کدخبر: 17956

تاریخچه بازی فری فایر

 

 

چه فری فایر بازی کرده باشید و چه تا به حال تجربه این بازی را نداشته باشید، به طور حتم نام آن به گوشتان خورده است. بازی فری فایر یکی از محبوب‌ترین بازی‌های جهانی بتل رویال است که بر روی تلفن همراه اجرا می‌شود. فری فایر یکی از اولین عناوینی است که گیم پلی رویال را در گوشی‌های هوشمند امکان‌پذیر کرد.

این بازی تا حد زیادی شبیه به بتل رویال در ابعاد کوچک‌تر است که نقشه محیط آن جمع و جورتر خواهد بود. همچنین بازیکنان کمتری در این مبارزه حضور دارند. گرافیک این بازی شاید خیلی بالا نباشد ولی برای گوشی‌های هوشمند گزینه مناسبی به شمار می‌آید.

طبق آمار به دست آمده فری فایز یکی از بازی‌های پرطرفدار است زیرا حتی دستگاه‌های رده پایین نیز می‌توانند این بازی را به راحتی اجرا کنند. این بازی به سیستم‌های مختلفی همانند بخش شخصیت‌ها، حیوانات خانگی، پوست و غیره مجهز است.

تمام گزینه‌های ذکر شده در بالا باعث شد این بازی به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های مخصوص موبایل در جهان تبدیل شود. در سال 2019 بازی فری فایر به عنوان بازی معرفی شد که بیشترین درصد دانلود را در فروشگاه گوگل پلی به خود اختصاص داده بود. در سال 2020 نیز این بازی به اوج خود رسید و بیش از 100 میلیون بازیکن در جهان مشغول به این بازی بودند.

چه کسی مخترع این بازی هیجانی است؟

گانگ یه (Gang Ye) و فارست لی (Forrest Li) 2 صاحب اصلی این بازی هستند. به لطف این بازی معروف هر 2 نفر آنها میلیونر شده‌اند. تنها با نگاه انداختن به تعداد بازیکنان حاضر در این بازی به راحتی می‌توان گفت که اکنون که این بازی چقدر پیشرفت کرده است.

همان‌طور که گفتیم فری فایر در ماه اکتبر سال 2020 به اوج 100 میلیون بازیکنی خود رسید. همچنین حدود 600 میلیون بار از فروشگاه گوگل پی دانلود شده است.

فارست لی، سازنده مشهور بازی فری فایر

فارست لی یکی از مالکان اصلی بازی فری فایر است که طبق آمار به دست آمده نسبت به گانگ یه معروف‌تر شد. او در سال 1977 در شهر تیانجین چین به دنیا آمد. فارست به سنگاپور نقل مکان کرد. در ضمن او توانست مدرک MBA خود را از دانشکده بازرگانی استنفورد و مدرک مهندسیش را از دانشگاه شانگهای جیائوتنگ دریافت کند.

فارست لی در ماه مارس سال 2019 به دارایی خالص 1.8 میلیارد دلار به عنوان یک میلیاردر معرفی شد. فارست لی به غیر از اختراع بازی فری فایر، در تجارت الکترونیک نیز سرمایه‌گذاری کرد. در حال حاضر او حدود 13.4 درصد از سرمایه اصلی شرکت Sea Ltd را در اختیار دارد.

ناگفته نماند دارایی خالص او به لطف بازی فری فایر به سرعت در حال افزایش است. در یک مصاحبه او گفت به دلیل علاقه‌ای که به شخصیت فارست گامپ داشت، از کلمه انگلیسی فارست در نام خود استفاده کرده است. لی همچنین در مصاحبه خود از سخنان باارزش استیو جاب مدیر عامل مشهور اپل نیز الهام گرفت.

فارست لی در سال 2009 این بازی مشهور را تاسیس کرد. هدف اصلی این پلتفرم بازی کردن همه افراد جهان و اتصال انواع بازیکنان به یکدیگر بود. مانند هر تجارت دیگری زمانی که فارست برای اولین بار با بدهی‌های زیادی این بازی را تاسیس کرد، روزگار سختی داشت.

اما با ظهور و عرضه نهایی این بازار در سال 2019 سودآوری شرکت موسس آن نیز شروع شد. در سال 2019 فری فایر به عنوان پردانلودترین بازی موبایل در جهان و در فروشگاه گوگل پلی شناخته شد. فارست لی به لطف موفقیت شرکت خود و توسعه بازی فری فایر اکنون یکی از 50 ثروتمند برتر سنگاپور به شمار می‌آید.

گانگ یه، یکی از موسسان فعال بازی فری فایر

گانگ یه یکی از بنیان‌گذاران شرکت سی، ارائه‌دهنده پلتفرم اینترنت است. با وجود اینکه آقای یه تنها یک مدرک لیسانس از دانشگاه کارنگی ملون و مدرک لیسانسی از دانشگاه کرنل است، اکنون با مجموع دارایی خالص 900 میلیون دلاری خود یکی از 50 ثروتمند برتر سنگاپور به شمار می‌آید.

او پس از مدت‌ها کار و تلاش در این شرکت که به عنوان مدیر ارشد فناوری آنها فعالیت داشت، در سال 2017 توانست مدیر عامل شرکت سی شود. بعد از انتشار بازی فری فایر حدود 7000 کرور روپیه در شرکت جمع‌آوری شد که این مبلغ توانست ارزش خالص دارایی گانگ یه را 3 برابر افزایش دهد.

در حالی که فری فایر یک بازی رایگان است، ریز تراکنش‌های زیادی برای این بازی وجود دارند. بازیکنان باید شخصیت‌ها، حیوانات خانگی و پوست بخرند تا در نبرد قدرتمند شوند.

هر فصل به روز رسانی‌های جدیدی از شخصیت‌ها، ویژگی‌ها و پوست‌های جدید دارد تا بازیکنان را به خرید بیشتر تشویق کند. گانگ یه علاوه بر فری فایر از Shopee یک پلتفرم خرید آنلاین نیز درآمد خوبی کسب می‌کند.

این بازی مهیج به کدام کشور تعلق دارد؟

زمانی که یکی از بازی‌ها بعد از انتشار در کشور هند ممنوع شد، افراد بسیاری این سوال برایشان پیش آمد که فری فایر را کدام کشور ساخته است؟ این بازی مهیج برای اولین بار توسط در استودیو ویتنامی توسعه داده شد. سپس شرکت فارست و یه این پروژه را عهده‌دار شد و در سال 2017 آن را در سراسر جهان منتشر کرد.

شرکت این افراد در سنگاپور مستقر است. این شرکت تنها بر روی بازی فری فایر متمرکز نیست بلکه به سایر پلتفرم‌های آنلاین نیز تسلط کاملی دارد.

اصلی‌ترین بنیان‌گذاران این شرکت فارست و گانگ اصلیت چینی دارند اما در سنگاپور زندگی می‌کنند و شهروند این کشور به شمار می‌آیند. از این رو می‌توان گفت منشا اصلی و کشور سازنده بازی فری فایر سنگاپور است.

 

 

رشد فری فایر در طول سال‌ها

زمانی که فری فایر برای اولین بار در فروشگاه گوگل پلی منتشر شد، شکل ظاهری بازی بسیار بد به نظر می‌رسید و خیلی ابتدایی بود.

اما با گذشت زمان و با وجود برخی از نوآوری‌های و ایده‌ها، این بازی توانست به رشد خوبی دست یابد. در این بخش سیر تکاملی فری فایر را از سال 2017 بررسی می‌کنیم و مهم‌ترین به روزرسانی‌های آن را ذکر خواهیم کرد:

  • سیستم شخصیت‌ها: این سیستم کاربردی در اوایل سال 2018 به بازی فری فایر اضافه شد و به عنوان یک پیشرفت بزرگ برای بازی بود. در مرحله اول تنها 4 شخصیت در این بازی وجود دارد که در حال حاضر به بیش از 30 شخصیت افزایش یافته‌اند.

  • سیستم حیوانات خانگی: این سیستم نیز در اوایل سال 2019 به بازی فری فایر اضافه شد و به یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های آن تبدیل گشت. در حال حاضر بیش از 10 حیوان خانگی در این بازی وجود دارد که هر یک از آنها مهارت متفاوتی در جنگ خواهند داشت.

  • سیستم رقابتی: این سیستم در دومین سالگرد بازی به آن اضافه شد و همانند یک سیستم رتبه‌بندی در بازی قابل اجرا خواهد بود. در نتیجه بازیکنان می‌توانند به صورت رقابتی در این بازی حضور یابند.

با خرید بازی فری فایر هیجان را تجربه کنید

شاید با کسب اطلاعات کافی در مورد این بازی هیجان‌انگیز به حضور در مبارزات رقابتی آن علاقه‌مند شوید و بخواهید یک بازی مهیج و منحصر به فرد را تجربه کنید. بدین ترتیب همین حالا می‌توانید برای خرید بازی فری فایر به سایت تاپ جم شاپ مراجعه کنید و خرید خود را به ثبت برسانید.

این سایت بهترین خدمات مربوط انواع بازی های آنلاین و خرید جم فری فایر در اختیار شما قرار می‌دهد تا بدون دغدغه از بازی خود لذت ببرید.

ارسال نظر: