کدخبر: 18021

10 روش برای درآمدزایی از عکاسی (https://www.khoondanionline.com)

 

 

عکاسی به عنوان یک رشته هنری و به عنوان یک حرفه، در چند سال اخیر دستخوش تحولات گسترده ای شده است. از سرگرمی پاره وقت تعداد معدودی افراد به بخشی پیچیده از معماری دیجیتال مدرن تبدیل شده است. به پشتوانه قدرت تکنولوژی، عکاسان امروزی حجم عظیمی از نفوذ را تجربه می کنند و در معرض دید بسیاری از مردم جامعه قرار گرفته اند. طبق محافظه‌کارانه‌ترین تخمین‌ها، سالانه حدود 1.2 تریلیون عکس در سراسر جهان کلیک، ذخیره و وقایع نگاری می‌شود!

بنابراین، اگر شما علاقمند به عکاسی هستید و به این فکر می‌کنید که چگونه از عکاسی درآمد کسب کنید، در اینجا 10 روش آزمایش شده برایتان آورده ایم که به شما کمک می‌کند خلاقیت خود را به یک حرفه بسیار پردرآمد تبدیل کنید.

 

مشتریان مخصوص خود را پیدا کنید

برای کسب درآمد از عکاسی، اولین کاری که باید انجام دهید تهیه امکانات اولیه این کار است که شامل خرید برخی از تجهیزات اولیه عکاسی از جمله دورین و لنز مناسب عکاسی، ساختن یک مجموعه عکس قوی و راه اندازی استودیوی عکس خود است. پس از تهیه این لیست، می‌توانید فوراً برای عکاسی از رویدادهای مختلف مانند عروسی‌ها و گردهمایی‌ها اقدام کنید. حتی می‌توانید در زمینه‌هایی مانند پرتره‌های خانوادگی، عکس‌های بارداری، عکس‌های تبلیغاتی املاک یا عکاسی از حیوانات خانگی نیز به دنبال مشتری باشید. انجام این کار نه تنها به شما کمک می‌کند تا از فروش عکس‌ها درآمد کسب کنید، بلکه به شما امکان این را می‌دهد تا تجربیات ارزشمند زیادی را جمع‌آوری کنید.

 

فروش از طریق گالری های عکس های استوک

اگر در حال حاضر مجموعه قابل توجهی از عکس های با کیفیت خوب دارید، می توانید به راحتی با فروش آنها از طریق کتابخانه های آنلاین استوک، با عکاسی درآمد کسب کنید. اکثر سایت‌های عکاسی استوک مانند ShutterStock یا i-Stock عکس‌ها را هم در ابعاد میکرو و مایکرو خریداری می کنند. در حالی که عکس های استوک ماکرو یا بزرگ عمدتاً از تصاویر منحصر به فرد و متمایز برای استفاده شرکتی تشکیل شده است، استوک های میکرو حاوی تصاویر عمومی و با حجم بالا برای استفاده عموم مردم است. شما فقط باید به عنوان یک مشارکت کننده ثبت نام کنید، تصاویر را آپلود کنید و آنها را برای بررسی ارسال کنید. اگر عکس‌های شما توسط این کتابخانه‌ها انتخاب و میزبانی شوند، می‌توانید سال‌ها درآمد باقیمانده مناسبی کسب کنید و از فروش عکس‌ها درآمد کسب کنید!

 

در مسابقات شرکت کنید

اگرچه ممکن است به نظر یک پیشنهاد چند وجهی باشد، یکی از بهترین راه‌ها برای دریافت پول برای عکس‌ها، شرکت در مسابقات مختلف عکاسی است. این مسابقات که معمولاً در مقیاس منطقه‌ای، ملی یا بین‌المللی برگزار می‌شوند، معمولا جوایزشان را به صورت نقدی پرداخت می کنند. برخی از آنها حتی عکاسان برنده را برای مراسم های حرفه ای بر می گزینند. اما بهترین بخش در مورد شرکت در چنین مسابقاتی این است که، به عنوان یک عکاس، می توانید با متخصصان متعدد رقابت کنید، درخشش عظیمی به دست آورید، و در این فرآیند، با عکاسی درآمد کسب کنید!

 

از شبکه های اجتماعی استفاده کنید

وبلاگ ها، صفحات وب، ویدیوهای یوتیوب یا پادکست ها. رسانه های اجتماعی پلتفرم بزرگی را برای عکاسان فراهم کرده اند تا از عکس ها درآمد کسب کنند. می‌توانید با راه‌اندازی یک وبلاگ، راه‌اندازی یک کانال YouTube، یا راه‌اندازی پادکستی که محتوای عکاسی خلاقانه و بدیع ارائه می‌دهد، از این پلت‌فرم‌ها استفاده کنید. این می‌تواند شامل آموزش‌هایی در مورد نحوه کلیک کردن روی عکس‌های خوب، بررسی تجهیزات عکاسی مختلف، یا نکات و ترفندهایی برای دستیابی به نتایج بهتر عکس باشد. انجام این کار به شما کمک می کند تا تعداد زیادی فالوور به دست آورید، در نتیجه شما را برای کسب درآمد از وبلاگ/کانال/سایت خود با میزبانی تبلیغات و انتشار محتوای حمایت شده مجهز می کند.

 

عکاسی خبری مستقل را امتحان کنید

بیشتر روزنامه ها، مجلات و سایر نشریات چاپی به دنبال عکاس خبرنگاران آزاد هستند تا بر روی تصاویر مربوطه کار کنند. این تصاویر سپس با یک داستان مرتبط منتشر می شوند، بنابراین میلیون ها نفر به آن عکس ها دسترسی پیدا می کنند. به عنوان عکاس، عکاسی خبری فرصتی است که نمی توانید از دست بدهید. نه تنها می تواند جریان درآمد ثابتی را برای شما فراهم کند، بلکه می تواند به شما امکان دهد شبکه خود را گسترش دهید و مرتباً با مشتریان احتمالی ارتباط برقرار کنید. در ابتدا، ممکن است از فروش عکس ها به عنوان یک فریلنسر درآمد کسب نکنید، اما در نهایت، عکاسی خبری شما را وارد جریان اصلی حرفه ای می کند.

 

به یک شرکت مسافرتی بپیوندید

بیشتر شرکت‌های مسافرتی در سراسر جهان به دنبال افرادی هستند که عکس های حرفه ای می گیرند. انتظار می‌رود این عکاسان تورهای سازمان‌دهی شده توسط این شرکت‌ها را همراهی کنند و روی عکس‌ها هم برای شرکت مسافرتی و هم برای مشتریان تور عکاسی کنند. عضویت در یک شرکت تور مسافربری می تواند به راحتی به شما کمک کند تا با عکاسی درآمد کسب کنید و در عین حال از شما می خواهد که با معیارهای از پیش تعریف شده خاصی کار کنید. شما باید هر روز به اهداف خاصی دست پیدا کنید و نتایجی را به دست آورید که به طور منظم قابل مشاهده و ارزیابی باشد. اگر بتوانید برنامه خود را مطابق با این خواسته ها انجام دهید، می توانید به سرعت برای عکس هایی که می گیرید پول دریافت کنید.

 

سبک خاص خود را ایجاد کنید

یکی دیگر از راه‌های عالی برای کسب درآمد از فروش عکس، ساختن و ایجاد یک سبک مشخص و متمایز است. بگذارید هر تصویری که کلیک می‌کنید خودش صحبت کند. از تصاویر خود برای ثبت یک لحظه، گفتن یک داستان، ارائه یک موضوع یا دادن پیام استفاده کنید. در واقع، تخصص در زمینه های منحصر به فرد مانند عکاسی منظره، عکاسی ورزشی، عکاسی حیات وحش، عکاسی معماری یا عکاسی مدلینگ. توسعه چنین سبک های امضایی بلافاصله به شما موفقیت بهتر، درآمد بالاتر می دهد و در نتیجه شما را قادر می سازد تا با عکاسی درآمد کسب کنید.

2

یک مربی شوید

اگر زمان زیادی را در این حرفه صرف کرده اید و تجربه خوبی در عکاسی به دست آورده اید، لازم نیست نگران نحوه کسب درآمد از عکاسی باشید. شما می توانید در این زمینه یک مربی شوید و به عکاسان تازه کار آموزش دهید که هنر عکاسی واقعاً به چه معناست. این را می توان با پیوستن به یک موسسه معتبر، شروع یک دوره آنلاین، یا حتی ارائه آموزش هدفمند و محلی انجام داد. اگر دانشی که ارائه می‌دهید به نفع عکاسان تحت آموزش شما باشد، مخاطبان شما به طور خودکار به رشد خود ادامه خواهند داد.

 

فروش محصولات دیجیتال

هیچ راهی بهتر از فروش محصولات دیجیتال سفارشی برای کسب درآمد با عکاسی وجود ندارد. این محصولات در صورتی که برای دانلود و استفاده با کپی رایت مناسب ارائه شوند، می توانند برای چندین شرکت و افراد در تهیه محتوای مفید سودمند باشند. علاوه بر این، فروش محصولات دیجیتال فقط شما را به کسب درآمد از عکس ها محدود نمی کند. این به شما اهرمی می‌دهد تا به گزینه‌های درآمدزای زیادی مانند کتاب‌های عکس، کاورهای تزئینی، تمپلت های آماده، افزونه‌های نرم‌افزاری، قالب‌های بازاریابی و غیره تنوع دهید.

 

کسب و کار خودت را راه بنداز

نکته آخر اینکه شما می توانید با راه اندازی کسب و کار عکاسی خود سعی کنید با عکاسی درآمد کسب کنید. برای انجام این کار، باید با راه اندازی یک وب سایت آنلاین که در آن آثار قبلی شما به وضوح نمایش داده می شوند، شروع کنید. اجازه دهید این سایت رسانه ای باشد که مشتریان با استفاده از آن می توانند برای کلیک کردن روی عکس ها در مناسبت های خاص به شما مراجعه کنند. مرتباً با خریداران بالقوه ارتباط برقرار کنید و با قیمت های مقرون به صرفه برای آنها کار کنید. این نه تنها به شما کمک می کند تا به سرعت برای عکس ها پول دریافت کنید، بلکه اعتبار و شهرت شما را برای مدت طولانی افزایش می دهد.

 

سخن آخر

با افزایش علاقه به حوزه عکاسی، این بخش کم کم فراتر از دالان های هنر حرکت خواهد کرد. بسیاری از مردم شروع به استفاده از راه‌های بالا برای کسب درآمد با عکاسی می‌کنند و از این طریق سرگرمی مورد علاقه خود را به ابزاری مناسب برای درآمدزایی تبدیل می‌کنند. این نه تنها جریان های درآمدی آنها را متنوع می کند، بلکه به آنها کمک می کند تا تصاویر عالی عکاسی را ثبت کنند.

 

ارسال نظر: