کدخبر: 18483

طریقه ی استفاده از دستگاه ویپ

 

بعضی از افراد که تجربه ی استفاده از ویپ ندارند˓ تصور میکنند اولین کاری که لازم است بعد از خرید ویپ انجام دهند فشردن دکمه و کام گرفتن از دستگاه است. این اشتباه رایجی است که افراد مبتدی انجام می دهند و اینکارشان باعث می شود کویل و یا پنبه درون ویپ بسوزد و طعم سوختگی وحشتناکی را تجربه می کنند.

اگر میخواهید اولین تجربه ی شما از ویپینگ˓ طعم سوختگی نباشد ادامه ی این مطلب را از دست ندهید.

قطعات دستگاه ویپ

اکثر دستگاه های ویپ شامل قطعات زیر می باشند:

  • مخزن یا تانک
  • مایع ویپ
  • دهانه
  • سیم
  • گرما دهنده
  • باتری

اطلاعاتی در مورد مایع درون ویپ

مایع ویپ یا ایجویس (e-juice) عمدتا شامل پلی پروپیلن گلیکول (PG)˓ گلیسیرین گیاهی (VG)˓ آب و طعم دهنده می باشد که این مایع درون تانک یا مخزن ویپ ریخته می شود. انواع مایع ویپ با طعم های متفاوت˓از میوه ای گرفته تا طعم های تنباکویی˓ در بازار وجود دارد.اکثر مایع های ویپ دارای نیکوتین هستند ولی شما می توانید با توجه به نیاز خود˓ مایع ویپ با مقدار نیکوتین مورد نظرتان را تهیه کنید.

در بازار مایع های ویپ تقلبی با قیمت نامناسب و کیفیت پایین وجود دارد که همین موضوع باعث نگرانی بسیاری از افراد برای خرید جویس ویپ شده است. برای تهیه ی ویپ و ایجویس حتما از فروشگاه یا سایت معتبر که محصولات با کیفیت با قیمت مناسب و تضمین شده دارند˓ مراجعه کنید.

 

چند عدد مایع ویپ

گلیسیرین گیاهی

گلیسیرین گیاهی (Vegetable Glycerine) یک مایع کاملا طبیعی می باشد که از روغن گیاهی استخراج می‌شود. گلیسیرین مایعی شفاف˓ بی بو و تقریبا بی رنگ می باشد که نسبتا طعم شیرینی دارد و نسبت به پروپیلن گلیکول(PG) چسبناک تر و غلیظ تر است.

پروپیلن گلیکول

پروپیلن گلیکول (Propylene Glycol) یک مایع بی رنگ و بی بو می باشد و در مقابل جاری شدن مقاومت بسیار کمی دارد.

نیکوتین

نیکوتین همان ماده ‌ای است که به جویس اضافه می‌شود تا جایگزین قلیان و سیگار باشد. نیکوتین مورد استفاده در جویس ویپ از برگ‌های تنباکو استخراج می‌شود. شرکت‌های تولید کننده جویس، محصولات خود را در مقادیر متفاوت بدون نیکوتین تا ۱۸ میلی‌گرم نیکوتین به بازار عرضه می‌کنند. مقدار نیکوتین محلول در جویس‌های موجود داخل ایران به صورت بدون نیکوتین، ۳ میلی گرم نیکوتین، ۶ میلی گرم، ۱۲ میلی گرم و ۱۸ میلی گرم نیکوتین می‌باشد.

بهترین جویس‌ها از نظر مقدار نیکوتین، جویس‌هایی هستند که دارای نیکوتین ۳ میلی‌گرم می‌باشند و مناسب‌ترین مقدار برای ویپینگ می باشند. وجود این مقدار نیکوتین در جویس˓ گلوی شما را اذیت نمی کند و بر روی طعم جویس نیز تاثیری نمی گذارد.

طعم دهنده

در کنار تمام مواردی که گفته شد طعم دهنده هم برای داشتن طعمی جذاب و ایجاد یک تجربه ی متفاوت˓ اضافه می شود.این طعم دهنده ها باعث افزایش کیفیت ویپینگ می شوند.

جالب است بدانید برخی از طعم دهنده های داخل جویس در مواد غذایی وجود دارند.

شرکت‌های تولید کننده ی جویس طعم‌های مختلف را تولید می کنند مانند اسانس‌های میوه‌ای، دسری، تنباکویی و … تا برای سلیقه های خاص˓ محصولات متنوعی داشته باشند.

 آموزش راه اندازی دستگاه ویپ

برای افراد مبتدی لازم است تا مراحل راه اندازی دستگاه ویپ را یاد بگیرند و به طریقه ی انجام این مراحل توجه داشته باشند تا بتوانند تجربه ی لذت بخشی از ویپینگ داشته باشند.

تصویر یک عدد ویپ

 مرحله اول: آماده سازی دستگاه

بعضی از دستگاه ها˓قطعاتشان به صورت جداگانه در جعبه قرار دارند. ابتدا قطعات را به هم وصل کنید.

مرحله دوم: پر کردن مخزن ویپ یا پاد سیستم با جویس

اگر در دستگاه شما پادسیستم یا پادماد باشد برای پر کردن مخزن یا تانک (که به آن کارتریج نیز گفته می شود) دستگاه کافیست درپوش آن که در بالا یا در کنار قرار گرفته را باز کرده و جویس را داخل آن بریزید. ممکن است طراحی برخی از این مخزن ها متفاوت باشد پس برای اطمینان ابتدا به اطلاعات روی جعبه توجه کنید.

باید بطری جویس خود را به خوبی تکان بدهید چون این کار باعث می‌شود نیکوتین جویس در تمام مایع به یک اندازه پخش شود. سپس به آرامی‌ مخزن را پر کنید ولی مخزن را به طور کامل پر نکنید.

مرحله سوم: استراحت دادن به کویل و کارتریج

این مرحله نقش مهمی‌ در داشتن بهترین طعم و مزه ی دستگاه ویپ شما دارد. بعد از این که مخزن را پر کردید بهتر است از ۵ تا ۱۰ دقیقه دست نگه دارید تا قبل از شروع کامگیری، جویس به خوبی به خورد پنبه کویل برود. این کار باعث می‌شود با کام گرفتن، طعم سوختگی حس نشود و همچنین گلوی شما اذیت نمی شود.

مرحله چهارم: تنظیمات دستگاه

دو نوع دستگاه ویپ وجود دارد. دستگاه هایی با وات ثابت و دستگاه هایی با وات متغیر. این مرحله هم در داشتن یک ویپینگ با کیفیت تاثیر دارد. شرکت ها سازنده هم ویپ ها و هم پادسیستم ها را در هر دو نوع تولید می‌کنند.

نوع ۱) اگر دستگاه شما صفحه نمایش و دکمه تنظیمات نداشت، یعنی جزو دستگاه های ثابت است. (مرحله ۶ مناسب شماست)

نوع ۲) اگر دستگاه شما صفحه نمایش و دکمه تنظیمات دارد، یعنی جزو دستگاه های متغیر است. (مرحله ۵ مناسب شماست)

مرحله پنجم: تنظیم توان خروجی مناسب

اگر می خواهید قبل از گرفتن اولین کام از دستگاه خیالتان از درست بودن تنظیمات دستگاه راحت باشد تا مطمئن باشید به کویل شما آسیب نمی رسد˓ این را بدانید تقریبا روی تمام کویل ها اعدادی به عنوان میزان وات مناسب نوشته شده است از این رو پیشنهاد می‌کنیم وات دستگاه را در همان بازه مشخص شده قرار بدهید تا کویل دستگاه عمر بیشتری داشته باشد. برای این کار تنها کافیست از دکمه های جهت داری که روی بدنه دستگاه قرار دارد˓ استفاده کنید. این کار باعث می‌شود کویل دستگاه تحت فشار قرار نگیرد.

مرحله ششم: گرفتن اولین کام

در آخر تنها کافیست کارتریج خود را به بدنه دستگاه وصل کرده و برای شروع آماده شوید.

حالا می توانید ویپ خود را امتحان کنید و ویپینگ را تجربه کنید. دهان تان را روی بخش دریپ تیپ یا لبی دستگاه قرار دهید و همزمان با شروع کامی‌ که می‌گیرید دکمه را هم بفشارید و حدود نیم ثانیه پیش از اتمام کام دکمه را رها کنید.

مردی در حال استفاده از دستگاه ویپ

نکاتی برای استفاده از ویپ

  1. حتماً از فروشگاه‌های معتبر نسبت به خرید دستگاه ویپ اقدام کنید. فروشگاه‌های نامعتبر زیادی وجود دارند که دستگاه‌های ویپ تقلبی می‌فروشند و استفاده از این دستگاه‌های تقلبی نه تنها ضرر دارند بلکه ضررشان از سیگار کشیدن هم بیشتر است.
  2. سعی کنید تا جای ممکن از ایجویس هایی استفاده کنید که نیکوتین کمتری دارند.
  3. بهتر است تا جایی که امکان دارد دفعات استفاده از ویپ در طی روز زیاد نباشد. حتی اگر از سیگار ضرر کمتری داشته باشد باز هم بهتر است برای سلامت خودتان˓ کمتر از ویپ استفاده کنید.
  4. هر وقت باتری دستگاه به 30 یا 40 رسید آن را شارژ کنید. نگذارید باتری دستگاه کامل تخلیه شود.
  5. اگر تا به حال سیگار نکشیده اید بهتر است از ویپ استفاده نکنید چون اکثر ایجویس های ویپ ها نیکوتین دارند که نیکوتین ماده ای اعتیاد آور است. اما اگر سیگاری هستید بهتر است از ویپ استفاده کنید، چون ترک سیگار با ویپ روش راحت تری است و به احتمال زیاد ضرر کمتری نسبت به سیگار دارد

     

ارسال نظر: