کدخبر: 18148

بهترین ترفند ها برای جمع کردن مو از روی فرش و موکت

 

در این مقاله چند مورد از بهترین ترفندها جهت جمع کردن مو چه موی انسان و چه حیوانات خانگی بررسی می کنیم.

اولین قدم برای جمع کردن مو از روی موکت و یا فرش جارو کردن است اما گاهی با جارو کردن موهای ریخته شده بر روی زمین جمع نمی شود در این زمان باید به دنبال ترفندهای دیگر جهت جمع کردن مو از روی زمین باشیم.

فرقی نمیکند موکت شما از چه نوعی باشد، ممکن است موکت شما از نوع موکت تایل، موکت پرز بلند و یا موکت کبریتی و نمدی باشد، شما می توانید با استفاده از این ترفندها به راحتی موهای ریخته شده انسان و یا حیوانات خانگی خود را از روی موکت ها جمع آوری کنید.

چگونه مو را از روی فرش و موکت پاک کنیم؟

جارو کردن روی موکت و فرش و پارکت اولین قدمی است که هر فرد برای جمع کردن موهای سر به ذهنش می رسد و اصلی ترین بخش نظافت هر خانه جارو کردن است، اما جارو کشیدن همیشه کار ساز نیست و نمی توان با جارو کشیدن موهای ریخته شده بر روی زمین را جمع کرد. به همین دلیل باید ترفندهای دیگری را بلد باشید که در این مقاله جهت کمک کردن به شما عزیزان ترفندهای مناسبی که می توان به وسیله ی آن موهای ریخته شده بر روی زمین را جمع کرد را توضیح می دهیم.

 

استفاده از نرم کننده لباس برای جمع کردن مو از روی موکت و فرش

یکی از روش های کارآمدی که با استفاده از آن می توان موهای ریخته شده روی موکت، فرش، پارکت و .. را جمع کرد استفاده از نرم کننده ی لباس است، اما سوالی که بوجود می آید این است که چگونه می توان با استفاده از نرم کننده ی لباس موهای ریخته ده را جمع کرد؟

در ادامه ی این مقاله نحوه استفاده از نرم کننده لباس را بیان می کنیم.

  • چند قطره از نرم کننده لباس را داخل بطری خالی ریخته و آب مخلوط می کنیم.
  • مواد داخل بطری را روی فرش اسپری می کنیم تا فرش یا موکت حالت نمناک پیدا کند.
  • با یک جاروی بلند دست دار یا با یک برس فرش را جارو کنید.
  • اجازه بدید فرش یا مکانی که می خواهید موهای آن را پاک کنید خشک شود. سپس تمام فرش را با استفاده از جارو برقی جارو کنید.
  • برا جمع کردن موهای روی فرش یا موکت سر مو جمع کن جارو برقی را وصل کنید.
  • بعد از هربار جارو کردن موهای چسبیده به سر جارو برقی را بکنید و کیسه ی آن را خالی کنید.

پاک کردن مو با استفاده از جوش شیرین

یکی از دیگر از موادی که با استفاده از آن می توان موهای روی موکت و یا فرش را جمع کرد استفاده از جوش شیرین است؛

استفاده از جوش شیرین برای جمع کردن موهای ریخته شده روی فرش یکی از موارد است که به راحتی با استفاده از آن می توان مو ها را به راحتی جمع کرد اما چگونه می توان از آن استفاده کرد؟

برای جمع کردن موهای ریخته شده بر روی زمین کافی است مقداری از جوش شیرین رو بر روی محل مورد نظر چه موکت و چه فرش بپاشید و بعد جارو برقی بکشید جوش شیرین ریخته شده بر روی محل کمک می کند تا موهای ریخته شده روی زمین جمع گردد.

توجه: شما می توانید موهای خود و یا حیوانات خانگیتان را به درستی شانه بزنید که ریزش موهایتان کمتر باشد.

13

غلتک پرزدار

غلتک های پرزدار ابزار ضروری برای برداشتن موهای گربه و سگ و یا انسان از روی فرش و موکت هستند. فرقی نمی کند که چه زمانی می خواهید مو ها جمع کنید(روز معمولی و یا فصل ریز مو حیوانات خانگی) این ابزار کمک بسیارخوبی به شما می کند.

یکی از بهترین غلطک های پرزدار که می توانید از آن استفاده کنید، رول موی غلتکی ChomChom Pet است. این ابزار ارزان قیمت دارای ورقه هایی است که لایه لایه جدا می شوند و برای هر بار استفاده یک ورقه چسبناک جدید در معرض دید قرار می دهند.

وقتی غلتک خاصیت چسبندگی را از دست داد، ورق را باز کنید، واز یک کاغذ جدید استفاده کنید.

توجه: جهت اطلاع از قیمت موکت کافی است کلیک کنید.

آیا تمایل دارید فرش و موکت خود را بدون استفاده از مواد شیمیایی تمیز کنید؟ پس به ادامه ی این مطلب توجه کنید.

 

استفاده از دستکش لاستیکی برای جمع کردن موهای روی فرش و موکت

شما می توانید طبق مراحل زیر با استفاده از دستکش لاستیکی موهای ریخته شده را جمع آوری کنید.

  • دستکش لاستیکی را بپوشید و به روی فرش بکشید با اینکار خیلی راحت می توانید موهای ریخته شده را جمع کنید؛ زیرا اصطکاک بین دست و فرش باعث ایجاد انرژی ساکن می شود که قطعات خز و پرز را بلند کرده و به دستکش می چسباند.
  • قبل از مالیدن فرشو موکت، دستان خود را در آب فرو کنید و سپس فرش خود را به خوبی مالش دهید. دستکش مرطوب موها را از روی فرش بلند می کند و باعث می شود که روی آن بچسبند.  فرش یا موکت را در یک جهت مالش دهید تا موهای ریخته شده به کلی جمع شوند.
  • موهای جمع شده را جمع آوری کنید و در جای دیگری بیندازید و با فرو بردن دست در یک لگن با آب داغ دستکش ها را آبکشی کنید.  موها از دستکش جدا می شوند و شناور می شوند. این کار را تا زمانی تکرار کنید که بقیه موها از فرش و موکت جدا شوند.

شن کش فرش

این ابزار جارو مانند با شانه زدن روی فرش مانند یک طلسم روی فرش عمل می کند و پنهان ترین مو حیوانات خانگی و انسان را از زیر خاک بیرون می آورد. 

پین های ریز فلزی یا پلاستیکی در سر چنگک عمیقاً در الیاف فرش فرو می روند و با هر ضربه موها را از فرش می کشند و به دام می اندازند.

 

خلاصه مطلب

 

در این مقاله ترفندهای مناسبی که با کمک آن می توانید مو ها و پرزهای جمع شده روی موکت و فرش را جمع کنید را بیان کردیم. شما می توانید بهترین موکت را از فروشگاه آنلاین فرتاک دیزاین خریداری کنید. توجه کنید فرتاک دیزاین علاوه بر فروش محصولات خانگی و اداری بخش بلاگ را راه اندازی کرده که به کمک این بخش و با مطالعه مقالات این بخش می توانید بهترین ترفندهای تمیز کردن خانه و انتخاب چیدمان مناسب را یاد بگیرید.

ارسال نظر: