کدخبر: 18122

ملاک های انتخاب استاد خصوصی زبان

 

 

 

اغلب افراد همیشه می گویند که تجربه تدریس را به عنوان مهم ترین ویژگی یک معلم ارزش می دهند. موثر بودن نیز چیزی است که برای موفقیت به عنوان یک معلم خصوصی در طولانی مدت ضروری است.

مهارت تحصیلی، تجربه و عشق به شغل سه ویژگی اساسی هستند. اما، بسیاری از ویژگی های دیگر وجود دارد که معلم را موثر می کند. به عنوان مثال، آیا یک کودک می تواند با یک معلم دمدمی مزاج اما با صلاحیت خوب به یادگیری بپردازد؟ پاسخ یک نه بزرگ است! به همین ترتیب، صبر بی نهایت نمی تواند به تنهایی فقدان صلاحیت تحصیلی را جبران کند.

ما 5 ویژگی مهمی را که فکر می‌کنیم باعث می‌شود یک استاد در منحنی یادگیری موثر و غیرقابل جایگزین باشد را گرد هم آورده‌ایم.

 

 

1. صبر

در حالی که تجربه چیزی است که می گویند صبر می آورد; اما این بیشتر یک فضیلت است که با انتخاب ایجاد شده است. یک معلم خصوصی، یادگیری صبور بودن برایش اولین قدمی است که باید بردارید. این احتمال وجود دارد که در مسیر شغلی یک معلم، با تعداد بیشماری از دانش آموزان آشنا می شود. هر کدام از پس زمینه متفاوتی می آیند. هر کدام نقاط ضعف و قوت متفاوتی خواهند داشت. همه آنها انتظارات بسیار متفاوتی از معلم خود خواهند داشت.

حال، مسئله این است که برخی از افراد بیش از دیگران به صبر نیاز دارند. برخی ممکن است به سطوح صبر نیاز داشته باشند که ممکن است شما را در سخت ترین آزمایش ها نیز قرار دهند.

در نتیجه داشتن صبر در بحث آموزش بسیار به موثر بودن یک استاد خصوصی زبان کمک خواهد کرد مخصوصا در بحث آموزش به کودکان این موضوع بیشتر نمود پیدا می کند.

 

 

2. انعطاف پذیری، پویایی در برابر تغییرات

یک استاد خصوصی مؤثر کسی است که پیوسته خود را با نیازهای شاگردان خود تطبیق می دهد. این نیازها می تواند از سختگیری تحصیلی تا نیازهای عاطفی متغیر باشد. یک استاد خصوصی زبان تنها زمانی مؤثر است که بتواند به سرعت خود را تطبیق دهد و آموزش، سبک ارتباطی و غیره خود را تغییر دهد.

 

 

3. هوش هیجانی

ایجاد و رعایت الگوهای تدریس ثابت آسان است. در حالی که وقتی از نظر عاطفی استاد خصوصی با دانش ‌آموزان خود درگیر نمی‌ شود نظم و انضباط وجود دارد، گاهی اوقات این رویکرد ممکن است کارساز نباشد.

به عنوان مثال، اگر استاد خصوصی زبان احساس می کند دانش آموزش به حمایت عاطفی نیاز دارد، برای شنیدن آنها باید آماده باشد. استاد نباید دانش آموزی را نادیده بگیرید که مضطرب به نظر می رسد و منتظر بماند تا اوضاع خود به خود حل شود. اغلب یک جمله همدلانه می تواند موضوع را برطرف نماید.

 

 

4. مهارت های ارتباطی خوب و توانایی ایجاد تجسم در زبان آموزان

معلم مؤثر کسی است که بتواند تخصص موضوعی را به شکلی شفاف و قابل فهم به دانش آموزان منتقل کند. ارتباط خوب شامل همه چیز می شود - گفتار، وضوح، استفاده از قدردانی، حرکات و غیره.

ارتباط خوب شامل:

استفاده از مثال های فراوان

شنونده صبور بودن

اگر به یک دسته بزرگتر اشاره دارید، واضح و شنیدنی صحبت کنید

استفاده از حرکات و حالات چهره بهینه در هنگام توضیح دادن

دقت در تلفظ صحیح

عدم استفاده از لهجه های غیرقابل فهم

همچنین، یک استاد خوب کسی است که بتواند به زبان آموزان خود در تجسم مشکلات کمک کند. اینجاست که تمایز اتفاق می ‌افتد و معلمان این فرصت را دارند که شهرت بلند مدتی در آموزش ایجاد کنند.

برخی از مواردی که اساتید می توانند برای کمک به دانش آموزان در تجسم بهتر مسائل و مفاهیم استفاده کنند عبارتند از:

تکنیک های آموزش فیزیکی تعاملی مانند استفاده از مدل ها

گرافیک کامپیوتری، انیمیشن

ویدئوهای آنلاین، اینفوگرافیک و غیره

پوسترهای گویا، نقشه ها، گلوب ها، نمودارهای آموزنده و غیره

 

 

5. خود انضباطی

یک معلم یا استاد زبان خصوصی قبل از هر چیز باید دارای یک نظم و انضباط مناسب باشد تا بتواند این موضوع را در روند مسیر یادگیری زبان آموز خود نیز اجرا و به زبان آموز نیز انتقال دهد.

با این ویژگی کار تدریس با یک روند منظم و با کمترین مشکل پیش خواهد رفت و زبان آموز نیز جدیت کار و تمرین و یادگیری را به خوبی درک خواهد کرد و در نتیجه در اجرا دستورات استاد زبان کوتاهی نمی کند.

در نتیجه استاد دارای نظم و انضباط می تواند یک مشوق خوب برای یادگیری زبان توسط زبان آموز تلقی شود و این موضوع بسیار در پیش برد آموزش اهمیت دارد و از نکات اساسی و مهم برای یک استاد خوب است.

 

 

کلاس خصوصی در آموزشگاه زبان دهخدا و ویژگی های اساتید موسسه

آموزشگاه زبان دهخدا با توجه به سابقه تدریس زبان های خارجی به صورت گروهی و خصوصی به شکل آنلاین و حضوری همواره مهم ترین بخش برای ارائه خدمات را نیروی انسانی خود می داند از این رو براساس متدهای مهم و بروز در دنیا به آموزش اساتید در دوره های حرفه ای تربیت مدرس پرداخته و ترکیبی از اساتید با ویژگی های مختلف برای زبان آموزان در شرایط گوناگون را تشکیل داده تا بهترین خدمات آموزشی را به زبان آموزان ارائه دهد.

از این رو برای بهبود شرایط تمامی کلاس های آموزشی اعم از گروهی و خصوصی توسط سوپروایزرهای مربوط به دپارتمان زبان انگلیسی نظارت شده و اساتید نیز موظف به ارائه گزارش جلسه ای از کلاس می باشند تا همواره روند آموزشی زبان آموزان مورد بررسی قرار گرفته تا با بهترین برنامه آموزشی سطح کیفی کلاس ها در بالاترین حد خود قرار گیرد. این موضوع در کلاس های خصوصی بسیار نتایج درخشانی را رقم زده است.

کلاس خصوصی زبان انگلیسی زبان دهخدا به صورت حضوری می تواند در محیط آموزشگاه و یا با امکان اعزام اساتید به محیط منزل یا کار صورت پذیرد و در حالت آنلاین نیز در هر مکان و براساس زمان تعیین شده که بین استاد و زبان آموز تنظیم می شود کلاس برگزار خواهد شد. اساتید با استفاده از بروزترین منابع و روش های جدید تدریسی به آموزش زبان خواهند پرداخت.

ارسال نظر: