کدخبر: 17926

سئو مارکتینگ چیست و چگونه کار می کند؟

 

 

سئو مارکتینگ یا همان بازاریابی سئو که احتمالاً شما هم این روزها اسم آن را شنیده اید، بازاریابی از طریق موتور جستجوی گوگل است. از آن جایی که طی سال های اخیر همه چیز به سمت دیجیتالی شدن پیش می رود، بازاریابی نیز رنگ و بوی دیجتالی شدن دارد.

اما سئو مارکتینگ چیست و چگونه کار می کند؟ یافتن پاسخ این سوال، برای افرادی که می خواهند در این حوزه فعالیت داشته باشند، یک ضرورت به حساب می آید. هدف ما از نگارش این مطالب بررسی مفصل این موضوع و دادن پاسخی کامل و جامع به این سوال است. از شما دعوت می کنیم تا پایان این مطالب با ما همراه باشید!

شما می توانید با آموزش سئو مقدماتی در سایت سئو پرشین اطلاعات خود را در زمینه سئو افزایش دهید.

سئو مارکتینگ چیست؟

همان طور که در ابتدای مطالب گفته شد به بازاریابی از طریق موتور جستجوی گوگل، سئومارکتینگ یا بازاریابی سئو می گویند. همان طور که می دانید سئو مجموعه قوانینی است که رعایت آن موجب می شود صفحه شما رتبه بالایی در جستجوی گوگل دریافت کند.

به طور کلی سئو مارکتینگ را می توان یک تکنیک برشمرد. تکنیکی که به شما کمک می کند از راه بازاریابی در اینترنت به در آمد برسید. سئو مارکتینگ به دو روش مستقیم و غیر مستقیم انجام می شود که استفاده از هرکدام از آن ها در نهایت درآمد خوبی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

به بیان ساده تر اصول سئو مارکتینگ موجب می شود گوگل  به اعتبار سایت شما آگاه شود و به این صورت سایت شما در رتبه های بالا قرار دهد. ایستادن در رتبه های بالای جستجوی گوگل مزایای بسیار زیادی برای سایت شمابه  همراه دارد که از جمله آن می توان به جذب مخاطبان هدف اشاره  کرد. حال که صحبت از اصول سئو مارکتینگ شد بیایید به سراغ معرفی  این اصول برویم.

مهم ترین اصول سئو مارکتینگ

در راستای پاسخ به سوال سئو مارکتینگ چیست و چگونه کار می کند؟ لازم است با اصول سئومارکتینگ آشنا شوید. این اصول همان راه هایی هستند که رعایت آن ها سایت شما بهبود بخشیده و آن را شایسته کسب رتبه های بالا خواهد کرد. در ادامه به بررسی مفصل هر یک از این اصول خواهیم پرداخت.

مشخص کردن کلمه کلیدی

8

کلمه کلیدی انتخاب شده از سوی شما اهمیت بسیار بالایی دارد. این کلمه قرار است دریچه ورود به سایت شما پس باید با دقت بالای انتخاب شود. کلمه کلیدی اصطلاحاً باید کلیک خور باشد و مخاطب را برای ورود به سایت شما مشتاق کند. به بیان ساده تر، سعی کنید این کلمه کلیدی هدفمند باشد و متناسب با نوع سایتتان، مخاطبان را هدف بگیرد.

انتخاب عنوان و توضیحات متا ترغیب کننده

اولین مواجهه مخاطبان با صفحه شما همین عنوان و توضیحات متا است؛ پس تا جایی که امکان دارد در انتخاب این دو دقت کنید. طبیعتاً هرچقدر عنوان محتوا و توضیحات متای سایت شما جذاب تر باشد، مخاطبان بیشتری را به سمت خود می کشاند.

بهره مندی از تکنیک های بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یکی دیگر از اصولی سئو مارکتینگ است که می توان آن را زیر شاخه این تکنیک دانست. اثرات مثبت تکنیک های بازاریابی محتوا بر افزایش جذب مخاطبان را نمی توان نادیده گرفت. برای درک اهمیت این موضوع می توان گفت هرچقدر سایت شما حرفه ای باشد اما محتوای جذابی برای نمایش نداشته باشد، در جذب مخاطبان موفق نخواهد بود.

استفاده از داده های ساختارمند

چهارمین اصول سئو مارکتینگ که برای یافتن پاسخ سوال سئو مارکتینگ چیست و چگونه کار می کند؟ به دانست آن نیاز دارید داده های ساختارمند هستند. نمونه هایی از داده های ساختارمند که به سایت شما اعتبار می بخشد را می توانید در لیست زیر مشاهده کنید:

  • قیمت
  • وضعیت موجودی
  • نویسنده مقاله
  • تماس با ما
  • سوالات متداول
  • شماره تلفن و آدرس
  • تاریخ انتشار مقاله
  • و...

استفاده از سئو گوگل مپ

این اصل موجب می شود اعتماد کاربران به سایت شما افزایش پیدا کند. اگر مایل هستید ترافیک ورودی بالاتری کسب کنید از این اصل غافل نشوید.

بررسی عملکرد رقبا

عملکرد رقیبان موفقتان را آمالیز کنید و از تجربیات آن ها استفاده کنید. استفاده از تجربیات دیگران همواره یکی از کم هزینه ترین راه های کسب موفقیت به شمار می آید. با بررسی عملکرد رقبا می توانید از یک راه میانبر به موفقیت برسید.

مزایای سئو مارکتینگ

تا به اینجای کار متوجه شدید که سئو مارکتینگ چیست و چگونه کار می کند؟ حال می خواهیم مهم ترین مزیت هایی که باعث می شود این روش روز به روز در میان مردم رواج بیشتری پیدا کند را بررسی کنیم. در ادامه تعدادی از مزایای سئو مارکتینگ را به همراه شما عزیزان مورد بررسی قرار خواهیم داد.

  • بالا رفتن رتبه سایت در جستجوی گوگل اولین مزیت سئو مارکتینگ است که افزایش درآمد را برای شما عزیزان به همراه خواهد داشت.
  • سئو مارکتینگ علاوه برجذب مخاطبانی که کلمه کلیدی را سرچ کرده اند می تواند موجب جذب مخاطبانی از دیگر سایت ها شود که اعتبار بسیار بالایی برای برند شما خواهند داشت.
  • برندینگ سازی در کنار افزایش فروش محصولات یکی دیگر از مزیت های خوب سئو مارکتینگ است.
  • سئو مارکتینگ تنها منجر به جذب مشتریان نمی شود. این تکنیک مشتریانی وفادار برای شما به ارمغان می آورد که سایت شما را به دیگر رقبایتان ترجیح می دهند. همچنین افزایش رضایت مشتریان نیزیکی دیگر از مزایای استفاده از سئو مارکتینگ است.

9

جمع بندی

در روزهایی که کسب و کارها به سمت اینترنتی شدن هجوم برده اند، یافتن جایگاهی در میان دیگر سایت ها کاری دشوار به نظر می رسد. افرادی که به تازگی وارد این حوزه شده اند با مشاهده موفقیت دیگر سایت ها و برندها ممکن است کمی دلسرد شوند.

آموزش وردپرس به شما در یادگیری سئو وردپرس بیشتر کمک می کند.

توصیه ما به این عزیزان این است که نا امید نباشند زیرا استفاده از اصول سئو مارکتینگ می تواند جایگاه خوبی در میان بزرگان به شما ببخشد. در این مطالب تلاش کردیم یک پاسخ جامع به سوال شما عزیزان مبنی بر سئو مارکتینگ چیست و چگونه کار می کند؟ بدهیم. در پایان امیدواریم این مطالب مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

 

ارسال نظر: