کدخبر: 18172

قبل و بعد از ثبت شرکت سهامی خاص دانستن این نکات الزامیست

 

ثبت شرکت سهامی خاص : با پیشرفت روز به روز دنیای تجارت، بسیاری از افراد به فکر این هستند تا با ورود به دنیای تجارت و معاملات به درآمد ایده‌آل خود برسند. ثبت شرکت تجاری یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما است. در ایران شرکت سهامی خاص نسبت به سایر شرکت‎های تجاری محبوبیت بیشتری دارد، اگر میخواهید با ثبت شرکت سهامی خاص و دلایل محبوبیت آن آشنا شوید، این مقاله را از دست ندهید.

شرکت سهامی خاص در کنار شرکت سهامی عام یکی از انواع شرکت‎های سرمایه در قانون ایران به شمار میرود. این دو شرکت اگرچه از یک نوع میباشند اما تفاوت‎های قابل توجهی با هم دارند.

شرکت سهامی شرکتی است که سرمایه شرکا در آن به سهام تقسیم میشود اما تفاوت شرکت سهامی خاص و شرکت سهامی عام در تامین کننده های سرمایه این دو شرکت است!

در شرکت سهامی خاص تمامی سرمایه شرکت از طریق شرکا تامین میشود اما در شرکت سهامی عام بخشی از سرمایه شرکت از طریق پذیره نویسی به اشخاص ثالث انتقال میابد.

برای ثبت شرکت سهامی خاص شما باید حتما از طریق متخصصین ثبت شرکت تجاری اقدام کنید تا دچار مشکلات حقوقی نشوید و شرکت تجاری‎تان را بدون هیچ مشکلی به ثبت برسانید.

یک ثبت خوب فرهنگ است و برای به ثبت رساندن شرکت سهامی خاص، موسسه ثبت شرکت فرهنگ بهترین گزینه میباشد. همین حالا با مشاورین موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید تا شما را برای ثبت شرکت تجاری‌تان راهنمایی کنند.

ویژگی‌های شرکت سهامی خاص

  • شرکت سهامی خاص به شرکتی گفته میشود که در آن هر فرد به اندازه مبلغ سهام خود در شرکت مسئول میباشد به همین دلیل ثبت شرکت سهامی خاص در کنار شرکت با مسئولیت محدود بیشترین تقاضا را در ایران دارد.
  • برای به ثبت رساندن شرکت سهامی خاص شما به حداقل3 شریک و همچنین 2 بازرس نیاز دارید که شرکا و بازرس‎های شرکت سهامی خاص نباید هیچ رابطه خویشاوندی با یکدیگر داشته باشند.
  • در نامگذاری شرکت سهامی خاص باید حتما عبارت سهامی خاص در ابتدا یا انتهای نام شرکت ذکر شود زیرا در غیر این صورت شرکت سهامی خاص معتبر نخواهد بود.
  • یکی از ویژگی‌های ثبت شرکت سهامی خاص، سرمایه مورد نیاز برای ثبت آن است. در شرکت سهامی خاص نیازی نیست که شما تمامی سرمایه تعهد شده را در ابتدا پرداخت کنید بلکه برای به ثبت رساندن شرکت سهامی خاص تنها لازم است تا 35% کل سرمایه تعهد شده در ابتدا پرداخت شود.
  • طبق قانون تجارت حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص 1 میلیون ریال است که اگرچه امروزه مبلغ ناچیزی به شمار میرود اما در مقایسه با شرکت با مسئولیت محدود در شرکت سهامی خاص حداقل سرمایه برای ثبت شرکت ذکر شده است.

جمع تمام این ویژگی‎ها باعث شده است تا شرکت سهامی خاص در کنار شرکت با مسئولیت محدود بیشترین تقاضا را برای ثبت شرکت تجاری داشته باشند.

شاید در نگاه اول تصور کنید که برای ثبت کردن شرکت سهامی خاص کار راحتی در پیش دارید اما مطمئن باشید که ثبت یک شرکت تجاری و گلاویز شدن با مسائل پیچیده حقوقی میتواند برای شما تبدیل به یک کابوس بزرگ بشود.

6

بنابراین قبل از اینکه از ثبت شرکت سهامی خاص منصرف شوید، همین حالا با موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید تا شرکت تجاری‎تان را به سرعت و راحتی هرچه تمام‎تر به ثبت برسانید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص

اگر قصد ثبت شرکت تجاری دارید و میخواهید که شرکت سهامی خاص خود را به ثبت برسانید، شما در اولین گام باید مدارک زیر را تهیه کنید:

  • دو برگ اظهارنامه و امضا و تکمیل آن توسط همه شرکا
  • دو نسخه اساسنامه و امضا تمام صفحات آن توسط شرکا
  • دو نسخه صورت جلسه مجمع عمومی موسسین و امضا آن توسط شرکا و بازرسان شرکت
  • دو نسخه صورت جلسه هیئت مدیره
  • کپی کارت ملی و شناسنامه کلیه سهامداران، مدیران و بازرسان شرکت
  • داشتن کد ثنا در سال 1401 اجباری است
  • ارائه فیش واریزی 35% مبلغ تعهد شده سرمایه
  • اقرارنامه مدیران شرکت
  • اقرارنامه بازرسان شرکت
  • ارائه مجوز در صورت اعلام نیاز

 

7

نکته: درصورتی که یکی از شرکای شرکت شخص حقوقی باشد برای ثبت شرکت سهامی خاص نیاز است تا شخص حقوقی کپی آخرین روزنامه رسمی و نامه معرقی نماینده شخص حقوقی را ارائه دهد.

نکته: درصورتی که شخص حقوقی خارجی سهامدار شرکت باشد باید گواهی ثبت آن شرکت در خارج از کشور ترجمه شود و اصل گواهی ثبت و ترجمه آن ارائه شود.

مزایای ثبت شرکت سهامی خاص

  • در مقایسه با شرکت سهامی عام و دیگر شرکت‎های تجاری، شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود بیشترین تقاضا را برای ثبت دارند.
  • پروسه به ثبت رساندن شرکت سهامی خاص نسبت به شرکت سهامی عام بسیار کوتاه‎تر میباشد، زیرا در شرکت سهامی خاص تمامی سرمایه شرکت از طریق شرکا تامین میشود و به مانند شرکت سهامی عام نیازی به پذیره نویسی نمیباشد.
  • برای ثبت شرکت سهامی خاص نیازی نیست تا موضوع فعالیت شرکت شما تجاری باشد و شرکت سهامی در هرصورتی یک شرکت تجاری محسوب میشود حتی اگر موضوع آن تجاری نباشد.
  • شرکت‌های سهامی نسبت به سایر شرکت‎های تجاری از اعتبار بسیار بیشتری برخورددار هستند به همین دلیل شرکت سهامی خاص شانس بیشتری برای دریافت تسهیلات از سوی بانک‎ها دارد.

نام شرکت سهامی خاص

برای ثبت شرکت سهامی خاص و نامگذاری آن شما باید طبق قوانین زیر عمل کنید:

  1. نام شرکت باید سه سیلابی باشد.
  2. هر سیلاب از نام شرکت باید دارای معنا باشد.
  3. نام شرکت باید دارای ریشه فارسی باشد.
  4. نام شرکت نباید تکراری باشد و یا قبلا به ثبت رسیده باشد.
  5. نام شرکت باید مطابق با شئونات اسلامی باشد.
  6. در زمان ثبت شرکت سهامی خاص باید 5 نام سه سیلابی را به ترتیب الویت آماده کنید تا پس از بررسی توسط اداره ثبت شرکت‎ها، نام شرکت شما انتخاب شود.
  7. عبارت سهامی خاص باید در ابتدا یا انتهای نام شرکت شما نیز ذکر شود.

8

مراحل تاسیس شرکت سهامی خاص

مراحل به ثبت رساندن شرکت سهامی خاص در نگاه اول بسیار ساده به نظر میرسد اما گذراندن هر یک از این مراحل، نیازمند تجربه و دانش حقوقی بسیاری است.

  1.  عقد قرارداد شرکت سهامی خاص
  2.  تکمیل مدارک فوق
  3.  تایید نام انتخابی شما
  4.  امضا و تایید اوراق ثبت شرکت
  5.  تشکیل پرونده ثبت شرکت
  6.  بررسی درخواست ثبت شرکت توسط کارشناس
  7.  تحویل مدارک ثبتی شرکت از جمله اساسنامه، شرکت نامه، تقاضا نامه و ... پس از بررسی و تایید کارشناس

شما میتوانید مراحل فوق را به مراجعه به سامانه اداره ثبت شرکت‎ها انجام دهید و شرکت سهامی خاص‌تان را به ثبت برسانید اما اگر خودتان برای ثبت شرکت سهامی خاص اقدام کنید، قطعا با مشکلات بسیاری روبرو میشوید که شما را از ثبت شرکت پشیمان میکند پس عملیات ثبت شرکت تجاری خود را به افراد ماهر بسپارید و همین حالا با موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید.

 

 

 

ارسال نظر: