کدخبر: 18699

سرویس تبدیل فایل‌های صوتی، تصویری و ویدیویی به متن پادیوم

در عصر دیجیتال امروزی، حجم فایل‌های مدیایی که کاربران در فضای مجازی با آن رو‌به‌رو هستند رشد چشمگیری داشته است. کاربران در فضای مجازی به طور مداوم در حال تماشای ویدیو، گوش دادن به پادکست و دریافت انواع محتواهایی صوتی و تصویری هستند. با این وجود، تمام این محتواها به راحتی در دسترس همه نیستند. برای مثال افرادی که مشکل شنوایی دارند یا افرادی که به دلایل مختلف امکان تماشای ویدیوها را ندارند ممکن است در استفاده از محتواهایی ویدیویی و صوتی دچار مشکل باشند. اینجاست که سرویس‌های تبدیل فایل‌های مدیا به متن به کمک این افراد می‌آیند.

سرویس تبدیل مدیا به متن چیست؟

سرویس‌های تبدیل مدیا به متن ابزارهایی هستند که محتواهای ویدیویی و صوتی را به متن ترجمه می‌کنند. به این ترتیب افرادی که برای استفاده از محتواهای ویدیویی و صوتی دچار مشکل هستند، می‌توانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، این سرویس‌ها می‌توانند به فرایند ایجاد زیرنویس برای ویدیوها و یا تهیه متن پادکست‌ها نیز کمک کنند. به این ترتیب طیف افرادی که می‌توانند به محتواهای ویدیویی و تصویری دسترسی داشته باشند، گسترده‌تر می‌شود.

انواع سرویس‌های تبدیل مدیا به متن

یکی از سرویس‌های محبوب در حوزه تبدیل مدیا به متن، سرویس تشخیص خودکار صوت (ASR) است. ASR (مخفف عبارت Automatic Speech Recognition) از الگوریتم‌های یادگیری ماشین برای تبدیل صوت به متن بهره می‌برد. این سرویس بسیار دقیق بوده و می‌تواند از زبان‌های مختلف پشتیبانی کند. این ویژگی به طور خاص برای ویدیوها، پادکست‌ها و دیگر فرمت‌های مدیایی کاربرد دارد. فناوری ASR به طور مرتب در حال پیشرفت است و اکنون می‌تواند صداها را در محیط‌های شلوغ و حتی با لهجه‌های گوناگون تشخیص دهد.

 

دیگر سرویس پرکاربرد در حوزه تبدیل مدیا به متن، سرویس تشخیص کاراکتر بصری (OCR) است. فناوری OCR (مخفف عبارت Optical Character Recognition) برای استخراج متن از تصاویر و ویدیوها توسعه داده شده است. این سرویس می‌تواند برای ترجمه زیرنویس ویدیوها و استخراج متون داخل تصاویر به کار برود. سرویس OCR به طور گسترده برای ترجمه متون تاریخی که تنها به صورت عکس در دسترس هستند یا استخراج متن از محتواهای تصویری مانند کاتالوگ‌ها و بروشورها استفاده می‌شود. به این ترتیب محتواهایی که سابق بر این تنها در دسترس بخشی از جامعه بوده‌اند، برای همگان قابل استفاده هستند. 

 

علاوه بر دو سرویس ذکر شده، ابزارهای دیگری مانند سرویس‌های تهیه متن ویدیو، سرویس‌های ترجمه و سرویس‌های تخصصی ایجاد زیرنویس نیز بین کاربران محبوب هستند. این سرویس‌ها به طور عمده برای کاربران ناشنوا و یا کاربرانی که به زبان هایی غیر از زبان محتوای ویدیویی یا صوتی صحبت می‌کنند کاربرد دارند.

 

مزایای سرویس‌های تبدیل مدیا به متن

استفاده از سرویس تبدیل صوت به متن مزایای بسیاری دارد. در کنار گسترش طیف کاربرانی که می‌توانند از محتواهای ویدیویی و صوتی استفاده کنند (به خصوص برای افراد دچار مشکل شنوایی و یا کاربران غیر انگلیسی زبان)، به چرخه ایجاد کسب‌و‌کارهای خلاقانه و سودمند نیز کمک شایانی می‌کند. کسب‌و‌کارهای زیادی بر بستر فضای دیجیتال وجود دارند که توانسته‌اند با استفاده از قابلیت‌ها و ویژ‌گی‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، خدمات خلاقانه و هوشمندی را به کاربران معرفی کنند. برای مثال سرویس‌های زیادی حول متناسب‌سازی محتواها برای افراد ناشنوا ایجاد شده که به شرکت‌ها و سازمان‌ها کمک می‌کنند تا محتوای تولیدی خود را برای این افراد بهینه کنند. بدون شک با پیشرفت فناوری، تنوع و کاربرد این سرویس‌ها بیش از پیش نیز خواهد شد.

 

ویژگی‌های یک سرویس تبدیل مدیا به متن خوب

سرویس‌های تبدیل مدیا به متن داخلی و خارجی مختلفی وجود دارند که با بهره‌گیری از فناوری‌های هوش مصنوعی به ارائه خدمات می‌پردازند. در بین سرویس‌های خارجی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Rev
  • GoTranscript
  • Descript
  • Otter
  • The FTW Transcriber

 

در داخل نیز شرکت‌های مختلفی مانند عصر گویش و عامراندیش سرویس‌های تبدیل مدیا به متن ارائه می‌دهند. مزیت سرویس‌های داخلی به خارجی پشتیبانی آن‌ها زبان فارسی است که برای کاربران ایرانی اهمیت زیادی دارد. علاوه بر این سرویس‌های ارائه‌شده توسط عصر گویش و عامراندیش با حذف نویز از فایل، قادر هستند محتواهای ویدیویی و صوتی که در محیط‌های پر سروصدا ضبط شده‌اند را نیز تبدیل به متن کنند.

 

سرویس تبدیل مدیا به متن پادیوم

سرویس تبدیل فایل‌های صوتی، تصویری و ویدیویی پادیوم به کسب‌و‌کارها اجازه می‌دهد تا با بارگذاری فایل‌های مدیا، آن‌ها را تبدیل به متن کنند. API تبدیل مدیا به متن پادیوم با بهره‌گیری از خدمات شرکت‌های عامراندیش و عصر گویش، دو ارائه‌دهنده خدمات تبدیل مدیا به متن، برای سرویس‌دهی به مشتریان بهره می‌برد. 

برای استفاده از این سرویس‌ها کافی است کاربر فایل مورد نظر خود را بارگذاری کند و سپس API تبدیل فایل‌های صوتی و ویدیویی پادیوم با ارسال اطلاعات فایل به سرویس، زمان پردازش و هزینه را به تناسب زمان فایل حساب کرده و در نهایت نتیجه را به شکل متن در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

 

بازارچه API و خدمات دیجیتال پادیوم

پادیوم به عنوان یک پلتفرم دوسویه و یک بازارچه API، با هدف تسهیل راه‌اندازی و فرایندهای دیجیتالی شدن کسب‌و‌کارها توسعه داده شده است. در پادیوم از یک سو دریافت‌کنندگان می‌توانند با مقایسه سرویس‌های ارائه‌دهندگان مختلف بهترین گزینه را برای رفع نیازهای خود انتخاب کنند و از سوی دیگر ارائه‌دهندگان می‌توانند با بهره‌گیری از منابع پادیوم، سرویس‌های خود را به طیف بزرگتری از مشتریان معرفی کنند. 

ماهیت دوسویه پادیوم باعث ایجاد یک فضای رقابتی و شفاف می‌شود و که در آن کاربران و ارائه‌دهندگان می‌توانند بر یک بستر امن، با یکدیگر به تعامل پرداخته و اکوسیستم دیجیتال کشور را گسترش دهند. این امر با بهبود چشم‌انداز کسب‌و‌کارها بر بستر دیجیتال، ضمن ایجاد شرایط مناسب برای توسعه و راه‌اندازی کسب‌و‌کار، به شکوفایی پتانسیل‌های اقتصادی و اجتماعی نیز کمک بسزایی می‌کند.

دریافت این سرویس از طریق پادیوم ضمن ایجاد امکان یکپارچه‌سازی با سایر سرویس‌های ارائه‌شده در پادیوم، امکان پشتیبانی توسط کارشناسان پادیوم را نیز فراهم می‌کند. به این ترتیب در صورت بروز مشکل یا اختلال در تمام مراحل دریافت تا پیاده‌سازی و استفاده، متخصصین پادیوم آماده هستند تا شما را همراهی کرده و در حل این مشکلات کمک کنند.

شما می‌توانید برای آشنایی با خدمات پادیوم و کسب اطلاعات بیشتر، از وبسایت پادیوم بازدید کرده و یا از طریق شماره تلفن ۸۹۵۱۸۹۸۹-۰۲۱ با کارشناسان پادیوم در ارتباط باشید.

ارسال نظر: