کدخبر: 18460

خط تولید پلاستیک دسته دار

 

 

نایلون و نایلکس بر پایه پلی اتیلن ساخته شده اند و از دیرباز در تمام صنایع مورد استفاده قرار گرفته اند. نایلون و نایلکس از جمله مواد بسته بندی ساخته شده از پلیمرهای کامپوزیت و پلی آمیدها هستند. جهت ایجاد خط تولید نایلون  ، به محیطی به مساحت 200 متر مربع و سیستم برق سه فاز   و ارتفاع 5 متر و توان 25 آمپر برای خط تولید مورد نیاز است.

 

 

دستگاه های لازم جهت راه اندازی کارگاه تولید نایلون و نایلکس

ابتدا باید بدانید که برای راه اندازی یک کارگاه به چه دستگاه هایی نیاز دارید. وسایل مورد نیاز برای تولید نایلون و نایلکس عبارتند از:

کمپرسور هوا

مخلوط کن

دستگاه تولید

دستگاه  چاپ

دستگاه دوخت نایلون

دستگاه پانچ

باسکول

در دوز

راه اندازی کارگاه تولید نایلون و نایلکس

برای راه اندازی هر کسب و کار و حرفه ای نیاز به هزینه ای دارید که باید برای خرید تجهیزات و مواد اولیه بپردازید، با توجه به نوسانات فعلی نمی توان در مورد قیمت دقیق آن صحبت کرد، اما به طور تقریبی می توان تخمین زد هزنیه های خرید مواد و دستگاه . دستگاه های گفته شده در بالا برای راه اندازی خط تولید با کیفیت های مختلف در داخل و خارج از کشور همانطور که در بالا ذکر شد تولید می شود. به ویژه، خرید تجهیزات تولیدی که کیفیت محصول را تعیین می کند، بسیار مهم  است که  تجهیزاتی که کمتر خراب هستند تهیه شود .

انواع دستگاه های چاپ فلکسو، هلیو  و  دستی در بازار موجود است، دستگاه هلیو از کیفیت بالاتری برخوردار است، بنابراین هزینه چاپ بیشتری را به همراه دارد، هر کدام از این دستگاه ها دارای دو مدل آنلاین و آفلاین هستند ، روش آنلاین به این صورت است که محصول چاپ می شود. بلافاصله پس از  تولید به صورت رول  جمع می شوند و آفلاین پس از چاپ جمع آوری می شود در دستگاه، پس از تولید فیلم، قاب در دستگاه چاپ قرار می گیرد و سپس فرآیند چاپ انجام می شود، دستگاه های چاپ تک رنگ هستند و تا هشت رنگ موجود است.

دستگاه دوخت  و برش با برندهای بسیار باکیفیت و معروف نیز در ایران تولید می شود. البته اگر قصد خرید دستگاه ایرانی را دارید باید به این نکته توجه داشته باشید که دستگاه  پانچ  نیز خریداری کنید. اما دستگاه دوخت های خارجی پانچ اتوماتیک دارند و دیگر نیازی به خرید پانچ نیست.

یکی از نکات مهم برای تولید نایلون و نایلکس کیفیت دستگاه تولیدی و سیلندر مارپیچ می باشد که اگر دستگاه با اینورتور و سیلندر ماردون باشد می تواند کیفیت محصول تولید شده را تضمین کند.

فرآیند تولید نایلون و نایلکس به این صورت است که مواد دانه ای وارد قیف اکسترودر شده و در دمای از پیش تعیین شده شروع به ذوب شدن کرده و به سمت جلو حرکت می کند و مواد مذاب وارد غلتک های حلقوی شده و به صورت مایع از دستگاه خارج می شود و سپس خنک می شود. وزش باد قطر و عرض نایلون و نایلکس به باد تولید شده توسط شیلنگ ها بستگی دارد و رابطه مستقیمی با هم دارند. برای رول کردن نایلون ها  ابتدا به غلتک بالایی و سپس به غلتک پایینی می رود و برای این منظور یک چشم الکترونیکی به دستگاه وصل شده و دستگاه کنترل می شود، نایلون ها و نایلکس ها در طرح ها و بسته بندی های مختلف موجود می باشند.. که بر این اساس دوخت های مختلفی دارند. دوخت نایلونی  به شکل و صورت کیسه فریزر معمولی یک طرف آن دوخته می شود، و همچنین اگر  نایلون و نایلکس دسته  دار می خواهید باید دسته ها را به پلاستیک بدوزد. تمام این مراحل به صورت اتوماتیک انجام خواهد شد .

2

کنترل کیفیت تولید نایلون

یکی از مهمترین مراحل در فرآیند تولید نایلون، مرحله کنترل کیفیت است. کنترل کیفیت به منظور تعیین صحت فرآیند تولید با توجه به مشخصات فنی تعیین شده برای محصول انجام می شود.

این فرآیند باعث می شود از تولید محصولات معیوب جلوگیری شود، از اتلاف منابع جلوگیری شود و قیمت محصول کاهش یابد. کنترل کیفیت شمال چند مرحله در حین ساخت و بعد از ساخت می باشد که در ادامه به آن می پردازیم.

کنترل کیفیت مواد اولیه: ماده اولیه باید کیفیت خوبی داشته باشد و طبق استانداردهای مورد نیاز آزمایش شود. پارامترهای قابل کنترل در این مرحله عبارتند از: شاخص مذاب، دمای سرویس دهی، مقاومت در برابر اسیدها و قلیاها و وزن مخصوص (چگالی).

کنترل کیفیت در حین تولید: برای جلوگیری از تولید ضایعات در حین تولید و بهبود کیفیت محصول تولیدی باید کنترل کیفیت انجام شود. در طول تولید، کنترل خمش فیلم ریخته گری باید با ضخامت، عدم چروک، برش، چسبندگی، ضخامت لایه و غیره کنترل شود. باید از زوایای مختلف بررسی شود.

کنترل کیفیت نهایی: محصول نهایی باید بر اساس استانداردهای فیلم پلاستیکی بررسی شود. از جمله پارامترهای قابل کنترل می توان به چسبندگی، شفافیت، ضخامت و همگنی عرض فیلم اشاره کرد.

گروه فنی تاپ ماشین

مجموعه تاپ ماشین با سالها تجربه در زمینه طراحی و تولید ماشین آلات صنعتی مورد استفاده در کارخانه های مواد غذایی به کمک مهندسان و کارشناسان با تجربه در این زمینه توانایی تولید کارآمد ترین دستگاه ها را با کیفیت بسیار بالا داشته و سعی بر هرچه بهتر کردن خدمات خود دارد.

در این مجموعه انواع دستگاه های قالب زن فلافل، دستگاه چسب زن کارتن ، سرخکن صنعتی،  ردیف کن بطری ، میکسر و چرخ گوشت صنعتی، نوار نقاله و میز ترافیک گردان  با ظرفیت های مختلف تولید می شود که پاسخگوی هرگونه نیاز کارخانه ها هستند.

تمامی دستگاه های تولید شده در این مجموعه و قطعات مورد استفاده در انها در بالاترین کیفیت ممکن ساخته شده اند و دارای دفترچه راهنمای نصب و راه اندازی و سرویس های دوره ای و همچنین خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر می باشند.

علاوه بر این می توانید به کمک مشاوره های رایگان پیش از خرید در این مجموعه دستگاه هایی مناسب با ظرفیت تولید کارخانه خود خریداری کرده و باعث افزایش سرعت تولید و کیفیت محصولات تولیدی شده و در پی آن سود اوری و بهره وری بیشتری برای کارخانه داشته باشید.

ارسال نظر: