کدخبر: 17850

سیل عظیم مهاجرت ایرانیان به عمان + بهترین روش های مهاجرت به عمان

 

 

 

امروزه مهاجرت به عمان یکی از گزینه‌های پرطرفدار در بین ایرانیان است. این همسایه شرقی ثروتمند که مرز مشترک دریایی با ایران دارد یکی از امن‌ترین کشورهای جهان و خاورمیانه است.

نزدیکی به ایران و تشابه فرهنگی و روابط مطلوب سیاسی، کشور عمان را به مقصد مناسبی برای ایرانیان مهاجر تبدیل کرده است. از طرفی سرانه بالای تولید ناخالص داخلی و پول ملی ارزشمند و نبود تورم و درآمد بالا این کشور را به لحاظ اقتصادی در جایگاهی ویژه قرار داده است؛ از این رو جمعیت این کشور به طور عمده شامل مهاجران زیادی است که حدود 10 هزار نفر آنها ایرانی هستند.

در این مطلب اطلاعاتی راجع به شرایط و روش‌های مختلف مهاجرت به عمان  جهت انتخاب بهترین روش به متقاضیان ارائه می‌شود. علاقه‌مندان با کسب اطلاعات و بررسی شرایط خود می‌توانند روش مهاجرتی مناسب را انتخاب کرده و از طرقی که در ادامه گفته می‌شود اقدامات لازم را انجام دهند.

مزایای زندگی در عمان برای ایرانیان

بیش از هر چیز بهتر است به این موضوع پرداخته شود که چرا عمان می‌تواند یک مقصد مطلوب برای مهاجرت ایرانیان باشد؟ این کشور صلح‌طلب که روابط دوستانه‌ای با کشورهای خاورمیانه و ایران دارد، با اقتصادی رو به‌رشد و نیاز روزافزون به نیروی کار پذیرای مهاجران ایرانی است. روابط گسترده سیاسی و اقتصادی، بسترهای مناسبی برای کسب درآمدهای غیر نفتی و ایجاد مشاغل متنوع در عمان فراهم کرده است.

میانگین درآمد بالا و معافیت‌های مالیاتی در کنار ارز ملی با ارزش عمان شرایط اقتصادی مطلوبی برای شهروندان و مهاجران رقم زده است. از طرفی به دلیل فضای آرام سیاسی، پایداری و ثبات اقتصادی بالایی وجود دارد که می‌تواند عامل مهمی در انتخاب این کشور برای مهاجران باشد.

تنوع روش‌های مهاجرتی دست متقاضیان را برای اقامت باز گذاشته و افراد می‌توانند با توجه به شرایط سنی و شغلی و تحصیلی و مالی و خانوادگی خود به روشی مناسب اقدام کنند.

18

بهترین روش های مهاجرت به عمان

همان‌طور که گفته شد روش‌های مهاجرتی در این کشور متنوع است و متقاضیان می‌توانند با اخذ ویزا از راه‌های مختلف اقدام به مهاجرت کنند. انواع ویزا در عمان شامل ویزای تحصیلی، کاری، سرمایه‌گذاری، همراه، ازدواج، تولد، افراد موفق هنرمندان و ورزشکاران و توریستی است. در ادامه به انواع روش‌های اخذ اقامت عمان از طرق فوق اشاره می‌شود.

اقامت تحصیلی عمان

برای ورود به مراکز آموزشی بین‌المللی در عمان و تحصیل در سیستم های مدرن آموزشی که به زبان انگلیسی و عربی صورت می‌پذیرد، متقاضی باید در آزمون ورودی شرکت کند. حداقل نمره قبولی و سایر شرایط خاص هر دانشگاه برای ارائه پذیرش را می‌توان در سایت دانشگاه مشاهده کرد.

برای اخذ پذیرش از دانشگاه لازم است ویزای معتبر با اعتبار مشخص برای اقامت تحصیلی و همچنین دارای امکان تمدید به دانشگاه ارائه شود. ویزای تحصیلی معمولا یک تا دو سال معتبر است و در صورت لزوم با نامه دانشگاه قابل تمدید خواهد بود.

شرایط مهاجرت به عمان برای کسانی که در این کشور تحصیل کرده اند، آسان‌تر است و متقاضیان امتیاز و شانس بیش‌تری برای کاریابی و اقامت کاری در آینده خواهند داشت. مدارک تحصیلی مقاطع قبلی و نمره زبان مورد نیاز متناسب با مقطع تحصیلی از شرایط و مدارک دریافت پذیرش دانشگاه هستند.

اقامت کاری در عمان

یکی از روش‌های معمول و نسبتا ساده برای مهاجرت، مهاجرت کاری است که برای افراد 21 تا 60 سال مناسب است. دریافت اقامت کاری به دو روش امکان پذیر است: یکی اقامت از طریق ویزای استخدام، برای افرادی که خودشان قصد دارند استخدام شوند و دیگری از طریق ویزای اقامت برای دیگر افراد خانواده فرد که متقاضی کار هستند. با دریافت ویزای کار می‌توان اقامت همسر و فرزندان زیر 18 سال را هم دریافت کرد.

این روش نیازمند جاب آفر و یا جلب موافقت کارفرما، مهارت و تخصص بالا در یک حوزه و سوابق کاری مرتبط با آن است. بدین منظور برای مهاجرت به عمان از طریق تخصص متقاضیان در ابتدا باید برای دریافت گواهینامه NOC اقدام کنند. این گواهینامه مدرکی است که نشان می‌دهد متقاضی از نظر کارفرما و مقامات دولتی مربوطه منعی برای ورود به خاک عمان ندارد.

سپس نوبت به انگشت‌نگاری و ارائه گواهی عدم سوء پیشینه و سایر مدارک و انجام مراحل اداری می‌رسد. پس از انجام مراحل فوق ویزای موقت دوساله برای اقامت کاری صادر شده و فرد می‌تواند برای سایر اعضای خانواده هم به صورت جداگانه اقدام به دریافت ویزا کند. در این روش به جز هزینه صدور ویزا که حدود 20 ریال عمان است و هزینه‌های تمدید آن سایر هزینه‌های مربوط به شغل به عهده کارفرماست.

19

اقامت از طریق سرمایه‌گذاری در عمان

کشور عمان به دلیل موقعیت مطلوبی که در منطقه دارد و روابط سیاسی آرام و دوستانه با سایر کشورها برای سرمایه‌گذاری بسیار مناسب و کم‌خطر است. سرمایه‌گذاری از روش‌هایی مثل ثبت شرکت، حساب سپرده بانکی، خرید سهام و اوراق دولتی و یا خرید ملک امکان‌پذیر است. متقاضیان می‌توانند با کمک یک موسسه مهاجرتی برای مهاجرت به عمان  یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری را انتخاب کنند.

سرمایه گذاری در فرانچایز عمان

یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری در کشور عمان ، خرید فرانچایز در عمان است.

اقامت عمان از طریق ازدواج

این روش به‌طور کلی مطلوب و مرسوم نیست و دارای شرایط خاص خود است؛ چرا که برای ازدواج مسائل عاطفی، آشنایی با فرهنگ، زبان و آداب و رسوم و البته قوانین کشور مقصد نقش مهمی ایفا می‌کنند. لازم به ذکر است که این روش تنها شامل دختران مجرد غیر عمانی که قصد ازدواج با یک فرد بومی عمانی را دارند، می‌شود.

ازدواج با دختر عمانی نمی‌تواند منجر به دریافت تابعیت برای همسر وی شود. برای این ازدواج سن دختر طبق قوانین عمان حداقل بیست سال است و باید اثبات شود که ازدواج به صورت واقعی و با رابطه عاطفی اتفاق افتاده است. پس از ازدواج اقامت یک‌ساله با شرط حضور 6 تا 8 ماهه متقاضی در عمان و یا اقامت سه‌ساله با شرط حضور 18 ماهه صادر می‌شود.

نقض این شرایط و یا ارتکاب جرایم کیفری می‌تواند منجر به ابطال اقامت فرد شوند. اقامت دائم در این روش نیازمند دوام 10 ساله زندگی مشترک و داشتن اولاد ذکور است. از سایر شرایط مهاجرت به کشور عمان از طریق ازدواج هم عدم سوءپیشینه متقاضی و تسلط به زبان عربی است.

20

اقامت عمان از طریق تولد

این روش دریافت اقامت در عمان از طریق سیستم خون صورت می‌گیرد و به محل تولد فرزند و عامل خاک بستگی ندارد؛ یعنی با توجه به تابعیت والدین و تنها در صورت عمانی بودن یا نامشخص بودن تابعیت آنها به فرزند تابعیت داده می‌شود. همچنین به فرزندی که توسط والد یا والدین عمانی به سرپرستی گرفته شده باشد هم تابعیت عمانی تعلق می‌گیرد.

مهاجرت ورزشی عمان

در این روش تسلط نسبی به زبان اهمیت دارد. ورزشکاران حرفه‌ای از سراسر دنیا می‌توانند با درآمد و مزایای عالی از این طریق اقامت دریافت کرده و در رشته خود مشغول به فعالیت شوند.

جمع‌بندی

در این مطلب انواع راه‌های اخذ اقامت عمان پرداختیم. با وجود هزینه‌های بالای زندگی عمان، تنوع مشاغل با سطح درآمدی بالا و معافیت‌های مالیاتی شرایط ایده‌الی برای مهاجرت فراهم کرده است.

بازدید از سایت موسسه مهاجرتی یونیکن میتواند برای انتخاب بهترین روش مهاجرت به عمان به شما کمک کند

 

 

ارسال نظر: