کدخبر: 17624

هر آنچه که باید در سفر به مازندران بدانید

 

سفر به مازندران یا شمال، یکی از کارهایی است که بسیاری از مردم در تعطیلات کوتاه یا بلندمدت انجام می‌دهند. هر چند شمال ایران دارای سه استان گیلان، مازندران و گلستان است، اما معمولا استان مازندران بیشترین مسافر را در سفرهای شمالی دارد و افراد زیادی به شهرهای زیبای این استان مسافرت می‌کنند.

کمتر فرد ایرانی‌ وجود دارد که به استان مازندران سفر نکرده وی یا قصد سفر به این بخش شمالی از کشور را نداشته باشد. پرسش این است: از استان مازندران چه می‌دانید؟ خواندن مقاله هر آنچه که باید در سفر به مازندران بدانید، به شما کمک می‌کند که در سفری که به این استان شمالی دارید، بهترین برنامه‌های تفریحی و تفرجی را داشته باشید.    

دیدنی های شهر رامسر را از دست ندهید

رامسر شهری زیبا و دیدنی است که هم مرز با استان گیلان بوده و زیبایی‌های طبیعی دریا و جنگل را همزمان در خود دارد. مسیر سفر به رامسر از جاده چالوس است و این شهر دارای دیدنی‌ها و جاذبه‌های گردشگری زیادی است. در رامسر می‎توان به تله‌ کابین واقع در مجموعه شهر سبز رفت، از کاخ مرمر، موزه مردم‌شناسی و سایر موزه‌های شهر دیدار کرد، در آبگر‌م‌های شهر یا روستاهای اطراف به درمان و استحمام پرداخت، به تماشای سد میجران، آبشار سیاسرت، قلعه مارکوه، غار یاغی لوکا و آبشار ایج، در خارج از شهر رفت و در بلوار کازینو قدم زد یا در پارک آبی رامسر شنا کرد. 

هم چنین در اطراف رامسر روستاهای زیادی وجود دارد که شهرت آنها در سراسر ایران پیچیده است. رامسر را عروس شهرهای مازندران می‎خوانند. شما با اجاره ویلا رامسر عروس شهرهای ایران نه تنها به گردش در داخل شهر پرداخته و از دیدنی‌های آن بازدید کنید، بلکه به روستاهای زیبای جواهر ده، گرمساسر، لپاسر و سایر روستاهای اطراف رفته و زیبایی را با تمام وجود احساس کنید.

چگونه در مرکز استان مازندران ویلا اجاره کنیم؟

ساری شهر مرکزی استان مازندران است که در عین حال که شهری بزرگ و پرجمعیت است، قدمت زیادی دارد. اگر شاهنامه فردوسی را خوانده باشید، حتما بارها نام ساری را در آن دیده‌اید. این شهر دارای بیمارستان‌های زیاد و مراکز اداری است و برای کسانی که به دلایل کاری به این شهر سفر می‎کنند، خانه‌های ویلایی زیادی برای اجاره یافت می‎شود.

البته تمام ویژگی ساری در بخش اداری آن خلاصه نمی‌شود. ساری مانند سایر شهرهای استان مازندران دارای طبیعت زیبایی هست که به دریا و کوه راه دارد. اگر در ساری برای اجاره ویلاهای استان مازندران در جاباما اقدام کرده‌اید، بازدید از پناهگاه حیات وحش سمسکنده، مجموعه ساحلی و تاریخی فرح آباد و آبشار اوبن را در برنامه سفر خود بگذارید. 

پل بابلسر، اولین پل ماشین رو در ایران 

بابلسر یکی معروف‌ترین و قدیمی‌ترین تفرجگاه‌ها و شهرهای تفریحی در استان مازندران است که از گذشته در فیلم‌های قدیمی مسافران به این شهر سفر می‌کردند. نخستین پل ماشین رو در ایران در بابلسر و بر روی رودخانه‌ بابلرود ساخته شده است و همین پل و رودخانه‌ای که زیر آن جریان دارد، جلوه زیبایی به این شهر ساحلی بخشیده است. 

برای سفر به بابلسر اجاره ویلا جاباما را انجام داده و در دیدنی‌های این شهر شامل اسکله ساحلی، باغ وحش، بقعه امامزاده ابراهیم، بقعه بی بی رقیه، سد لاستیکی و بازارهای محلی اوقات خوشی را بگذرانید.

10

چرا جاده چالوس اینقدر معروف است؟ 

استان مازندران دارای سه جاده ورودی از سمت تهران است که نام‌های آنها هراز، فیروزکوه و جاده چالوس است. جاده‌ چالوس معروف‌ترین مسیر رسیدن به این استان است که چند ترانه در مورد آن ساخته شده و در هر فصلی بسیار زیباست.

این جاده از شهرستان کرج در استان البرز چالوس ادامه دارد و فاصله آن 163 کیلومتر است. جاده چالوس با مسیر پیچ در پیچ و رودخانه زیبا، سد کرج و مسیر جنگلی و کوهستانی آن، به همراه شهرک‌های اطراف جاده که پر از فروشگاه‌های خوراکی‌های محلی هستند، به اندازه‌ای زیبا است که خودش یک تفریحگاه به شمار می‌آید. رانندگی در این جاده معروف کمی خطرناک است و باید با دقت و احتیاط انجام شود.

پس از رسیدن به چالوس از زیبایی های شهر لذت ببرید

جاده چالوس مستقیما به یکی از معروف‌ترین و زیباترین شهرهای استان مازندران یعنی چالوس می‎رسد. در دو طرف چالوس شهرهای نوشهر و تنکابن است و سایر شهرهای توریستی این استان نیز در نزدیکی آن قرار دارد. چالوس دارای جاذبه‌های طبیعی زیادی است.

آبشارهایی نظیر اکاپل، سواسره و هریجان هستند که بسیار دیدنی هستند. هم‌چنین در سفر به چالوس حتما به پارک جنگلی آن بروید و از بازار محلی و بازار ماهی فروشان نیز خرید کنید.

نوشهر در همسایگی چالوس

شهر زیبای نوشهر در همسایگی چالوس بوده و دارای مناطق دیدنی فراوانی است. نوشهر دارای ساحل‌های سنگی و شنی و محیط جنگلی است. یکی از پارک‌های معروف و زیبای ایران به نام پارک جنگلی سی سنگان در اطراف این شهر زیبا قرار دارد. 

روستای دیدنی کندلوس که فیلم باغ‌های کندلوس بر اساس این مکان ساخته شده، در فاصله 75 کیلومتری از شهر نوشهر واقع شده و بسیار زیبا است. سد و دریاچه آویدر از سایر جاذبه‎های نوشهر هستند.

جاده های دو هزار و سه هزار در تنکابن است

حتی اگر به شمال نرفته و هنوز فرصت مسافرت به استان مازندران را پیدا نکرده باشید، حتما نام جاده‌های دو هزار و سه هزار را شنیده‌اید. این جاده‌های معروف مسیرهایی کوهستانی هستند که در نزدیکی شهرستان تنکابن یا شهسوار قرار دارند. 

تنکابن دارای باغ‌های کیوی و مرکبات زیادی است. علاوه بر این شما در سفر به تنکابن می‎توانید از آبشارهای کوهسر و سنگ بن چشمه دیدن کنید.

نام قدیم سلمان شهر چه بود؟

سلمان شهر نام شهر معروف متل قو است که از گذشته مقصد گردشگران شمال بوده و نام آن در فیلم‌های قدیمی زیاد شنیده شده است. این شهر ساحلی بسیار تفریحی بوده و از قدیم، یکی از مکان‌های لاکچری در استان مازندران به شمار می‌آمده است. در اطراف متل قو غاری به نام دانیال وجود دارد که بسیار دیدنی است.

نور، محمودآباد، فریدونکنار 

شهرستان نور یکی دیگر از شهرهای دیدنی ساحلی در استان مازندران است که از سمت شرق با محمودآباد، یکی دیگر از شهرهای ساحلی مازندران همسایه است. این دو شهر زیبا به همراه فریدونکنار، در جاده ساحلی و در مجاورت دریای خزر قرار دارند. فریدونکنار شهر همسایه بابلسر در سمت غرب است که در مسیر آن شهرک ساحلی خزرشهر و بابلسر فروشگاه‌های برند زیادی وجود دارد که مسافران زیادی برای خرید کردن از آنها توقف می‌کنند. 

11

سایر شهرهای استان مازندران را بشناسید

استان مازندران دارای 63 شهر و 22 شهرستان است. علاوه بر شهرستان‌هایی که در این مقاله معرفی شدند، شهرهای نکا، بهشهر، نکا، میان‌دورود، جویبار، سیمرغ در نزدیکی قائم‌شهر، قائم‌شهر، سوادکوه شمالی، سوادکوه، بابل، کلاردشت و عباس‌آباد سایر شهرستان‌های این استان هستند.

 

ارسال نظر: