کدخبر: 18605

تعمیر درایو برندهای مختلف

پرکاربردترین تجهیز استفاده شده در صنعت هر کشوری درایوها یا اینورترها می باشد، درایو علاوه بر اینکه در انواع کارخانجات و گارگاه ها استفاده می شود در ساختمان ها نیز برای اسانسور و بوستر پمپ و ابرسانی نیز استفاده می شود. به خاطر همین موضوع خراب شدن این قطعه و تعمیر اینورتر امری عادی است.

درایوها در کیلووات های مختلف ساخته می شود. یعنی هرچی کیلووات و توان درایو بیشتر می شود قیمت ان نیز بالا تر می رود به خاطر قیمت بالا درایوها زمانی که انها فرسوده می شوند بهترین راه برای استفاده مجدد ان ها تعمیرات درایو است.

تعمیر درایوها را باید حتما به مراکز تخصصی تعمیر اینورتر یا درایو ارسال کرد تا کارشناسان متخصص امر تعمیر را برعهده بگیرند.

تست انواع تعمیر درایو

شرکت فنی مهندسی نیک صنعت با متخصصین با تجربه در زمینه آموزش، نصب، راه اندازی و پارامتر دهی و تعمیر درایو ها و سافت استارترها و همچنین با برگزاری دوره‌های آموزشی در داخل شرکت و محل کارخانجات، گامی بلند در جهت رشد و ارتقای صنایع کشور برداشته است.

از جمله خدمات شرکت فنی و مهندسی نیک صنعت می توانیم به خرید و فروش اینورترهای کنترل دور، برگزاری دوره های آموزشی تعمیرات و دوره های اتوماسیون صنعتی در برندهای زیمنس دلتا و ال اس و فتک، واحد انجام پروژه و نصب و راه اندازی اینورترها و برنامه نویسیplc  وhmi  و در نهایت واحد تعمیرات نیک صنعت به عنوان نمایندگی مرکزی تعمیر و عیب یابی درایوهایAc  و نمایندگی تعمیر درایو زیمنس می باشد.

تست دیودی

برای تست دیودی درایو باید مولتی متر را روی حالت دیود گذاشت سر مثبت پراپ را  روی ترمینال منفی اینورتر می گذاریم و سر دیگر پراپ که سر منفی می شود به ورودی ها به ترتیب میگزاریم مقادیر باید ولتاژ حدود 4 الی 6 ولت را نشان دهد.اگر این ولتاژ را نداشته باشیم به احتمال زیاد قطعه سوخته است.

تست های کاربردی برای تعمیر درایو:

خازن‌ها:

بهترین روش برای تست خازن ها علاوه بر تست با مولتی متر این است که خازن‌ها را با ولتاژی نزدیک به ولتاژ خازن‌ها به صورت نرم شارژ و دشارژ کنیم.

IGBT

از قسمت‌هایی که بیشترین آسیب را در یک درایو می‌بینند قسمت خروجی می‌باشد. ترمینال‌ها و کابل‌ها، شمش‌ها، چوک و فیلترخروجی و بردها و IGBT و CT دراین مجموعه قراردارند.

تعمیر درایو

نمونه درایوهای تعمیر شده در نیک صنعت

در تعمیرگاه اینورتر نیک صنعت انواع خدمات تعمیر و رفع عیب اینورتر های کنترل دور انجام می گردد.

از جمله این خدمات تعمیر و راه اندازی انواع اینورترهای کنترل دورAc ، تعمیر درایوهای صنعتی کنترل دور و همچنین رفع عیب و راه اندازی انواع اینورترهای کنترل دور در برند هایls , siemens , delta , Mitsubishi , danfoss ,  و ... می باشد.

تعمیرات اینورتر در همه برند های مطرح بازار ایران و همچنین ارسال کارشناسان فنی جهت نصب و تنظیم پارامتر اینورتر تعمیر شده از جمله خدمات تعمیرات نمایندگی نیک صنعت می باشد.

خطاهای رایج در درایوها

اضافه بار در اینورتر

درایو دمای موتور را براساس سایز و کارکرد آن محاسبه می کند اگر اضافه بار داشته باشد و نشان می دهد که موتور در حال گرم شدن است، برای مدت کوتاه به کار خود ادامه می دهد و بعد از آن فرمان قطع صادر می کند. اگر جریان خروجی اینورتر نیز به هر دلیلی بالا رود، رله ها فرمان تریپ می دهند و خاموش می شود.

اضافه حرارت در اینورتر

اینورتر به دلیل خرابی قطعات داخلی گرم می شوند و بر اثر افزایش دما فن های داخل درایو روشن می شوند. اصولا شرایط درایو در حالت نرمال می باشد اما زمانی که دمای محیط بالا باشد ممکن است قطعات داخلی گرم شوند و منجر به آسیب دیدن درایو شود. این را هم در نظر بگیریم که درایو در دماهای خیلی پایین (زیر منفی 10 درجه) نیز به مشکل می خورد و به کندی عمل می کند..

اضافه ولتاژ در اینورتر

یکی دیگر از هشدار ها اضافه یا افت ولتاژ می باشد که اگر ولتاژ از حد متوسط بیشتر شود، رله های اینورتر فرمان قطع خواهند داد. زمانی که ورودی اینورتر قطع یا ولتاژ تغذیه درایو کم باشد، افت ولتاژ پدید می آید و همچنین در اثر برگشت توان (یعنی زمانی که بار به موتور انرژی برگرداند) یا بالا رفتن ولتاژ تغذیه اضافه ولتاژ پدید می آید.

قیمت تعمیر اینورتر

واحد فروش شرکت فنی و مهندسی نیک صنعت به عنوان عاملیت فروش اینورتر های صنعتی در تهران اقدام به فعالیت می کند.

تست انواع تعمیر درایو

جهت ارتباط با کارشناسان فنی و انجام پروژه و امور تعمیرات از طریق وب سایت مجموعه نیک صنعت به ادرس www.nicsanat.com قسمت خدمات ، قسمت تعمیرات اینورتر مراجعه بفرمایید، یا از طریق شماره های

02188170008

02187700210

02188325729-30

09197872783

تماس حاصل بفرمایید.

ارسال نظر: