کدخبر: 17817

پلان ویلایی دوبلکس 150 متری

پلان ویلایی دوبلکس 150 متری با ایده های مدرن و لاکچری شامل طراحی داخلی، طراحی نما و محوطه سازی و غیره توسط گروه معماری باغ ایرانی

 

 

خرید یک زمین ویلایی 150 متری را می توان جزو مواردی دانست که یقینا هزینه های زیادی را برای افراد به دنبال دارد. ساخت یک ویلای زیبا و مناسب، مهمترین اقدامی است که می تواند مانع از هدر رفت این هزینه شود. همین عامل هم باعث شده تا اغلب افراد، پلان های دوبلکس را انتخاب کنند. این مدل از ویلا ها می توانند علاوه بر گنجایش بیشتر، ساختاری زیباتر و البته منحصر به فرد را ارائه دهند. همین عامل هم باعث شده تا بخش قابل توجهی از افراد، به دنبال پلان ویلایی دوبلکس 150 متری باشند. با این حال بخش قابل توجهی از افراد، اطلاعات کاملی پیرامون آن ندارند. ما در ادامه این مقاله مروری بر روی آن خواهیم داشت. لذا اگر شما هم جزو این افراد هستید، حتما ما را تا انتها همراهی کنید.

 

 

 

اهمیت استفاده از پلان برای ویلای دوبلکس 150 متری

 

 زمانی که یک زمین ویلایی ۱۵۰ متری را در اختیار داشته باشید، می توانید برای ساخت ویلا ، طرح ها و نقشه های مختلفی را بر روی آن اجرا کنید. با این حال باید عنوان کنیم پلان ویلای دوبلکس ۱۵۰ متری می تواند در این میان بهترین انتخاب ممکن باشد. در واقع ویلاهای دوبلکس می توانند ارتباط بسیار بهتری میان طبقات داشته باشند. همچنین نورپردازی مناسب تر و البته تهویه ایده آل تر از دیگر مشخصه هایی است که باعث می‌شود تا این مدل از ویلاها به عنوان انتخابی بهتر تلقی شوند. مریت قابل توجهی در میان این مدل از ویلاها به چشم می‌خورد، امکان پیاده سازی طرح های متنوع تر است. در واقع شما می توانید با ساخت یک ویلای دوبلکس، ساختار های متنوع تر و البته جذاب تری را خلق کنید. مازاد بر این شما دیگر نیازی به استفاده از سقف های میانی نداشته و می‌توانید به این صورت در کاهش هزینه های خودتان موثر باشید. مجموع این عوامل در کنار هم دیگر باعث شده تا طرح های دوبلکس برای ساخت خانه های ویلایی، محبوبیت بیشتری به خود بگیرند. این موضوع باعث شده تا میزان تقاضا برای پلان ویلای دوبلکس ۱۵۰ متری افزایش پیدا کند. در واقع این پلان به شما کمک می کند تا یک دور نمای کامل از ویلای خود داشته باشید. بر همین مبنا می توانید قبل از شروع به ساخت، برآوردی از هزینه‌هایتان داشته و مراحل یا بخش های مختلف آن را به خوبی بررسی کنید. این عامل سبب می‌شود تا پروسه ساخت ویلای شما کاملاً مطابق با نیاز و البته خواسته هایتان پیش برود؛ لذا حتما قبل از شروع به ساخت، ابتدا یک پلن کامل را طراحی کنید.

5

اصول مهم برای پلن ویلای دوبلکس 150 متری

 

برای طراحی پلان ویلای ۱۵۰ متری باید مولفه ها و نکات مختلفی را در نظر داشته باشید که هر کدام از آنها به نحوی می توانند تاثیر مستقیمی بر روی بهبود کار شما داشته باشند. ما در ادامه برخی از این اصول را خدمت شما عزیزان بیان کرده‌ایم که می‌تواند در پروسه آماده سازی یک پلان مناسب به شما کمک کند.

 

نورپردازی

 

یکی از موضوعات مهم در طراحی ویلا دوبلکس، نورپردازی آنها است. به عبارت ساده‌تر این دسته از ویلاها به دلیل سیال بودن فضایی میان دو طبقه شان، نیازمند نور بالایی هستند. در مقابل پنجره ها می توانند بهترین ابزار ممکن برای به دست آوردن نور طبیعی باشند. لذا باید در پلان ویلای مورد نظر شما، حتماً میزان پنجره ها و البته ابعاد آن ها در محدوده مناسبی باشد تا نور مناسبی وارد ساختمان شود. این پنجره ها باید متناسب با شمالی و جنوبی بودنشان تعبیه شده و به نحوی قرار گیرند که حداکثر نور ممکن وارد فضای داخلی ویلا شود.

موضوع دورم برای نورپردازی، لوستر و چراغ ها است. در واقع اغلب ویلا های دوبلکس به دلیل نداشتن سقف میانی، بهترین انتخاب ممکن برای استفاده از لوستر هستند . لذا باید در طراحی پلان ویلایی 150 متری ، حتما فضای مناسبی برای قرار گیری لوستر تعبیه شود .

6

 

تهویه

 

تهویه را هم می توان به عنوان مولفه ای بسیار مهمی دانست که می تواند بر روی تجربه شما در حین سکونت در داخل ویلا موثر باشد . همان گونه که می دانید، ویلاهای دوبلکس دارای یک ساختار سیال هستند. به عبارت ساده‌تر هوا در میان طبقات جریان داشته و همین باعث می‌شود تا تهویه به عنوان مولفه ای مهم در آنها تلقی شود. در این حالت بهتر است طرح هایی را به کار گیرید که بتواند جریان هوا را به طور کامل در میان بخش های خانه به حرکت درآورد. مازاد بر این باید ساختار به نحوی باشد که در فصول سرد و گرم سال، از هدر رفت انرژی و هوای معادل شده جلوگیری کند.

 

 

ارتباط میان طبقات

 

در ویلاهای دوبلکس، عموما باید میان دو طبقه راهکار ارتباطی مناسبی وجود داشته باشد. اغلب معماران راه پله های داخلی و خارجی را به عنوان ابزاری مناسب در نظر می گیرند. در این رابطه باید عنوان کنیم که راه پله های خارجی، در فصول سرد سال نمی توانند انتخاب مناسبی باشند. برای راه پله های داخلی هم بهتر است اولویت خود را بر روی نمونه هایی با ابعاد اندک قرار دهید؛ چرا که نمونه‌های بیش از اندازه بزرگ و مجلل باعث می شود تا بخش زیادی از فضای مفید داخل خانه هدر شود.

7

 

سخن آخر

 

طراحی پلان ویلایی دوبلکس 150 متری را می توان به عنوان نخستین قدم برای ساخت یک ویلایی جذاب و شیک دانست . با این حال بخش قابل توجهی از افراد هنوز اطلاعات دقیقی پیرامون این مدل از ویلا ها نداشته و نمی دانند که اهمیت یا ویژگی های این ویلا چیست . ما در این مقاله سعی کردیم تا مرور کوتاهی بر روی آن داشته و چند مورد از ویژگی هایش را خدمت شما عزیزان بیان کنیم . با این حال اغلب افراد به دلیل عدم آگاهی از این موضوع، در هنگام ساخت ویلا دچار سردرگمی می شوند. ما در گروه باغ ایرانی سعی کرده ایم تا بهترین پلن ها را برای طراحی ویلا شما به کار گیریم. لذا اگر به دنبال یک پلان مناسب هستید، می توانید هم اکنون با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

 

 

ارسال نظر: