کدخبر: 18019

استعلام قیمت کلمپ ارت + پیشنهاد بهترین کیفیت کلمپ ارت

 

برای نگهداری سیم‌های بکارگیری شده در سیستم ارتینگ نیاز است که از قطعاتی استفاده شود که اصطلاحاً به آنها کلمپ ارت گفته می‌شود. در واقع نقش اساسی این قطعه‌ها اتصال دهنده و البته نگهدارنده بوده و در جنس‌های مختلف که اغلب به نوع استفاده و مقدار فشاری به آنها وارد خواهد شد بستگی دارد. به طور کلی اکثر کلمپ‌های ارت از جنس برنج هستند که پر واضح است که اگر قرار بر استفاده‌ی این قطعات باشد، باید از لحاظ کیفی در سطح مناسبی قرار داشته باشند که ما در ادامه‌ی این مقاله در خصوص این وضعیت کلمپ ارت نیز صحبت می‌کنیم.

 

مهم‌ترین موارد در کیفیت کلمپ‌های ارت

توصیه می‌کنیم برای اینکه بتوانید از بهترین کلمپ ارت بهره‌مند شوید، قبل از خرید کلمپ ارت حتماً به مواردی که در ادامه به آنها می‌پردازیم، توجه ویژه‌ای داشته باشید:

- بررسی کیفیت متریال مصرفی کلمپ‌های ارتینگ فوق العاده دارای اهمیت است. در واقع اگر از متریال نامناسب تشکیل شده باشند، به سرعت تغییر شکل داده و طبیعتاً انسجام مولکولی مناسبی نیز نخواهند داشت و در آخر عملکرد ضعیفی بر جای می‌گذارند.

- بررسی مناسب و بکارگیری از متریال‌ها به اندازه‌ی کافی در تولید این نوع قطعات نیز مهم است. برای مثال اگر اندازه‌ی محل قرارگیری سیم مناسب در نظر گرفته نشود طبیعتاً سیم به درستی در جای ایده‌آل قرار نخواهد گرفت که در نتیجه موجب ضعف عملکرد در سیستم ارتینگ می‌شود که حتی احتمال ایجاد خطرات و خسارات نیز وجود دارد.

- بررسی روش تولید کلمپ ارت نیز دارای اهمیت است. توجه داشته باشید که استفاده از ماسه در تولید این نوع قطعات ممکن است سختی لازم را به کلمپ‌های ارت ندهد و در واقع بهترین روش استفاده از فورجینگ است که فلز با فشار بیشتر از 200 تن به شکل نیمه خمیری در می‌آید و مزیت بکارگیری از این روش انسجان مولکولی این قطعات است که هدایت الکتریکی را افزایش می‌دهد.

6

انواع کلمپ ارت

در این بخش قصد داریم انواع کلمپ‌های ارت را توضیح دهیم:

- نوع نگهدارنده. برای اینکه هادی‌ها نگهداری شوند، معمولاً از این نوع نگهدارنده استفاده می‌شود که البته نحوه‌ی استفاده از این نوع کلمپ نیز دارای اهمیت است.

- نوع اتصال دهنده. اگر نیاز به اتصال دو هادی در یک سیستم ارتینگ باشد، از این نوع بکار گرفته می‌شود. گفتنی است که این نوع کلمپ از پرکابردترین موارد در چنین سیستم‌هایی است. ناگفته نماند که این ابزار به روش ماشین‌کاری تولید می‌شود.

- نوع اتصال به میله ارت. اگر نیاز به اتصال سیستم ارتینگ به میله‌ی ارت باشد، این نوع کلمپ ارت میان سیم و میله ارت اتصال مناسبی برقرار می‌کند. این نوع کلمپ مطابق استانداردهای BS-7430 و BSEN-1982 تولید می‌شوند.

- نوع اتصال به استراکچر. اگر نیاز به مهار کردن هادی و همچنین اتصال آن به سازه باشد، معمولاً از کلمپ‌های ارت اتصال به استراکچر بکارگیری خواهد شد. گفتنی است که این نوع کلمپ در دو اندازه عرضه می‌شود.

- نوع اتصال به دکل. گاهاً پیش می‌آید که در یک سیستم ارتینگ، برای اتصال هادی به دکل صاعقه‌گیر از این نوع کلمپ استفاده می‌شود. کلمپ اتصال به دکل برای متصل شدن سیم به صفحه نیز کاربردی است.

- کلمپ ارت بتن. از این نوع کلمپن نیز برای واسط میان هادی و بتن در سازه‌ها بکار گرفته می‌شود.

گفتنی است که در کنار این موارد می‌توان به کلمپ‌های ارت دیگری مانند کلمپ دو پیچ نگهدارنده دو سیم موازی، اتصال به زمین (ارتینگ)، اتصال سیم به سازه فلزی، اتصال سیم به تسمه، کلمپ پرسی و... اشاره کرد که هر کدام نحو بکارگیری مجزا دارند.

بررسی قیمت کلمپ ارت

برای اینکه این ابزار مهم در سیستم‌های ارت را خریداری نمایید، باید در خصوص قیمت محصول تحقیق کامل انجام دهید چرا که ممکن است در بعضی از مراکز به قیمت‌های نامعقولی عرضه شود. به طور کلی می‌توان قیمت کلمپ‌های ارت را به موارد مانند نوع فلز و آلیاژ بکار رفته در آنها نسبت داد. البته مواردی مانند وزن و جنس نیز در این خصوص دخیل است.

به طور کلی برای اینکه بتوانید به انواع کلمپ ارت دسترسی داشته باشید و با قیمت‌های مناسب آنها را خریداری نمایید، کافی است که به مراکز مجاز و البته معتبر مراجعه کنید که اگر در این خصوص اطلاعات مناسبی ندارید، کافی است که بند نهایی این مقاله را مطالعه کنید چرا که به یک مرجع معتبر در این زمینه اشاره کرده‌ایم.

جمع بندی

حال با توجه به موارد عنوان شده در این مقاله اگر نیاز به انواع کلمپ ارت دارید، کافی است به مجموعه تک ارت به نشانی www.takearth.com مراجعه نمایید. گفتنی است که در این فروشگاه به آنچه که درباره‌ی سیستم ارتینگ نیاز دارید، دسترسی داشته که از جمله مزیت‌های آنها می‌توان به کیفیت عالی محصولات و همچنین قیمت رقابتی‌شان اشاره کرد. حال به منظور بکارگیری از خدمات فروشگاه تک ارت کافی است که از طریق راه‌های ارتباطی قرار داده شده در این مقاله با مدیران و مشاوران این مجموعه ارتباط برقرار کنید تا در نهایت بتوانید بهترین لوازم و ابزارها را در این خصوص تهیه نمایید.

 

 

ارسال نظر: