کدخبر: 18398

راهنمای خرید جویس | نکات مهم برای انتخاب و خرید انواع ایجویس

 

جویس (E-liquid) یا ایجویس، مایعی است که درون دستگاه ویپ ریخته می‌شود و با حرارت دادن و استنشاق آن، طعم‌های لذیذ و بخار حجیمی در اختیار شما قرار می‌دهد. امروزه بیش از چندین هزار جویس توسط برندهای گوناگون تولید می‌شود که این خود باعث سردرگم شدن افراد می‌گردد که به دنبال خرید جویس هستند.

ما در این راهنما نکات مهمی در مورد VG به PG، انواع طعمهای به کار رفته در جویس و میزان نیکوتین موجود در جویس در اختیار شما قرار میدهیم تا در هنگام خرید جویس، بهترین انتخاب ممکن را انجام دهید.

در هنگام خرید جویس باید به چه نکاتی توجه کرد؟

یک سری نکات وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید بهترین جویس‌های ممکن را برای خودتان خریداری کنید و از ویپینگ لذت ببرید. شاید فکر کنید که برند و مارک جویس، بیشترین تاثیر را بر روی کیفیت آن می‌گذارد و از همین رو به دنبال خرید جویس ویگاد ، دینر لیدی، نیکد 100 یا سایر برندهای مطرح باشد، اما باید بدانید که نکات مهمتری نسبت به برند تولید کننده جویس وجود دارد که باید از آن‌ها اطلاع داشته باشد.

 این نکات شامل انتخاب طعم مناسب، توجه به نسبت VG/PG و انتخاب جویس بر اساس نیکوتین موجود در آن می‌باشد.

35

طعم و اسانس جویس

طعم و اسانس موجود در انواع ای‌جویس، به عنوان مهم‌ترین عامل در هنگام خرید جویس شناخته می‌شود. انتخاب طعم یک امر سلیقه‌‌ای و شخصی که وابسته به علایق فرد است. انتخاب بهترین طعم نیاز به زمان و آزمایش طعم‌های گوناگون دارد. به همین دلیل زیاد در این باره نمی‌نویسیم.

با این حال، جویس‌های میوه‌ای به عنوان محبوب‌ترین طعم در بین ویپرها شناخته می‌شود. جویس‌های میوه‌ای یا جویس‌هایی که ترکیبی از طعم میوه با طعم یخی یا دسری هستند، از محبوب‌ترین طعم‌ها به شمار می‌روند. اگر اولین ویپینگ خود را تجربه می‌کنید، توصیه می‌کنیم که به دنبال خرید جویس میوه‌ای باشید.

جویس‌های تنباکویی برای افرادی که به طعم سیگار و تنباکو علاقه دارند مناسب می‌باشد.

جویس‌های دسری نیز از طعم گرم و شیرینی برخوردار هستند و علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب کرده‌اند.

طعم یخی و منتول نیز یکی دیگر از طعم‌های موجود در ایجویس‌ها می‌باشد که معمولا به صورت ترکیبی با سایر اسانس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نسبت VG به PG جویس

یکی دیگر از موارد مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، نسبت VG به PG جویس‌ها است. VG یا گلیسیرین گیاهی یک ماده شیمیایی طبیعی است که از روغن‌های گیاهی بدست می‌آید. این مایع به جویس کمک می‌کند که بخاری غلیظ و حجیمی را به وجود بیاورد.

PG یا پروپیلن گلیکول یک ماده نگهدارنده است که در صنایع غذایی و پزشکی نیز کاربرد دارد. این مایع ویسکوزیته کمتری نسبت به گلیسیرین گیاهی دارد. PG به انتقال بهتر طعم‌ها کمک می‌کند و در هنگام ویپینگ حسی مانند سیگار کشیدن به جا می‌گذارد.

جویس‌هایی که دارای میزان VG بیشتری هستند (نسبت VG به PG برابر با 70 به 30) حجم بخار بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهند و برای مصرف در دستگاه‌های ویپ ساب اهم (کویل‌های زیر 1 اهم) مناسب هستند. استفاده از جویس‌های VG بالا دستگاه‌هایی که کویل آن‌ها بیش از 1 اهم مقاومت دارد می‌تواند به سرعت کویل شما را خراب کند. در ضمن جویس‌هایی که میزان VG بالاتری دارند کمتر گلو را اذیت می‌کنند.

انتخاب جویس بر اساس دستگاه

بله در هنگام انتخاب و خرید جویس باید به دستگاه Vape و نوع کویل آن نیز توجه کنید. با توجه به اینکه کویل دستگاه شما زیر 1 اهم یا بالای 1 اهم است، باید جویس با نسبت VG به PG مناسبی خریداری کنید.

میزان نیکوتین موجود در جویس

اگر تازه می‌خواهید ویپینگ را تجربه کنید، پیشنهاد ما استفاده از جویس‌های بدون نیکوتین است. نیکوتین به هر شکلی می‌تواند اعتیاد آور باشد.

اما به عنوان یک قاعده کلی اگر روزانه قلیان و یا بیش از یک پاکت سیگار استعمال می‌کنید و می‌خواهید سیگار را کنار بگذارید، بهتر است از جویس‌های دارای 12 یا 18 میلی‌گرم نیکوتین استفاده کنید. اگر روزانه در حدود 10 نخ سیگار استعمال می‌کنید، بهتر است که از جویس‌های دارای 6 میلی‌گرم نیکوتین استفاده کنید.

جویس‌های دارای 3 میلی‌‌گرم نیکوتین برای افرادی که روزانه بین 1 الی 2 نخ سیگار مصرف می‌کنند مناسب است. پر فروش‌ترین و محبوب‌ترین جویس‌ها، محصولاتی هستند که دارای 3 میلی‌گرم نیکوتین می‌باشند.

سوالات متداول در هنگام خرید جویس

اکثر ویپرها در هنگام خرید جویس، سوالات زیادی می‌پرسند. ما در این بخش به پر تکرارترین سوالات جواب خواهیم داد.

 

محبوب‌ترین و پر استفاده‌ترین طعم‌های جویس کدام است؟

شاید محبوب‌ترین طعم‌ها در بین ویپرهای ایرانی، طعم‌های میوه‌ای و به خصوص طعم‌های انبه، انگور، بلوبری، سیب و توت فرنگی باشد. این طعم‌ها بیشترین فروش را در فروشگاه به خود اختصاص می‌دهند. سایر طعم‌ها نیز از علاقه‌مندان خاص خود برخوردار هستند.

 

محبوب‌ترین برندهای جویس در ایران کدامند؟

برندهایی مانند ویگاد (Vgod)، دینر لیدی، نیکد 100، دکتر ویپ، بازوکا، نستی، BLVK و رایپ ویپز از محبوب‌ترین برندهای جویس در ایران هستند.

از کجا می‌توان جویس با کیفیت و ارزان خرید؟

فروشگاه‌های زیادی هستند که به صورت فیزیکی یا آنلاین به فروش جویس مشغول هستند. فروشگاه هایپرقل یکی از بهترین فروشگاه‌هایی است که می‌توانید انواع جویس‌ها را با بالاترین کیفیت و ارزان‌ترین قیمت، خریداری کنید.

ارزان‌ترین جویس‌ها و گران‌ترین جویس‌ها کدامند؟

اکثر جویس‌های برند و مطرح موجود در بازار در یک رنج قیمتی قرار دارند. منتها برخی از برندها محصولات خود را در بطری‌های 100، 120 و 200 میلی‌لیتری قرار می‌دهند که این باعث افزایش قیمت آن‌ها می‌شود.

جویس‌هایی مانند جویس آنجل، ترکیش و جویس‌های متفرقه به دلیل داشتن کیفیت بسیار پایین از قیمت کمتری برخوردار می‌باشند و گاها نصف قیمت برندهای مطرح، قیمت دارند.

نتیجه گیری

در این راهنما سعی کردیم تا تمامی نکات مربوط به انتخاب و خرید جویس را در اختیارتان قرار دهیم. به دلیل وجود تنوع بسیار زیاد، انتخاب یک جویس خوب کار بسیار سختی می‌باشد. طعم جویس، نسبت VG به PG و میزان نیکوتین موجود در جویس از مهم‌ترین نکات در زمان خرید جویس می‌باشند.

ارسال نظر: