کدخبر: 17704

ورق پولکی چیست؟ + خرید پولکی فلزی ارزان

 

ورق‌های فلزی، در جنس‌های مختلف در بازار وجود دارند. این ورق‌ها در صنعت و ساخت و ساز استفاده می‌شوند. ورق‌ها، گاهی برای کاربردهای مختلف پانچ می‌شوند. در نتیجه این فرآیند، محصولی به نام پولکی فلزی به دست می‌آید که می‌تواند بر اساس جنس ورق اولیه، انواع مختلفی داشته باشد.

این پولکی‌ها، در دو دسته کلی فلزی و آلیاژی در بازار وجود دارند. کاربردهای این محصول در صنعت بسیار زیاد است و می‌تواند در کاربردهای تزیینی، پروژه‌های صنعتی دقیق و مواردی که نیاز به ظریف‌کاری دارند استفاده می‌شود. 

پولکی فلزی چیست؟

پولکی فلزی یا آلیاژی، محصولی دایره‌ای شکل و مسطح است که در نتیجه برش ورق‌های فلزی به دست می‌آید. این محصول می‌تواند حاصل پانچ کردن ورق‌های فلزی برای کاربردهای مختلف باشد. در این حالت، به جای دورریزی بخش‌های پانچ شده از ورق، آن‌ها را جمع‌آوری کرده و به عنوان ورق پولکی استفاده می‌کنند.

همچنین پولکی‌ها می‌توانند به صورت مستقل با روش برش لیزری یا واترجت ورق‌های فلزی تولید شوند. روش دوم، دقت بیشتری دارد و لبه‌های پولکی‌هایی که با این روش تولید می‌شوند، صاف‌تر و منظم‌تر خواهد بود؛ به همین دلیل این دسته از محصولات در کاربردهای صنعتی دقیق و ظریف بیشتر دیده می‌شوند. 

برای آشنایی با پولکی فلزی و ثبت سفارش خرید در آهن اسپات، اینجا کلیک کنید.

انواع پولکی فلزی و آلیاژی

پولکی‌های فلزی بر اساس مواد اولیه به کار رفته در آن‌ها، در انواع زیر تولید می‌شوند و هر یک کاربردهای خاص خود را دارند:

  1. پولکی آهنی

پولکی آهنی ارزان‌ترین نوع این محصول است که در بازار آهن و فولاد به فروش می‌رسد. اگر بهای این محصول را در سایت آهن اسپات استعلام و آن را با سایر موارد مقایسه کنید، متوجه اختلاف قیمت آن با سایر پولکی‌ها خواهید شد. دلیل این اختلاف قیمت آن است که این نوع پولکی بر خلاف انواع فولادی و آلومینیومی، مقاومت بالایی ندارد و زود زنگ می‌زند؛ به همین دلیل برای کاربردهای حساس مناسب نیست و به نگهداری بیشتری نیاز دارد. 

  1. پولکی فولادی

پولکی‌های فولادی از آلیاژ کربن و آهن ساخته می‌شوند. این محصولات استحکام بسیار بالایی دارند و مقاومت آن‌ها در برابر اکسید شدن و فرسایش محیطی بسیار بالاست. پولکی‌ فولادی بیشتر در کاربردهای صنعتی حساس که نیاز به دوام بالا دارند استفاده می‌شود. 

  1. پولکی آلومینیوم

این دسته از پولکی‌های فلزی، همانگونه که از نام آن‌ها مشخص است، از جنس آلومینیوم هستند. این پولکی‌ها در شرایط رطوبت، زنگ نمی‌زنند و دچار فرسایش نمی‌شوند. به همین دلیل می‌توان از آن‌ها در ساخت یا تعمیر لوله‌های آلومینیومی و سیستم‌های انتقال مایعات استفاده کرد.

ساختار این دسته از پولکی‌ها نسبت به انواع دیگر ظریف‌تر است و در عین استحکام، انعطاف بسیار خوبی هم دارند؛ به همین دلیل انتخاب مناسبی برای پروژه‌های دقیق خواهند بود. 

7

۴. پولکی آلیاژی

ماده اولیه پولکی‌های آلیاژی، از ترکیب چند فلز با یکدیگر ساخته می‌شود. با مقایسه قیمت انواع پولکی در آهن اسپات متوجه خواهید شد که این دسته از محصولات، قیمت نسبتا بالایی دارند اما در عوض، کاربردهای متنوعی را پوشش می‌دهند. این دسته از پولکی‌ها، بر اساس نوع آلیاژ می‌توانند در انواع کربن استیل، Ck45، ST37، ST52 و دیگر انواع آلیاژی تقسیم شوند.

هر یک از این محصولات، طبق ماده اولیه خود، خواص منحصر به فردی دارند. مثلا پولکی کربن استیل، رنگ تیره دارد و مقاومت آن به سایش بسیار بالاست، در عوض نوع ST52، انعطاف کمی دارد و در برابر فشار بالا مقاوم‌تر است. 

کاربردهای پولکی فلزی

یکی از سوالاتی که مطرح می‌شود این است که این ورق‌های کوچک و بزرگ دایره‌ای شکل، چه کاربردهایی را پوشش می‌دهند؟ تنوع مصارف پولکی‌های فلزی بسیار بالاست. از آنجایی که این محصول در انواع مختلفی در بازار وجود دارد، می‌توان آن را در کاربردهای مختلفی مشاهده کرد.

برای استعلام قیمت آهن و خرید محصولات فولادی از آهن اسپات، اینجا کلیک کنید.

پیش از خرید این نوع پولکی، بهتر است نیاز خود را با مشخصات دقیق پولکی مورد نظر مطابقت دهید و پس از برآورد قیمت از آهن اسپات، طبق بودجه پروژه خود اقدام به خرید محصول نمایید. به طور کلی می‌توان کاربردهای این محصولات فلزی را در موارد زیر خلاصه کرد:

  • ساخت قطعات کوچک برای سازه‌های فلزی
  • تعمیر یا ساخت بخش‌هایی از سیستم‌های انتقال آب
  • ساخت قطعات الکترونیکی در ابعاد دقیق کوچک یا بزرگ
  • استفاده جهت کاربردهای تزیینی و صنایع دکوراسیون
  • تولید بخش‌هایی از قطعات در خودروسازی یا ماشین‌آلات صنعتی و کشاورزی

خرید پولکی فلزی ارزان

اگر قصد دارید برای کاربردهای مختلفی که از آن‌ها نام بردیم، ورق پولکی با قیمت مناسب خریداری کنید، بهتر است ابتدا برای استعلام قیمت این محصول وارد سایت آهن اسپات شوید. 

8

در این سایت می‌توانید چند نکته را درباره انواع پولکی فلزی متوجه شوید. نکته اول، جنس محصول است که آن را در دسته‌های مختلفی قرار می‌دهند. مورد بعدی، قیمت بر مبنای واحد وزنی مشخص است؛ به عنوان مثال قیمت پولکی آلومینیوم به ازای هر یک کیلو مشخص شده است. نکته دیگر، تولید کننده محصول است. قیمت پولکی‌ها می‌تواند بر اساس کارخانه سازنده، کمی متفاوت باشد. 

پس از انتخاب محصول موردنظر متناسب با نیازتان، نوبت به ثبت سفارش می‌رسد. کارشناسان آهن اسپات به صورت آنلاین در دسترس شما هستند تا شما را برای خرید پولکی فلزی و دیگر آهن‌آلات و محصولات فولادی شما را راهنمایی کنند. مزیت خرید با این روش، این است که قیمت‌ها کاملا به روز و دقیق هستند و می‌توانید پولکی فلزی ارزان را با کیفیت تضمین شده دریافت کنید. 

استعلام قیمت ورق و خرید آن از آهن اسپات

پولکی فلزی، یک قطعه فلزی دایره‌ای شکل از جنس فولاد، آهن، آلومینیوم یا انواع آلیاژهای مختلف است. این قطعه فلزی در ساخت قطعات مختلف صنعتی و تزیینی کاربرد دارد.

برای خرید انواع ورق من جمله ورق گرم و استعلام قیمت ورق گرم در آهن اسپات و همچنین سایر انواع ورق و پولکی فلزی ارزان با کیفیت عالی، می‌توانید به سایت آهن اسپات مراجعه کنید و به تناسب نیازتان، محصول موردنظر را از کارخانه‌های مختلف به صورت آنلاین خریداری نمایید. 

 

 

ارسال نظر: