کدخبر: 18205

تفاوت مک بوک و ویندوز؛ شما کدام را انتخاب می کنید؟

 

بحث مک بوک ها و لپ تاپ های ویندوزی دهه هاست که جنجالی برپا کرده‌اند؛ پیشرفت‌های جدید در فناوری تراشه‌ها حتی مک‌بوک‌های سطح پایه را به اهدافی با عملکرد بالا سوق می‌دهد و رهاشدن از پلاستیک‌های ارزان قیمت زمین بازی بین این دو پلتفرم را یکسان می‌کند. هر دو پلت فرم  11 و MacOS  دارای سیستم عامل های بصری و تمیزی می‌باشند. درحالی‌که  تفاوت آنها به یک عنصر کلیدی مربوط می‌شود: اکوسیستم های آنهاست.

به عبارت دیگر، شما باید توجه داشته باشید که پولی که به سختی به دست آورده اید را کجا باید خرج کنید. لپ‌تاپی که اکنون انتخاب می‌کنید تأثیر زیادی بر خرید لوازم جانبی از جمله  برنامه‌هایی که استفاده می‌کنید و حتی نوع موبایلی که حمل می‌کنید خواهد داشت. کل گردش کار شما به پلتفرمی که با آن استفاده می کنید،بستگی دارد.  از نحوه مدیریت ویندوز گرفته تا میانبرهای صفحه کلید! بنابراین انتخاب لپ تاپ تصمیم ساده و سبکی نیست.

سال 2020 تاکنون برای کامپیوترها موضوعات باورنکردنی اتفاق افتاده است. این دوره جدید همچنین برای مصرف کنندگان  و کاربران بسیار دشوار بوده است؛ زیرا ماهیت ها بر همه چیز حکومت می‌کنند. هنگامی که پول و زمان را در کدام نوع مدل و ماهیت انتخابی خود صرف کرده اید، پریدن از یکی به دیگری آسان نیست. زمان آن رسیده‌است که عاقلانه تصمیم‌گیری کنید.

اکوسیستم اپل

 

اکوسیستم اپل از تمامی سخت‌افزارها و نرم‌افزارهایی که اپل طراحی و عرضه می‌کند، تولید شده‌است. تقریباً تمام دستگاه‌ها، برنامه‌ها و سیستم‌عامل‌های اپل بخشی از اکوسیستم هستند: iPhone، iPad، Apple TV، Apple Watch، Mac، iCloud، Apple Music و غیره.

قابلیت جابجایی یکپارچه بین دستگاه‌های اپل یکی از دلایلی است که باعث می‌شود مک بوک ها در مقایسه با سایر لپ‌تاپ ها قوی‌تر عمل کند. سایر تولیدکنندگان لپ‌تاپ سعی کرده‌اند اکوسیستم‌های خود را ایجاد کنند، اما هیچ‌کدام به اندازه اپل موفق نبوده‌اند. در نتیجه، مک‌بوک‌ها نسبت به سایر لپ‌تاپ‌ها تجربه یکپارچه‌تر را ارائه می‌کنند.

بنابراین، وقتی مردم در مورد اکوسیستم اپل صحبت می‌کنند، در واقع به این موضوع اشاره می‌کنند که همه این محصولات با هم خوب کار می‌کنند. این اکوسیستمی است که به شما اجازه می‌دهد تا یک کار (مانند خواندن یک مقاله) را در آیفون خود شروع کنید و سپس درست از جایی که در مک یا آی پد خود را متوقف کردید، دنبال کنید.

برای اینکه در مورد مک‌بوک اطلاعات کامل‌تری داشته باشید، این مقاله خالی از لطف نیست!

4

سیستم 7 اپل (منتشر شده در می 1991) بسیار کاربرپسندتر از ویندوز 3.1 مایکروسافت (منتشر شده در آوریل 1992) در نظر گرفته شد. این شامل یک رابط کاربری و عملکردهای بسیار بهبود یافته بود که از طریق فرآیندهای UX که اپل قبل از اینکه اکثر شرکت‌ها حتی بدانند UX چیست، ایجاد می‌کردند. یکی از اتفاقات معروف آن جلسه "صورتی و آبی" بود که مدیران اپل در مارس 1988، اندکی پس از انتشار سیستم 6 برگزار کردند. ویژگی‌هایی که در کوتاه‌مدت به‌اندازه کافی ساده به نظر می‌رسیدند (مانند افزودن رنگ به رابط کاربری) روی کارت‌های آبی نوشته شدند، اهداف بلندمدت (مانند چندکاربردی واقعی) روی کارت‌های صورتی و ایده‌های دور از دسترس (مانند فایل سیستم شی گرا) روی کارت های قرمز نوشته شده بودند. این کار اولویت‌بندی وظایف سطح بالای اپل برای سیستم 7 را آغاز کرد. جای تعجب نیست که این شیوه‌های UX اولیه در توسعه سیستمی وجود داشته است که به دلیل تجربه کاربری آن مورد احترام قرار گرفته است

کیفیت ساخت

 

شما در انتخاب انواع متفاوت لپ تاپ گزینه بیشتری نسبت به مک‌بوک‌ها دارید. برخی از آنها حتی دارای تاچ پدهای مناسبی هستند، مانند لپ تاپ سرفیس، اگرچه هنوز به پای مک بوک نمیرسد.

در حالی که در مورد کیفیت ساخت لپ‌تاپ‌های ویندوزی یک نکته مهم در آستین دارند: تنوع! لپ‌تاپ‌های ویندوزی برتر از زبان طراحی صنعتی مشابه مک‌بوک‌ها چه لپ‌تاپ‌های Asus ZenBook، چه Dell XPS یا حتی سرفیس لپ‌تاپ‌های خود مایکروسافت بهره می‌برند.

توجه به لولاها چیزی است که در هیچ لپ‌تاپ ویندوزی نمی‌بینید. این یک تغییر دهنده بازی نیست، اما فقط آماده باشید که از دو دست  خود برای باز کردن رایانه خود استفاده کنید.

مک‌بوک‌ها عموماً لپ‌تاپ‌های برتر از نظر کیفیت ساخت هستند، حداقل وقتی که طیف وسیعی از مک‌بوک‌ها و یکنواختی آن کیفیت را در نظر بگیرید. لپ تاپ های اپل نه تنها با سخت افزار پیشرو در صنعت بسته بندی شده اند، بلکه با کیفیت و بادوام نیز هستند. با مراقبت منظم و متوسط، مک می تواند به راحتی 6 سال یا بیشتر برای شما دوام بیاورد. تنها کاری که باید انجام دهید، یاد بگیرید که چطور به درستی از مک خود مراقبت کنید.

اگرچه بسیاری از لپ‌تاپ‌ها به شدت در این زمینه رقابت می‌کنند، مک‌بوک‌ها حرف اول را می‌زنند. آنها طراحی یکپارچه آلومینیومی دارند که باعث می‌شود محکم و به طور قابل توجهی در برابر سایش و پارگی مقاوم تر شوند (البته مگر اینکه آنها را ازدستان بیفتد یا چیز سنگینی روی آن بیندازید).

5

طراحی و تصویر اجتماعی

 

در یک کلام مک بوک ها بسیار جذاب هستند، به طوری که با طراحی براق خود گوی رقابت دزدیده اند و  سایر برندهای لپ تاپ،  در تلاش هستند که  در کپی کردن آن برآیند (و شکست می خورند) و اپل سال ها زمان برای تولید لپ تاپ های خود صرف کرده است تا جایگاه اجتماعی خود را به عنوان یک برند ممتاز و خلاق در ذهن کاربران ایجاد کند.

6

تجربه همه جانبه

 

یکی دیگر از دلایل پیشرو بودن مک‌بوک‌ها نسبت به رقبا، تجربه‌های صوتی، تصویری و تایپ باکیفیت آن‌ها است .در اینجا منظور ما این است:

  • صفحه نمایش رتینا تراکم پیکسلی بالاتری در مقایسه با  اکثر صفحه نمایش لپ تاپ های ویندوزی دارد که سبب می‌شود همه چیز بهتر به نظر برسد. فقط لپ‌تاپ‌های بسیار پیشرفته ویندوزی با کیفیت صفحه نمایش قابل مقایسه عرضه می‌شوند.
  • اپل صفحه‌کلید Scissor Switch استفاده می‌کند، بنابراین جابجایی کلیدها و فاصله‌گذاری آن باعث می‌شود تایپ را بسیار راحت کند و مانند اکثر لپ‌تاپ‌های ویندوزی دشوار نباشد.
  • بلندگوهای مک بوک بسیار پیشرفته از رقبا می‌باشند و  میتوان گفت که از هر لپ تاپ غیر اپل صدایی بسیار واضح تری دارند.

 

تاچ پد جادویی

 

تاچ پد | Magic Trackpad یکی از بهترین ویژگی های مک بوک است. این تاچ پد یک تجربه ردیابی روان و پاسخگو را ارائه می دهد که بر خلاف سایر لپ تاپ های موجود در بازار است.

بنابراین، وقتی مردم در مورد اکوسیستم اپل صحبت می‌کنند، در واقع به این موضوع اشاره می‌کنند که همه این محصولات با هم خوب کار می‌کنند. این اکوسیستمی است که به شما اجازاه می‌دهد تا یک کار (مانند خواندن یک مقاله) را در iPhone خود آغاز کنید و سپس از جایی که در مک یا آی پد خود را متوقف کردید، ادامه دهید.

علاوه برآن، با حرکات بسیاری میتوان (در ترکیب با نرم افزار) کنترل لپ تاپ شما را بسیار راحت می کند. برای مثال، می‌توانید تقریباً در هر جایی با دو انگشت کوچک‌نمایی کنید، یا با کشیدن انگشت به بالا یا پایین با چهار انگشت، Mission Control را فعال کنید. تاچ  پدها نیز بزرگ و راحت برای استفاده هستند. اکثر لپ‌تاپ‌های برندهای دیگر امروزه دارای تاچ پد کوچک‌تر هستند، زیرا تمرکز آنها بر سایر ابزارها است.

یکی دیگر از نقاط قوت فروش مک بوک، سیستم عامل آن است. لپ تاپ های اپل با macOS، سیستم عامل اپل، که یک پلت فرم بسیار پایدار و کاربر پسند است، به ویژه برای رایانه های اپل ساخته شده است. بسیاری از مردم استفاده از macOS را در مقایسه با ویندوز آسان تر می‌دانند.

سیستم عامل

 

بحث اصلی مک‌بوک‌ها در مقابل لپ‌تاپ‌های ویندوزی، سیستم‌عامل مربوطه آن‌ها است. MacOS یک سیستم زیبا و بالغ مبتنی بر یونیکس است. در 20 سال گذشته تغییر چندانی نکرده است، جدا از برخی تغییرات و اصلاحات بصری.

ویندوز یک جانور کاملا متفاوت است. در سال‌های گذشته چندین بازنگری اساسی را پشت سر گذاشته است که ویندوز 10 و سپس ویندوز 11 مهم‌ترین آن‌ها بوده است. ویندوز 11 کمی شبیه MacOS است، با تسک بار در مرکز، گوشه های گرد و ظاهری صاف و شیشه ای. هر دو ویندوز 10 و ویندوز 11 به زیبایی MacOS به نظر می رسند، بنابراین در منو پایین است که بزرگترین تفاوت ها را در آن خواهید یافت. با این حال، بسیاری از نسخه های قبلی ویندوز در سیستم باقی مانده اند. شما می توانید کنترل پنل های زیرسیستم را پیدا کنید که زمان آن مربوط به دوره  ویندوز XP  هست.

هر دو سیستم عامل از منظر بصری به یک اندازه خوب هستند، اما MacOS در مورد سهولت استفاده و محیط یکنواخت و یونیکس آن به وضوح برتر است. علاوه بر این، با انواع برنامه‌های داخلی مک عرضه می‌شود که برای کار با سایر محصولات اپل شما طراحی شده‌اند. اپ استور همچنین مملو از برنامه های باکیفیت تر است که برای بهره وری، خلاقیت و سرگرمی عالی هستند.

 

خرید لپ تاپ با قیمت ارزان در فروشگاه دومان

 

حق انتخاب و خرید لپ تاپ با شما است که چقدر هزینه برای آن در نظرگرفته اید. با توجه به نکاتی که گفته شده، میتوانید با دومان  به خرید بهترین محصولات دیجیتالی همراه با قیمت ارزان اقدام کنید.

ارسال نظر: