کدخبر: 18503

چگونه کاری کنیم نم و رطوبت آجر نما را خراب نکند؟

به نقل‌و‌قول از ایسنا: بیش‌ترین احتمالی که باعث می‌شود، نم و رطوبت به آجر نما نفوذ کند، آب باران است، البته که عوامل انسانی ‌هم می‌تواند در آن تاثیر گذار باشد، اما بیش‌ترین اتفاق که باعث نفوذ رطوبت به آجر نما می‌شود و در نهایت موجب خرابی نمای آجر می‌شود، شرایط جوی آب و هوا است. ما در این محتوا قصد داریم به جدید‌ترین راه‌کارهایی که می‌توان به رفع این مشکل کمک کرد، بپردازیم و در آخر خود مخاطب می‌تواند تصمیم‌ بگیرد که برای این مسئله چه اقدامی انجام دهد.

2

چگونه با نفوذ رطوبت و باران آجر نما خراب می‌شود؟

با یک دفعه و چند دفعه اتفاق خاصی نمی‌افتد، اما اگر اجازه دهیم که هر دفعه هر‌گونه رطوبت، آب و نم، بر روی آجر بنشیند، باعث می‌شود که، به عمق بافت و محفظه‌های آجر نفوذ کند و به مرور زمان مواد تشکیل‌دهنده مصالح آجر، دارای تخلخل شده و آهسته آهسته مواردی مثل ترک‌خوردگی، شوره و سفیدک زدن بر روی آجر نما، آشکار می‌شود.

اگر اجازه بدهیم، آجر نما، ترک بخورد، برای تعمیر آن، هزینه و وقت زیادی را باید صرف کنیم، معمولا شوره و سفیدک زود‌تر از ترک خوردگی، به‌وجود می‌آید، اگر شوره و سفیدک، بر روی آجر نمای خود مشاهده کردید، جای نگرانی نیست برای رفع آن، راهکار‌هایی وجود دارد، اما اگر شما با ترک خوردگی آجر نما مواجه شوید، کمی دیر برای سلامت آجر خود اقدام کردید و انرژی زیادی برای تعمیر آن باید صرف کنید. در ادامه راه‌کارهایی به شما گفته خواهد شد که می‌‌توانید از  این کار جلوگیری کنید..

چگونه از خراب شدن آجر نما جلوگیری کنیم؟

بهترین اقدامات در این مواقع، پیشگیری است؛ یعنی باید، باتوجه به آگاهی از این موضوع که مواردی مثل رطوبت و نم، قرار است آجری که بر روی ساختمان هست را خراب کند، یک فکری یا اقدامی برای آن در نظر گرفت. در گذشته برای جلوگیری از این مشکل معمولا به رنگ‌های مخصوص و مواد‌های رزینی رو می‌آوردند، اما یک مشکلی در این مواد‌ها وجود داشت، که خیلی سریع‌تر از آن چه که مخاطب انتضار داشت، این مواد خاصیت عایقی خود را از دست می‌داد و علاوه بر آن به رنگ طبیعی آجر نما هم آسیب می‌رساند.. اما با استفاده از مواد نانو مخصوص به آجر نما، دیگر نگرانی برای این موارد نخواهیم داشت.

 

3

توقعاتی که از مواد نانو مخصوص آجر نما باید داشته باشیم:

یکی از مزایای مهم این مواد، این است که پس از اجرای آن، بر روی آجر نما؛ عواملی مثل: شستشو، باران‌های اسیدی، گرد و غبار و هرگونه آلودگی که باعث کثیفی نما آجر می‌شود را دیگر، نگرانی بابت این موارد، نخواهید داشت، در صورتی که این مواد با تکنولوژی نانو اصلی، به مشتریان ارائه ‌شود و از نظر کیفیت و ماندگاری در ایران، یکی از قوی‌ترین مواد آبگریز و ضد آب سازی برای آجر شناخته می‌شود. مشخصات این محصول در یک نگاه:

  • مقاوم در برابر اشعه های آفتاب و سازگاری با محیط زیست
  • مقاوم در برابر اشعه UV و جلوگیری از پوسته شدن آجرنما
  • ماندگاری پنج الی بیست سال، بسته به نوع محصول
  • آب گریز کردن آجرنما و بدون هیچگونه تغییر رنگ
  • غیر قابل اشتعال و قدرت نفوذ بالا در انواع آجرنما
  • ضد شوره آجرنما با حفظ قابلیت تنفس آجرنما
  • عدم تغیر رنگ آجرنما و ۱۰۰% آب گریز
  • آب بندی کامل نما و ضد یخ زدگی نما
  • ایجاد خاصیت خود تمیز شوندگی
  • جلوگیری از ایجاد سفیدک و شوره
  • ضد قارچ و کپک

عوامل ذکر شده، از مزایای مهم مواد نانو مخصوص آجر نما است. زمانی که این ویژگی‌ها رو آجر نمای شما، پیاده سازی شود، نمایی زیبا و با کیفیت، در دید خود و اطرافیانتان در طولانی مدت، احساس خواهید کرد . اکنون که با یکی از روش‌هایی که باعث می‌شود، از آجر نما ساختمان محافظت شود، آشنا شدید، با جستجو و تحقیق، به دنبال روش‌های دیگری‌هم باشید، اما بی‌شک دوباره رو می‌آورید به سمت محصولات نانو ساختمانی.

تصمیم‌گیری با شما

محصولات متنوعی از مواد‌های نانو نما در کشور به مصرف کنندگان ارائه می‌شود. در بعضی از مواقع هم دیده شده است که مصرف کنندگان، مواد‌های رزینی را به جای مواد نانو، از ارائه دهنده دریافت می‌کند و آگاهی خاصی در تشخیص مواد نانو اصلی از سایر مواد‌های متفرقه رزینی ندارد.  شرکت نانو پارس گرجی روش‌ها و آموزش‌های بسیار خوبی را در زمینه تشخیص مواد نانو اصلی از مواد‌های متفرقه رزینی گذاشته است. ضمن این که مشاوره رایگان و ارسال رایگان‌ نمونه محصول برای مصرف‌کننده فرصتی برای شناخت مواد اصلی نانو نما  به نسبت سایر پوشش‌های متفرقه است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: