کدخبر: 17754

چرا باید از قفل هوشمند استفاده کرد؟

قفل هوشمند یکی از تکنولوژی‌های شناخته شده و بروز در هوشمندسازی خانه‌ها است. در دنیا مورداستفاده قرار می‌گیرد و متحمل است که به‌زودی به شکل گسترده‌ای در کشورهای دیگر نیز مورداستفاده قرار بگیرد.

 

 

قفل هوشمند یکی از تکنولوژی‌های شناخته شده و بروز در هوشمندسازی خانه‌ها است. در دنیا مورداستفاده قرار می‌گیرد و متحمل است که به‌زودی به شکل گسترده‌ای در کشورهای دیگر نیز مورداستفاده قرار بگیرد. در واقع می‌توان گفت که خیلی زود تبدیل به یک پیش‌نیاز در ساخت واحدهای تجاری و مسکونی می‌گردد. خانه شما نیاز به یک تغییر اساسی دارد، اگر تاکنون از هیچ یک از تجهیزات خانه‌های هوشمند استفاده نکرده‌اید، نگران نباشید. حالا زمان این کار فرارسیده است.

می‌توانید با انتخاب و خرید قفل هوشمند از مزیت‌های آن استفاده کنید. اگر این سوال در ذهن شما مطرح شده است که این مزیت‌ها چیست و آیا واقعاً قفل‌های هوشمند برتری خاصی نسبت به مدل‌های قدیمی دارند، در ادامه با ما همراه باشید. ما این موضوع را بر پایه شواهد، توضیحات شرکت‌های تولیدکننده و نقادان این حوزه بررسی خواهیم کرد.

 

قفل هوشمند چیست؟

قفل هوشمند مسیر و ساختار بروز و  معمول در امنیت خانه و محل کار است و همراه با قفل‌هایی مانند الکسای آمازون و گوگل هوم ست می‌شود. گام بعدی برای ایجاد خانه‌های هوشمند آینده به‌حساب می‌آید. به زبان ساده، این یک قفل الکترونیکی است که با استفاده از پروتکل بی‌سیم مانند: Z-Wave می‌توان آن را از راه دور با استفاده از گوشی هوشمند و یا هر نوع دستگاهی که دارای سیستم‌عامل است قفل یا باز کرد. برای آن دسته از کسانی که بیشتر از فناوری آگاه هستند، این یک پروتکل ارتباطی فوق‌العاده بهینه، ایمن و سریع مبتنی بر توپولوژی شبکه مش خانگی است که برای استفاده در اتوماسیون طراحی شده است و از امواج رادیویی کم‌مصرف برای برقراری ارتباط بین لوازم‌خانگی استفاده می‌کند.

آیا قفل‌های هوشمند ایمن هستند؟

ازآنجایی‌که این محصولات در سراسر دنیا توسط برندهای مختلف عرضه شده‌اند، بحث‌ها و ضدونقیض‌هایی در مورد ایمنی قفل‌های دیجیتال و هوشمند وجود دارد و برخی ادعا می‌کنند که امنیت آن می‌تواند تحت‌الشعاع قرار بگیرد؛ بنابراین بیایید به آسیب‌پذیری‌ها و عملکردهای ایمنی آن‌ها نگاهی بیندازیم تا ببینیم آیا می‌توانید در مقایسه با قفل‌های سنتی به قفل هوشمند اعتماد کنید تا از خانه‌تان در برابر مزاحمان محافظت کنید.

برخلاف قفل‌های مهره‌ای و پیچ‌ومهره‌ای که ما به آن عادت کرده‌ایم، قفل‌های هوشمند دیجیتال در برابر هک آسیب‌پذیر هستند. بااین‌حال، این بدان معنا نیست که آنها آسیب‌پذیر هستند. مدل‌های قبلی که به بلوتوث متکی بودند دارای آسیب‌پذیری بودند، اما دستگاه‌های پیشرفته‌تر مانند قفل هوشمند وای‌فای از پروتکل بسیار ایمن‌تر Z-Wave برای افزایش امنیت استفاده می‌کنند.

images_1669823850.jpg

حفاظت به‌مراتب بهتر در مقابل سارقین!

قفل‌های هوشمند امنیت درب خانه را تأمین می‌کنند. به کنترل درب ورودی خانه کمک می‌کند. قفل‌های دیجیتال و بدون کلید حسی از محافظت را در خانه شما ایجاد می‌کنند که قبلاً تجربه نکرده‌اید. امنیت خانه برای محدودکردن مزاحمان و سارقین ضروری است. همچنین با کمک درب‌های هوشمند می‌توان از ضررهای مالی جلوگیری کرد.

قفل‌های درب معمولی را می‌توان به‌راحتی باز کرد. این امر خانه یا محل مسکونی شما را در برابر تهدیدات امنیتی آسیب‌پذیر می‌کند. قفل درب‌های هوشمند بیومتریک نه‌تنها مزاحمان را محدود می‌کند، بلکه انتخابی هوشمندانه برای درب ورودی شما خواهد بود. مزاحمان منبع دائمی تهدید امنیت خانه هستند. نصب قفل‌های بیومتریک درب برای مبارزه با این عنصر ضروری است.

افزایش قابلیت اطمینان امنیت

دقت کنید که این امنیت در چندلایه بررسی می‌شود. می‌توانید از رمزهای عبور، کدهای یک‌بارمصرف، شبکه اینترنت و مدیریت با موبایل‌ها و تبلت‌ها، کارت‌ها و همین‌طور سنسورهای تشخیص چهره استفاده کنید. این سبب می‌شود که قفل هوشمند به‌مراتب گزینه بهتری به‌حساب بیاید و بتوان به‌راحتی از آن حتی در محیط‌های تجاری استفاده کرد.

امنیت خانه ضروری است؛ زیرا تمام اقلام گران‌بها در یک ساختمان مسکونی وجود دارد. یک فرد همیشه خانه خود را در اولویت اول نگه می‌دارد. قفل‌های بیومتریک هوشمند درب ابزاری هستند که امنیت خانه را توجیه می‌کنند؛ زیرا فقط افراد از قبل شناسایی شده می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. در غیاب این قفل‌ها، به طبع روش‌هایی توسط سارقین برای دورزدن وجود دارد. شما می‌توانید ویدئوهای مرتبط با باز کردن پیشرفته‌ترین قفل‌ها را ببیند. بسیاری از آن‌ها از شگردها و روش‌های معمول که توسط کلیدسازها استفاده می‌شود بهره می‌گیرند و به‌راحتی درب ورودی خانه شما را باز می‌کنند.

ایجاد حس آرامش

امنیت خانه بسیار مهم است؛ زیرا احساس آرامش را برای خانواده و عزیزان شما فراهم می‌کند. یک مرد معمولی خواهان احساس آرامش در پناهگاه خود است. اگر این آرامش وجود نداشته باشد زندگی شخصی او مختل می‌شود. قفل‌های هوشمند بیومتریک درب کلید اصلی هستند. آنها حرکت درهای ورودی شما را کنترل می‌کنند. به شما اجازه می‌دهد که تنها فردی برای ایمن‌سازی خانه باشید. آنها همچنین مجهز به نرم‌افزارهای امنیتی هستند که عنصر نقض امنیتی را حذف می‌کند.

images_1669823864.jpg

گزینه‌ای مطمئن‌تر برای ساختمان‌های تجاری

علاوه بر ساختمان‌های مسکونی، می‌توانید از قفل‌های دیجیتال و هوشمند در:

  • ساختمان‌های تجاری
  • ساختمان‌های اداری و سازمانی
  • کارگاه‌ها، شرکت‌ها و تولیدی‌ها
  • مراکز حساس و مهم

و بسیاری از مجراهای ورودی در ساختمان‌ها و... استفاده کنید. در واقع این سیستم‌ها آن‌قدر ایمن هستند که به‌عنوان یک پلتفرم جامع، حالا واقعاً جایگزین قفل‌های سنتی شوند. در نتیجه هیچ منعی برای بهره‌گیری از این قابلیت در آن‌ها وجود ندارد. قفل‌های هوشمند علاوه بر مزیت‌های مذکور، حتی امکان مدیریت بیش از صد رمز عبور و حساب کاربری را هم خواهند داشت. حتی می‌توانید روی این دستگاه‌ها سطح دسترسی هم تنظیم کنید. بخصوص اگر عبور و مرور در یک محل زیاد است، می‌توانند جز کارآمدترین تکنولوژی‌هایی باشند که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

نکته مهم آخر در خرید قفل هوشمند

درصورتی‌که مایل به سفارش و خرید قفل هوشمند در بازار ایران هستید، باید بدانید که برندهای چینی، اروپایی و همین‌طور آسیایی زیادی در این عرصه حضور دارند. برخی از شرکت‌ها تأییدیه‌های لازم در زمینه تولیدات هوشمند و خانه هوشمند را دریافت نکرده و در نتیجه گزینه مناسبی نیستند؛ علاوه‌برآن، می‌توان گفت که در بحث خرید قفل دیجیتال، گارانتی، خدمات پس از فروش و نصب نیز اهمیت دارد.

در حال حاضر جهان اسمارت به‌عنوان یک مجموعه متخصص، باتجربه و معتبر در حوزه هوشمندسازی خانه‌ها به شما امکان خرید جدیدترین مدل‌های روز دنیا در رنج‌های قیمتی متفاوت را می‌دهد. شما می‌توانید قفل هوشمند را مطابق با بودجه خود تهیه نموده و آن را به‌عنوان اولین قدم در خانه هوشمند خود استفاده کنید.

 

برچسب ها : قفل هوشمند

 

ارسال نظر: