کدخبر: 18395

لوازم تحریر فانتزی محصول فوق العاده برای کودکان

 

 

کودکان از سنین سه و چهارسالگی به بعد، به لوازم تحریر علاقه نشان می‌دهند و از آن برای کشیدن خطوط و نقاشی استفاده می‌کنند. خرید این دسته از محصولات برای کودکان، از آن جهت اهمیت دارد که می‌تواند به رشد استعدادهای آن‌ها کمک فراوانی کند، بنابراین این امر به عهدۀ والدین است که بتوانند با خرید لوازم تحریر فانتزی باکیفیت، علاقۀ کودکان به نقاشی و نوشتن را افزایش دهند. ما در این مطلب قصد داریم دربارۀ چند نمونه از نوشت‌افزارهایی که می‌تواند علاقۀ کودکان را به درس و مدرسه و فعالیت‌های هنری افزایش دهد صحبت کنیم.

 

لوازم تحریر فانتزی به چه لوازمی گفته می‌شود؟

در سال‌های اخیر با توجه به پیشرفت تکنولوژی و صنعت چاپ، لوازم تحریرهایی با کیفیت‌های گوناگون به بازار آمده‌است. شاید با شنیدن اسم لوازم تحریر ناخودآگاه به یاد دفتر، مداد، خودکار، پاک‌کن و تراش بیفتید. اما در حال حاضر، شرکت‌ها و برندهای تولیدکنندۀ نوشت‌افزار توانسته‌اند نمونه‌های جدید و بسیار خاصی از این محصولاتی که نام بردیم را تولید کنند. مضاف بر اینکه محصولات دیگری نیز تولید کرده‌اند که خلاقیت‌های بسیار خوبی در آن‌ها در نظر گرفته شده‌است.

لازم است بدانید که تنوع نوشت‌افزارهایی که در بازار وجود دارد، بسیار زیاد است. به طوری که ممکن است شما لوازم تحریری که در یک فروشگاه می‌بینید را در فروشگاه دیگر مشاهده نکنید. همین تنوع بالا می‌تواند برای کودکان و نوجوانان بسیار جذاب باشد.

برای نوشت‌افزارهای فانتزی چه ویژگی‌هایی در نظر گرفته می‌شود؟

لازم است بدانید که برای نوشت‌افزارهای فانتزی، علاوه‌بر طرح‌های خاص و جدید، رنگ‌های شاد و جذابی هم در نظر گرفته می‌شود، همچنین استفاده از کاراکترها و شخصیت‌های محبوب کارتونی و داستانی سبب شده‌است که تقاضای بسیاری برای خرید آن‌ها وجود داشته باشد. از آنجا که کودکان جذب طرح‌های ایموجی و همچنین شخصیت‌های کارتونی و انواع نوشت‌افزارهای فانتزی می‌شوند، شرکت‌های تولیدکننده از آن‌ها بهره گرفته‌اند و این دسته از محصولات را با این نوع طرح‌ها، تولید می‌کنند.

 

لوازم تحریر زیبا چه تاثیری در روحیۀ کودکان دارد؟

شما هیچ دانش‌آموز یا کودکی را نمی‌بینید که از گرفتن نوشت‌افزار رنگی و زیبا خوشحال نشود. بچه‌ها با هدیه گرفتن لوازم تحریر فانتزی، میل و رغبت بیشتری به درس خواندن پیدا می‌کنند و انگیزه‌شان برای رفتن به مدرسه بیشتر می‌شود، بنابراین اگر فرزندی دارید که برای درس خواندن تنبلی می‌کند و یا رغبتی به مدرسه رفتن نشان نمی‌دهد، می‌توانید به جای اعمال زور، از تشویق و روش انگیزه‌بخشی استفاده کنید و با هدیه‌دادن نوشت‌افزار، تمایل فرزندان خود را نسبت به انجام امور درسی افزایش دهید. پیشنهاد می‌کنیم معلمان و والدین از این امر غافل نشوند و خرید این دسته از محصولات را جدی بگیرند.

در حال حاضر لوازم تحریرهای زیبایی در بازار وجود دارد که برای بزرگ‌ترها نیز جذاب است، بنابراین چنانچه شما تعدادی از آن‌ها را در دسترس کودکان خود قرار دهید، علاقه‌مندی آن‌ها را به درس و مدرسه یا انجام کارهای هنری از قبیل نقاشی، خوشنویسی و... بیشتر می‌کنید. در ادامه به معرفی چند نمونه از لوازم تحریر فانتزی برای کودکان خواهیم پرداخت:

1. دفاتر فانتزی

همان‌طور که می‌دانید، دفتر یکی از محصولاتی است که کودکان پیش از زمان مدرسه رفتن و بچه‌هایی که به مدرسه می‌روند، از آن بسیار استفاده می‌کنند. در ادامه به ویژگی‌هایی که یک دفتر فانتزی باید داشته باشد تا بتوان آن را جزو لوازم تحریر فانتزی به‌شمار آورد اشاره خواهیم کرد.

1.1) طراحی

عموماً برای دفترهای فانتزی، طرح روی جلد خاصی در نظر گرفته می‌شود. ضمن آن‌که ساختار و طراحی ورق‌های داخل دفتر نیز با دفاتر ساده متفاوت است. همین امر سبب می‌شود تا کودکان و دانش‌آموزان نسبت به این دسته از نوشت‌افزار جذب شوند.

2.1) نوع کاغذ دفتر

یکی از ویژگی‌هایی که در تولید این نوع دفاتر فانتزی در نظر گرفته می‌شود، انتخاب نوع کاغذ است. کاغذ دفاتر فانتزی باید از نوع درجه‌یک و ترجیحاً بین ۷۰ و ۸۰ گرم وزن داشته باشد، زیرا کاغذهای 80گرمی از استحکام بالایی برخوردارند و دیرتر چروک و پاره می‌شوند.

3.1) روش صحافی دفتر

از دیگر ویژگی‌های دفاتر فانتزی، می‌توان به سیمی‌بودن برخی از آن‌ها اشاره کرد. در حال حاضر شرکت‌های تولیدکنندۀ دفتر، این محصول را به‌صورت سیمی و یا به شکل دوخته‌شده تولید می‌کنند که طبیعتاً نسبت به دفاتری که چسبی هستند، استحکام و ماندگاری بیشتری دارند. نکتۀ مهم دربارۀ لوازم تحریر فانتزی این است که علاوه‌بر ظاهر زیبا و رنگی، سعی می‌شود تا این محصولات از کیفیت بالایی هم برخوردار باشد.

2. مداد نوکی فانتزی

یکی از انواع لوازم تحریر فانتزی که نمونه‌های مختلف آن در بازار موجود است، اتود یا مداد نوکی است. اگر سری به یک فروشگاه لوازم تحریر بزنید، انواع مختلف و متنوع این محصول را خواهید دید که در طرح و رنگ‌های مختلف و با قابلیت نوشتاری گوناگون در دسترس قرار دارد. به‌عنوان مثال، اگر کودک شما دوران دبستان را طی می‌کند، می‌تواند به جای مدادهای معمولی، از مدادنوکی‌های 9/0 که نوک آن‌ها از ضخامت و استحکام بالاتری برخوردار است استفاده کند. برای سال‌های بالاتر مدرسه نیز مدادنوکی‌های 5/0 تا 7/0 پیشنهاد می‌شود.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، رنگ‌بندی و تنوع طراحی مدادهای نوکی بسیار زیاد است. به طوری که طرح حیوانات مختلف، بستنی‌های رنگی، طرح‌های فانتزی دخترانه با آویزهای زیبا و یا طرح‌های فوتبالی و فضایی برای آن در نظر گرفته شده‌است که می‌تواند پسران و دختران خردسال را مجذوب خود کند.

  • پاک‌کن فانتزی

وقتی که به فروشگاه‌های لوازم تحریر مراجعه می‌کنید، پاک‌کن‌ها دنیای خاصی را به خود اختصاص داده‌اند که بسیار رنگی‌رنگی و شاد هستند و می‌تواند برای کودکان بسیار جذاب و زیبا به نظر برسد، به‌گونه‌ای که داشتن چند نمونه از این پاک‌کن‌ها، می‌تواند سبب تشویق آن‌ها برای درس خواندن و یا انجام کارهای هنری شود. در حال حاضر بستۀ پاک‌کن‌های فانتزی، در انواع حیوانات مختلف، گل‌ها، میوه‌ها و همچنین ابزار و وسایل مختلف در بازار موجود است که برای دخترها و پسرها جذابیت فراوانی خواهد داشت. در حال حاضر فروشگاه هیس یکی از فروشگاه‌های اینترنتی به‌شمار می‌رود که انواع لوازم تحریر فانتزی را در اختیارتان قرار داده‌است. به طوری که می‌توانید خرید این دسته از محصولات را با چند کلیک انجام دهید.

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم به این نکته اشاره کنیم که نوشت‌افزار با طرح و رنگ‌های متنوع، تا چه اندازه می‌تواند در روحیه و پیشرفت کودکان در درس نقش داشته باشد، بنابراین اگر می‌بینید کودک شما با داشتن لوازم تحریر فانتزی میل و رغبت بیشتری به درس خواندن و مدرسه رفتن نشان می‌دهد، متوجه خواهید شد که طرح و رنگ‌های زیبا تا چه اندازه در روحیۀ آن‌ها نقش دارد، بنابراین بهتر است گاهی اجازه دهید تا دست به انتخاب و خرید نوشت‌افزار زیبا و رنگارنگ بزنند.

 

ارسال نظر: