کدخبر: 18098

5 مورد از سرویس های دوره ای در تعمیرگاه تخصصی رنو غرب تهران

 

خودروهای رنو به عنوان یکی از خودروهای کم هزینه شناخته شده است. اما توجه داشته باشید در صورتی کم هزینه است که خودروی خود را به صورت مرتب برای سرویس های دوره ای به تعمیرگاه مجاز رنو ببرید. در نظر داشته باشید که اگر در انجام سرویس های دوره ای کوتاهی کنید، با خسارت های بالایی مواجه می شوید. چرا که اگر به طور مرتب این سرویس ها انجام نشوند، عملکرد خودرو به مرور زمان کاهش می یابد. همچنین هزینه تعویض قطعات به طبع از هزینه های سرویس و تعمیر بالاتر است. بهتر است که برای تعمیر و تعویض قطعات خودرو خود از محصولات اورجینال و با کیفیت استفاده کنید. برای اطمینان خاطر می توانید محصولات نمایندگی تخصصی رنو را انتخاب کنید. چرا که نمایندگی های تخصصی رنو از بهترین و با کیفیت ترین محصولات برای خودرو رنو استفاده می کنند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به پنج مورد از سرویس های دوره ای در تعمیرگاه تخصصی رنو در غرب تهران بپردازیم.

مهمترین سرویس های دوره ای خودرو رنو چیست؟

سرویس خودرو یکی از موثرترین  راه ها برای افزایش طول عمر قطعات خودرو رنو و همچنین به کاهش هزینه نگهداری کمک می کند. شاید این سوال شما نیز باشد که چه زمانی برای سرویس های دوره ای رنو اقدام کنیم؟ هر خودرو بر اساس مشخصات فنی که دارد سرویس می شود. توصیه می کنیم در رابطه با این موضوع با کارشناسان رنوساز تماس بگیرید چرا که با دادن مشخصات فنی خودرو خود می توانید اطلاعات درستی برای سرویس های دوره ای داشته باشید و همچنین کارشناسان این مجموعه اطلاعات لازم در زمینه خدمات تعمیرگاه، هزینه سرویس های دوره ای رنو را به شما می دهند.

تعویض روغن گیربکس خودرو رنو

یکی از مهمترین سرویس های دوره ای در تعمیرگاه های تخصصی، تعویض روغن گیربکس رنو است. وظیفه روغن گیربکس، روانکاری قطعات جعبه دنده خودرو است. گیربکس به مرور زمان آلودگی های تولید شده در چرخ دنده را به خود جذب می کند. بنابراین آلودگی ها منجر به از دست دادن خاصیت روانکاری روغن گیربکس می شود. همانطور که می دانید گیربکس قطعه مهمی است و خرابی آن مشکلات زیادی را به همراه می آورد. همچنین تعویض گیربکس هزینه بالاتری نسبت به تعمیر آن دارد، بهتر است برای جلوگیری از هزینه های زیاد، تعویض روغن گیربکس را جدی بگیرید و به موقع انجام دهید.

تعویض فیلتر روغن رنو

توصیه کارشناسان خدمات تعمیرگاه مجاز رنو این است که از هر دوبار تعویض روغن موتور، باید یک بار فلیتر روغن موتور خودرو رنو تعویض شود. فیلتر روغن، نقش بسیار مهمی در روغن خودرو دارد. تعویض به موقع فیلتر روغن مزایای زیادی دارد به طور مثال تعویض فیلتر روغن باعث کاهش مصرف سوخت، افزایش شتاب خودرو و طول عمر بالای موتور خودرو می شود. توجه داشته باشید که انجام این کار باید حتما توسط  تعمیرکاران حرفه ای و در تعمیرگاه های تخصصی رنو انجام شود. لازم است بدانید که هزینه نهایی تعویض فیلتر روغن را با توجه به اجرت تعمیرکار و نوع روغن استفاده شده، مشخص می شود.

بررسی فیلتر هوا در تعمیرگاه مجاز رنو

یکی دیگر از مهم ترین سرویس های دوره ای در تعمیرگاه تخصصی رنو، تعویض فیلتر هوا می باشد که متاسفانه اغلب به آن توجه کافی نمی شود. درحالیکه کثیف بودن فیلتر هوا ارتباط مستقیم با سوخت و شتاب خودرو دارد. بنابراین توجه داشته باشید که اگر با فیلترهوای کثیف رانندگی کنید، شتاب خودرو کاهش می یابد و کثیفی فیلتر باعث می شود هوای تمیز وارد خودرو نشود.

19

بررسی شمع های رنو در نمایندگی تخصصی رنو

شمع ها وظیفه جرقه زدن برای اشتعال مخلوط هوا و سوخت را دارند. زدن استارت مکرر، شتاب کم خودرو رنو، احتراق در سیلندر و بیرون آمدن دود آبی از اگزوز دلایل خرابی شمع ها است. زمانیکه تعمیرکاران به بررسی شمع های خودرو می پردازند بیش از هر چیز به رنگ شعله شمع ها توجه می کنند. توجه داشته باشید که نوک شمع باید سفید باشد و اثری از دوده  سیاه رنگ بر روی نوک آن نباشد. چرا که سفیدی شمع نشان سالم بودن آن است. توصیه می کنیم که تعویض شمع خودرو خود را در تعمیرگاه هایی انجام دهید که از شمع ها و محصولات باکیفیت و اورجینال استفاده کنند. به عنوان مثال یکی از محصولات نمایندگی تخصصی رنو در غرب تهران، شمع های اورجینال و باکیفیتی است که توسط کارشناسان این مجموعه تعویض می شود.

بررسی سطح روغن موتور رنو

یکی از مهم ترین و حیاتی ترین سرویس های دوره ای خودرو رنو که باید به آن توجه بسیاری شود، تعویض روغن موتور است. توجه داشته باشید که این کار توسط کارشناسان خدمات تعمیرگاه تخصصی رنو به خوبی و بادقت زیاد صورت می گیرد.  چرا که تعیین سطح روغن موتور و تعویض آن نکات و تکنیک های خاصی دارد. به طور مثال برای تعیین سطح روغن موتور باید خودرو در محیط صاف قرار گیرد و سپس خودرو خاموش شود. در مرحله بعد گیج روغن را خارج کرده و با دستمال تمیز می کنند.

دوباره گیج را درون مخزن روغن قرار می دهند و سپس بعد از چند ثانیه بیرون می کشند. اگر سطح روغن بین دوخط بالایی و پایینی باشد، یعنی روغن موتور خودرو کافی است. اما اگر سطح روغن بیشتر و یا کمتر باشد اندازه روغن را تنظیم می کنند. بهتر است بدانید که اگر خودروی شما مدت زمان طولانی پارک شده است و از آن استفاده نشده است. در این صورت روغن موتور باید چک شود چرا که بعد از گذشت تاریخ انقضا، روغن فاسد می شود. از دیگر خدمات تعمیرگاه تخصصی رنو ارائه انواع روغن ها و محصولات اورجینال با استانداردهای جهانی می باشد.

20

چرا باید سرویس های دوره ای در تعمیرگاه تخصصی رنو انجام شود؟

لازم است بدانید که انجام سرویس های دوره ای، توسط نمایندگی های رنو مزیت های زیادی دارد. از مهم ترین مزیت های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

محصولات نمایندگی رنو کاملا اصل و شرکتی می باشند و یکی دیگراز مزیت های سرویس های دوره ای در نمایندگی مجاز، تعیین و مشخص کردن زمان سرویس توسط تعمیرکاران نمایندگی است. دیگر شما نیاز نیست نگران آن باشید که چه زمانی باید برای سرویس خودرو خود بروید. چرا که تعمیرکاران نمایندگی رنو زمان سرویس قطعات مکانیکی خودرو شما را در هر دوره ای ثبت می کنند. در نمایندگی ها شناسه تاریخ خدمات خودرو شما ثبت می شود و این موضوع بسیار مهم است چرا که زمان فروش خودرو، این شناسنامه را به خریدار تحویل داده می شود و نشان می دهد که سرویس دوره ای خودرو به درستی انجام شده و خودرو سالم است.

سخن پایانی

همانگونه که در این مقاله گفتیم  بهترین راه سرویس های دوره ای خودرو رنو این است که به نمایندگی مجاز رنو در تهران مراجعه کنید. چرا که تعمیرکاران این مجموعه کلیه قسمت های مکانیکی خودرو را در زمان های مشخص شده بررسی می کنند. اگر چه که هزینه های اولیه سرویس های دوره ای به نظر بالا است، اما در نظر داشته باشید که این نوع خدمات، هزینه های بلند مدت را کاهش می دهند و ارزش هزینه کردن را دارند.

ارسال نظر: