایشگر لیزر پلاتیتیوم پلاس 12 اینچ و نمایشگر لیزر تیتانیوم 15 اینچ است.

دستگاه‌های لیزر تیتانیوم و پلاتینیوم پلاس از نظر توان خروجی چه فرقی با هم دارند؟

ماژول‌های موجود در دستگاه تیتانیوم، دارای توان خروجی 1200 وات هستند و قدرت ماژول‌های دستگاه لیزر پلاتینیوم پلاس تقریبا 800 وات است. با توجه به این که توان خروجی تیتانیوم بیشتر است، بهتر می‌تواند موهای زائد را از بین ببرد؛ زیرا با نفوذ به لایه‌های عمیق پوست، به خوبی فولیکول‌های ریشه مو را نابود می‌کند‌. در بسیاری از کلینیک‌های لیزر مو، دستگاه تیتانیوم به عنوان یک دستگاه باکیفیت کاربرد بسیار زیادی دارد.https://file.tesmino.ir/images/2022/11/images_1669270749.jpg

 رابط کاربری دستگاه تیتانیوم چه فرقی با دستگاه پلاتینیوم پلاس دارد؟

یکی دیگر از تفاوت‌های بین دستگاه لیزر موهای زائد تیتانیوم و پلاتینیوم پلاس، رابط کاربری این دو دستگاه‌ است‌. دستگاه تیتانیوم نسبت به پلاتینیوم پلاس، رابط کاربری پیشرفته‌تر و در عین حال ساده‌تری دارد. اپراتور کلینیک لیزر مو یا پزشک، قبل از این‌که لیزر موهای زائد مراجعین را شروع کنند، می‌توانند با توجه به پوست افراد تنظیمات مورد نظر را انجام دهند‌. دستگاه‌های تیتانیوم دارای چند سری متفاوت از اپلیکاتور هستند تا بهداشت فردی مراجعین رعایت شود. هر یک از اپلیکاتورها کاربردهای مختلفی دارند و برای قسمت‌های خاصی از اندام‌های بزرگ یا کوچک مراجعین مورد استفاده قرار می‌گیرند. سرعت از بین بردن موهای زائد با استفاده از دستگاه تیتانیوم بیشتر از دستگاه پلاتینیوم پلاس است؛ زیرا همان‌طور که در بخش‌های قبلی مقاله هم اشاره کردیم، هندیپس آن اسپات سایز بزرگتری دارد. هر چه سرعت عملکرد یک دستگاه لیزر موهای زائد بیشتر باشد، عملکرد اپراتور نیز سریع‌تر خواهد شد و خدمات لیزر مو در مدت زمان کوتاه‌تری انجام می‌شود.

جمع‌بندی

در این مقاله به مقایسه ویژگی‌های دو محصول بسیار باکیفیت و کاربردی کمپانی آلما پرداختیم. این دو محصول جزو پرفروش‌ترین محصولات بازار ایران به شمار می‌روند و با وجود شباهت‌های زیادی که دارند، از نظر بعضی از ویژگی‌ها مانند اندازه اسپات سایز، قدرت سیستم خنک کنندگی، نرم افزار، ظاهر دستگاه، توان خروجی و رابط کاربری با هم متفاوت هستند. پزشکانی که قصد دارند برای کلینیک لیزر موی خود دستگاه لیزر موهای زائد بخرند، می‌توانند با مقایسه این دو دستگاه با توجه به نیاز خود، یکی از دستگاه‌ها را انتخاب و خریداری کنند. در بسیاری از کلینیک‌های لیزر مو نیز، هر دو مدل دستگاه لیزر ساخت کمپانی آلما یعنی دستگاه‌های تیتانیوم و پلاتینیوم پلاس را برای از بین بردن موهای زائد صورت، بدن و بیکینی مراجعین مورد استفاده قرار می‌دهند. امیدواریم از مطالعه این مطلب کمال استفاده را برده‌باشید.

 

ارسال نظر: