کدخبر: 17889

نوشهر و مناطق زیبای آن

نوشهر کجاست ؟

 

در شمال ویلا گستره‌ای طولانی در حاشیه دریا و نوار ساحلی از بندر ترکمن تا بندر انزلی دارد، اما بیشتر افراد در جستجوی خرید ویلا در بهترین شهر ساحلی و آن هم در استان مازندران هستند، در این بین شهرستان بندری نوشهر با هتل‌ها و اقامتگاه‌های مختلف و جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر و فاصله کم بین دریا و جنگل، همچنین دسترسی راحت و آسان به شاهراه‌های اصلی کشور چون جاده کندوان از غرب در حدود 10 کیلومتر- جاده هراز در حدود 100 کیلومتر اهمیت این شهر را در شمال در چشم همه بالا برده است.

خرید و فروش و ساخت ویلا یکی از منابع مهم اشتغال و منبع درآمد برای قشر زیادی از مردم در نوشهر است و به علت توریستی بودن و جذب توریست، این فعالیت پر رنگ‌تر نیز شده است.

 

نوشهر در کدام استان است ؟

نوشهر در غرب استان مازندران واقع شده و دارای دو بخش و 4 دهستان است، همچنین از معدود شهرستان‌های ایران است که در حوزه راه دارای سه ارتباط زمینی، هوایی و دریایی است و مهم‌ترین شهر غرب مازندران به شمار می‌رود.

 

مزگاه نوشهر کجاست ؟

منطقه زیبای مزگاه نوشهر استان مازندران حد فاصل بین رویان و نوشهر می باشد و هم زمان ساحل و جنگل را با هم در یک نقطه دارد. این منطقه دارای طبیعتی بکر می باشد با پوششی از درختان بلوط و درختان مازی که در گویش محلی به آن مازو می گویند تشکیل شده است. به دلیل  جنگل های هیرکانی این منطقه خرید ویلا جنگلی در نوشهر در این منطقه رونق خاصی دارد.

5

منطقه مزگاه نوشهر

به دلیل آب و هوای خوب و نزدیکی دریا و جنگل این منطقه مورد توجه غیر بومی ها از کلان شهرها و توریست ها قرار گرفته و صنعت توریسم و ساخت ویلاهای خوش نشین نیز از رونق خاصی بر خوردار می باشد.

ملکار نوشهر

ملکار، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان نوشهر در استان مازندران می باشد.این منطقه حدفاصل بین رویان و نوشهر قبل از چلک قرار دارد و با توجه به  قرار گیری این منطقه بین دریا و جنگل از طبیعت بسیار زیبایی بر خوردار می باشد. خرید ویلا ساحلی در نوشهر در این منطقه از قیمت بالایی برخوردار هستند.

منطقه چلک (چیلک)

منطقه زیبای چلک (چیلک) در کیلومتر ۱۰ شهرستان نوشهر به سمت رویان در استان مازندران واقع شده است.

منطقه چلک یا چیلک با توجه استعداد خدادادی و طبیعت بکر منطقه که دارای جاذبه های زیبای گردشگری و توریستی بوده قابلیت سرمایه گذاری در صنعت املاک و ساخت ویلا در این منطقه بسیار بالا می باشد. از آنجا که توازن بین جمعیت بومی و غیر بومی در منطقه برقرار می باشد و اینکه افراد غیربومی آن نیز با آوردن سرمایه و ایجاد منطقه تفریحی و اشتغال زایی برای افراد بومی یک منطقه ای یک دست و آرام برای زندگی را ایجاد نموده که این خود با توجه به طبیعت اطراف آن موجب تقاضای زیاد برای سرمایه گذاری در این منطقه و افزایش قیمت برای خرید زمین و ویلا را در پی داشته است.

6

بالا شهر نوشهر کجاست؟

 یا بهتر است بگوییم بهترین منطقه نوشهر کجاست؟

دوستان نوشهر دارای مناطق شهری و محله‌های روستایی فراوانی است، این که بخواهیم بگوییم جای با کلاس نوشهر کجاست و یا این که بالا شهر نوشهر نامش چیست باید به متن زیر توجه کنید.

اگر بخواهیم نوشهر را به 2 قسمت شهری و روستایی تقسیم کنیم می‌توان بالا شهر نوشهر را به همافران، دریاسر، اختصاص داد چرا که بافت شهری و خیابان‌ها، مغازه‌ها و آپارتمان‌ها در موقعیت خوبی قرار دارند و ارزش ملک در این مناطق بالا بوده، همچنین آرامش بیشتری نسبت به مناطق دیگر نوشهر داشته و دسترسی آن به دریا و جنگل نیز با سهولت همراه است. خرید ویلا نوشهر یکی از بخش های سرمایه گذاری در شمال است .

البته در بافت شهری نوشهر بین همافران و نوشهر منطقه دریاسر را می‌شود بالا شهر نوشهر دانست و نمره 1 را به آن داد سپس منطقه همافران، چرا که دریاسر از همهمه و سر و صدای شهری دور بوده و کاملا منطقه‌ای ویلایی است، البته ساختمان‌های ویلایی به صورت ویلا باغ قدیمی می‌باشند و حدود 60% ساکنان آن تهرانی و غیر بومی هستند، فاصله دریاسر با مرکز شهر حدود 1500 متر است.

از مناطق روستایی با کلاس نوشهر می‌توان به روستای چلک، روستای توسکاتک (نخ شمال)، سیاهرود، نارنج بن (ونوش) اشاره داشت، که این مناطق روستاهای معروف و با کلاس نوشهر هستند.

از روستاهای کوهستانی و ییلاقی معروف و پرطرفدار نوشهر می‌توان به روستای کدیر، انگاس، کندلوس، برکن اشاره داشت که فروش ویلا ییلاقی و کوهستانی نوشهر را در این روستاها بیشتر خواهیم دید.

ارسال نظر: