کدخبر: 18147

بهترین انواع کمپرسور دندانپزشکی در ایران پمپ

 

تجهیزات دندانپزشکی مانند هندپیس ها نیاز به هوای فشرده خالص دارند که تامین آن بر عهده کمپرسور باد می باشد. اغلب پمپ بادهای عرضه شده در بازار، صدا و لرزش زیادی دارند و برای محیط های صنعتی مناسب هستند. اما در شرایطی که باد فشرده ایجاد شده ارتباط مستقیم با بیماران دارد، باید از مدل های پمپ باد بی صدا و بدون روغن استفاده نمود. بهترین انواع کمپرسور دندانپزشکی در ایران پمپ تولید و عرضه می گردد که اویل فری و سایلنت هستند و عملکرد بهینه آن ها، رضایت مشتریان را جلب نموده است.

کدام کمپرسور برای دندانپزشکی مناسب است؟

به دلیل حساسیت بالای استفاده از کمپرسور باد در مطب های داندانپزشکی، انتخاب بهترین پمپ باد برای یونیت های آن بسیار حائز اهمیت است. به طور کلی 4 نوع کمپرسور در بازار عرضه می گردد:

پمپ باد تسمه ای

نیروی محرکه این کمپرسور از الکتروموتور سیلندر منتقل می گردد و به دلیل صدای زیاد و روغنی بودن، برای یونیت دندانپزشکی مناسب نمی باشد. پزشک و بیماران هنگام معالجه باید در فضایی آرام و ساکت باشند. هم چنین وجود روغن باعث ایجاد ناخالصی در هوای خروجی از پمپ باد می گردد.

کمپرسور باد کوبله

در این مدل، سیلندر و الکتروموتور در یک مجموعه قرار گرفته و مستقیما با هم در ارتباط هستند. مشابه انواع تسمه ای، مشکل صدادار و روغنی بودن برای کمپرسور کوبله وجود دارد.

کمپرسور اویل فری

سیلندر و موتور این پمپ باد، بدون روغن کار می کند. بی صدا و اویل فری بودن این کمپرسورها باعث شده است برای استفاده در محیط های درمانی از جمله مطب دندانپزشکی مناسب باشند.

پمپ باد یخچالی

این مدل کمپرسور، سایلنت بوده و مشکل تولید صدا ندارد. اما در سیستم آن از روغن استفاده می شود. چنانچه انواع مرغوب کمپرسور باد یخچالی را از مراکز معتبر هم چون ایران پمپ تهیه نمایید، مشکل ورود روغن به هوای خروجی با استفاده از میکروفیلتر برطرف خواهد شد.

مشخصات کمپرسور دندانپزشکی durr dental ایران پمپ

2

امروزه شرکت های بزرگی در سراسر دنیا، در زمینه طراحی و تولید انواع پمپ باد فعالیت می کنند. کمپرسور دندانپزشکی دور دنتال نیز از برندهای برتر و شناخته شده می باشد. این کمپرسورها با توجه به نیاز مشتری، در اندازه و ابعاد گوناگون تولید و عرضه می گردد. از ویژگی های کمپرسور دندانپزشکی durr dental در شرکت ایران پمپ می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بدون روغن
  • مخزن کمپرسور حداقل ۴۰ لیتری
  • کمپرسورهای دو و چهار سیلندر دور دنتال
  • دو موتوره بودن؛ دارای دو موتور با سرعت ۱۴۰۰ دور در دقیقه
  • متناسب برای ۴ اپراتور و ۶ یونیت
  • شامل سوپاپ اطمینان و شیر تخلیه
  • دارای نمایشگر فشار هوا
  • میزان هوادهی ۳۶۵ لیتر در دقیقه
  • ساخت کشور آلمان
  • دارای ده سال خدمات پس از فروش

10 مزیت خرید بهترین انواع کمپرسور دندانپزشکی در ایران پمپ

3

برخی از کمپرسورهای اویل فری بدون کیفیت، باعث ایجاد رطوبت در هوا شده و همین امر به رشد باکتری ها کمک می نماید. شرکت ایران پمپ، با سال ها تجربه در زمینه تولید کمپرسور بدون روغن، انواع باکیفیت و بدون سر و صدا تولید نموده است.

در کمپرسورهای تولیدی شرکت ایران پمپ، از خشک کن استفاده شده است که باعث می شود، هوای تولید شده در پمپ باد فاقد رطوبت باشد و برخلاف سایر کمپرسورهای بدون کیفیت، این امر از ایجاد باکتری در هوا جلوگیری می نماید.

واحد تحقیق و پژوهش ایران پمپ، با بررسی نیاز بازار موفق به ارائه محصولی باکیفیت و مناسب برای یونیت دندانپزشکی شده است. از جمله مزایای این کمپرسور می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. استفاده از موتورهای کولرگازی با قدرت 1.5 تا 2.5 اسب بخار ساخت ایتالیا، اسپانیا و تایلند
  2. به حداقل رسیدن مصرف برق با استفاده از خازن های دائم کار ایتالیایی و آمریکایی
  3. نصب رله پتانسیل جنرالی و خازن راه انداز آلمانی با مارک جنسن با مقاومت بالا در برابر افت جریان ورودی
  4. وجود اورلت فیوز بر روی مدار سیم پیچی داخل موتور برای قطع جریان برق با افزایش حرارت
  5. مجهز به سوپاپ اطمینان داخل موتور علاوه بر سوپاپ بیرونی
  6. استفاده از کلید قطع کن کندور ایتالیا
  7. نصب هواکش مخصوص مجهز به صدا خفه کن بر روی لوله مکش موتور
  8. فیلتر جذب کننده ذرات معلق آب و روغن در داخل مخزن
  9. نصب شیر و شیلنگ جهت تخلیه آسان مخزن
  10. نصب میکروفیلترهای مخصوص تبدیل باد به کمپرسور

معایب کمپرسورهای دندانپزشکی موجود در بازار

پمپ بادهای موجود در بازار معایبی دارد که پیش از انتخاب و خرید باید به آن ها دقت کنید. انواع کمپرسور تسمه ای و کوبله، به دلیل تولید صدا و لرزش شدید، باعث عدم تمرکز دندانپزشک و مراجعین مطب می شود. هم چنین برای همسایه ها و واحدهای مجاور مزاحمت ایجاد می کند.

از مهم ترین معایب این کمپرسورها می توان به امکان ورود آب و روغن به هوای خروجی اشاره نمود که باعث خرابی سر توربین ها و ایجاد اختلال در عملکرد یونیت دندانپزشکی می شود. مهم تر از همه، خروج هوای مرطوب آلوده به روغن، برای انجام کارهای تخصصی و ترمیم کامپوزیت مشکلات جدی همراه خواهد داشت و از کیفیت آن می کاهد.

در رابطه با پمپ بادهای بدون روغن موجود در بازار، هم چنان مشکل صدا و لرزش وجود دارد. هم چنین به دلیل استفاده از قطعات بی کیفیت، استهلاک بالایی دارند و برای مصرف کننده توجیه اقتصادی نخواهد داشت. یک کمپرسور دندانپزشکی بی کیفیت بر تجهیزات زیر اثر مخرب می گذارد:

  • سرنگ های ۳/۱
  • دریل
  • دستگیره ها
  • دریچه های صندلی
  • واحدهای تحویل
  • SCALErs

حرف آخر

بهترین انواع کمپرسور دندانپزشکی در ایران پمپ با گارانتی به مشتریان ارائه می گردد و می توانند با خیال راحت محصول خود را خریداری نمایند. رضایت مشتریان در طی سال ها فعالیت این مجموعه تولیدی، باعث افتخار گروه ایران پمپ بوده و  همین امر گواهی بر کیفیت کمپرسورهای تولیدی این مجموعه است. هم چنین شرکت ایران پمپ، تولید کننده انواع پمپ بادهای صنعتی بدون صدا و بدون روغن مخصوص میلینگ دندانپزشکی در ایران می باشد.

 

ارسال نظر: