کدخبر: 18346

بهترین زمان برای سرویس و تعمیر پکیج چه زمانی است؟

 

پکیج از لوازم خانگی بسیار کاربردی است که علاوه بر تأمین گرمای اماکن به تولید آب گرم نیز می پردازد، پکیج دستگاهی است که برای عملکرد عالی تابستانه و زمستانه به تنظیم نیاز دارد ولازم است از آن به خوبی مراقبت شود.

سرویس پکیج

سرویس پکیج یکی از اقداماتی است که باید توسط تکنسین های مجرب و متخصص انجام شود، عدم سرویس پکیج موجب خرابی های بیشتر، هزینه های اضافی قبوض و به پایان رسیدن سریع تر گارانتی پکیج می شود.

 

چه زمانی باید پکیج را سرویس کرد؟

پکیج های نو و تازه خریداری شده ای که عمرشان کمتر از 5 سال است را باید هر شش ماه یک بار (مهر و فروردین) سرویس کرد، با سرویس پکیج در صورت وجود هرگونه ایراد و خرابی، امکان رفع مشکل در کوتاه ترین زمان ممکن وجود دارد.

حل مشکل در سرویس پکیج هزینه کمتری دارد در صورتی که سرویس پکیج انجام نشود، احتمال اینکه ایراد و خرابی عمقی تر شود وجود دارد، با این مسئله احتمال دارد قطعه ای که مشکل دارد قابل تعمیر نباشد و تنها نیاز به تعویض باشد.

بهترین زمان سرویس پکیج

بهترین زمان برای سرویس پکیج قبل از شروع فصل سرما است، با این کار به پکیج کمک خواهید کرد که در فصل زمستان بهترین عملکرد را داشته باشد، سرویس پکیج خود را به تکنسین های متخصص و حرفه ای بسپارید تا این عمل به بهترین شکل انجام شود.

سرویس پکیج باید به صورت دوره ای انجام شود که فواصل بین دوره ها به عمر پکیج بستگی دارد، چرا که با بالا رفتن عمر وسایل احتمال ایراد و خرابی در آن ها افزایش پیدا می کند.

  1. پکیج هایی که عمرشان کمتر از 5 سال است باید هر 6 ماه یک بار سرویس شوند.
  2. پکیج هایی که عمرشان بین 5 تا 10 سال است باید هر 4 ماه یک بار سرویس شوند.
  3. پکیج هایی که عمرشان بالاتر از 10 سال است باید هر 3 ماه یک بار سرویس شوند.

چه اقداماتی در سرویس پکیج انجام می شود؟

رسوب زدایی

یکی از مهم ترین اقداماتی که توسط سرویسکار در سرویس پکیج انجام می شود، رسوب زدایی پکیج است، لوله های پکیج ها معمولاً به دلایلی همچون املاح موجود در آب شهری و سختی آب، رسوب می گیرند و دچار انسداد می شوند، این لوله ها حدود 6.7 ماه یک بار رسوب می گیرند و بهترین زمان برای رسوب گیری آن ها همین مدت است.

رسوب گرفتن لوله های پکیج باعث کند شدن جریان آب شده که می تواند در روند آب گرم پکیج تأثیر گذاشته و عدم توجه به آن موجب خسارت دیدن بیشتر پکیج و کم شدن طول عمر آن می شود از این جهت لازم است که رسوب زدایی پکیج را به فرد ماهر و مجربی بسپارید.

برای رسوب زدایی پکیح از اسید استفاده می شود، در نتجیه توصیه می شود که از تکنسین متخصص برای این کار کمک بگیرید.

 

تنظیم حرارت پکیج

تنظیم حرارت پکیج از دیگر اقدامات مهم و ضروری است که هنگام سرویس پکیج انجام میشود، این تنظیمات در فصل سرما و گرما با یکدیگر تفاوت دارند.

کنترل فشار آب

از دیگر کارهای مهم که در سرویس پکیج انجام می شود کنترل فشار آب است، در صورتی که فشار آب پکیج بیش از اندازه کم یا زیاد باشد پکیج با در طولانی مدت آسیب هایی جدی می بیند.

عملکرد مدار گرمایشی

بررسی و عیب یابی عملکرد مدار گرمایشی پکیج و آزاد کردن محور پمپ سیرکولاسیون از دیگر اقداماتی است که در سرویس پکیج انجام می شوند، در صورتی که محور پمپ سیرکولاسیون دچار گرفتگی باشد آب به درستی پمپاژ نشده و محل مورد نظر نمی رسد.

محکم بودن محل نصب پکیج دیواری

محل نصب پکیج دیواری باید بسیار محکم باشد، در صورت شل بودن محل نصب احتمال افتادن پکیج و شکستگی آن وجود دارد.

هواگیری پکیج

از دیگر اقدامات مهم تکنسین ها در سرویس پکیج هواگیری پکیج است که به کاهش سر و صدای پکیج نیز کمک می کند، عملکرد پکیج از طریق هواگیری بهبود پیدا کند و این کار مصرف گاز را کاهش می دهد.

هواگیری باید در زمان گرم بودن رادیاتور ها انجام شود و بهتر است جهت جلوگیری از ریختن آب داغ بر روی دستانتان از تکنسین متخصص کمک بگیرید.

بررسی فن دودکش و پکیج

از دیگر اقدامات مهمی که در زمینه سرویس پکیج انجام می شود، بررسی عملکرد فن و دودکش پکیج است، در صورتی که دودکش پکیج مسدود شود گاز کربن دی اکسید نمی تواند به خوبی از آن خارج شده و خطرات بسیاری دارد، دودکش نباید مسیر طولانی داشته باشد، در پکیج هایی که فن ندارند باید مسیر دودکش از نظر مسدود نبودن بررسی شود.

تعمیر پکیج

در صورتی که عملکرد پکیج تان دچار ایراد و خرابی شده است و یا اروری در صفحه نمایش پکیج خود مشاهده می کنید، نیاز است که پکیج را تعمیر کنید.

تعمیر پکیج دیواری یا زمینی خود را به تکنسین های متخصص و حرفه ای بسپارید تا در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون هیچ گونه مشکلی انجام شود.

 

تعمیر پکیج در تهران

در صورتی که ساکن هر یک از مناطق 22 گانه تهران هستید و برای تعمیر پکیج نیاز به تعمیرگاه مجاز و معتبر دارید ما به شما تعمیرگاه دکتر آچار را معرفی می کنیم.

دکتر آچار موسسه ای مجاز در تهران است که به ارائه خدماتی از جمله نصب، سرویس، عیب یابی و تعمیر انواع پکیج در تهران می پردازد.

تعمیر پکیج در محل

جدا کردن پکیج از محل نصب و حمل و نقل آن به تعمیرگاه کار سختی است، این کار نیاز به پرداخت هزینه جداگانه حمل و نقل داشته و موجب اتلاف زمان افراد خواهد شد از این جهت تکنسین های دکتر آچار به تعمیر پکیج در منزل می پردازند.

با تعمیر پکیج در منزل نگران آسیب به پکیج تان در زمان حمل و نقل و تعمیرگاه نخواهید بود و هزینه و زمان تان هدر نخواهد رفت، با این امکان می توانید به صورت مستقیم بر فرایند تکنسین نظارت داشته باشید.

تعمیر پکیج بهتر است یا تعویض آن؟

هدف تکنسین های این مرکز دکتر آچار تعمیر قطعات معیوب پکیج است، تکنسین های این مرکز افراد متخصص و مجربی هستند که با استفاده از بهترین و پیشرفته ترین ابزار به تعمیرات قطعات معیوب پکیج می پردازند.

در صورتی که قطعه ای از پکیج غیر قابل تعمیر باشد و تعویض آن بهتر از تعمیر آن باشد تکنسین با رضایت مشتری به تعویض قطعه می پردازد.

قطعاتی که توسط تکنسین های این مرکز استفاده می شوند قطعات اصل و اورجینال بوده و دارای گارانتی 12 ماهه هستند.

تعمیر پکیج با گارانتی

تمامی خدماتی که توسط تکنسین های مرکز دکتر آچار انجام می شوند دارای گارانتی 12 ماهه هستند و این امکان به این معنی است که تکنسین های دکتر آچار در صورت تعمیر هر لوازمی تا 12 موظف اند که در صورت بروز ایراد و خرابی در همان وسیله آن را تعمیر کنند.

هزینه تعمیر پکیج

هزینه تعمیر پکیج به برند، نوع، مدل، شدت خرابی پکیج و عوامل دیگر بستگی دارد، با این حال به هیچ عنوان نگران هزینه تعمیرات پکیج نباشید چرا که تمامی هزینه ها در این مجموعه مطابق با نرخ اتحادیه محاسبه شده و کاملاً منصفانه هستند.

همچنین بخوانید هزینه تعمیر پکیج با مالک است یا مستأجر؟

 

ارسال نظر: