کدخبر: 18704

غذای سگ روتوایلر چیست؟

سگ روتیلر از وفادارترین و قوی ترین نوع سگهای آلمان هستند.این نوع سگها بسیار باهوش هستند و به طرز عجیبی از صاحب خود مراقبت میکنند.این نوع سگها مبتلا به نوع حاد رفلاکس معده میباشند.این نوع سگها حساسیت زیادی به غذای خود دارند و معده ی حساسی دارند باید توجه زیادی به غذای خود داشته باشند.

 

 

برای این توله سگ متخصص تغذیه غذای خام توصیه میکنند برخی دیگر کیبل و برخی دیگر مخلوط کیبل و غذای تر و مرطوب پیشنهاد میکنند. اما بهترین گزینه برای این سگ ها غذای رویال کنین است.

غذای پایه این نوع سگ ترکیب مقدار زیادی از گوشت و حجم بالایی از پروتِیین است برای کنترل وزن این نوع سگ همیشه باید توجه زیادی به مقدارمصرف گوشتی داشت اما با توجه به اینکه غذاهای نامرغوب و تقلبی در بازار زیاد شده نظر بیشتری از مردم به سمت غذاهای خانگی هم جلب شده است ولی حتما باید به این نکته توجه داشت که این موضوع و نسبت مخلوط مواد زیر نظر دامپزشک باشد تنها در این صورت است که اقتصادی و مقرون به صرفه میباشد و اگر قصد خرید غذاهای خشک دارید حتما از برندهای معتبراستفاده کنید.

تغذیه سگ روتوایلر از اهمیت زیادی برخوردار است چون اغلب مردم از این نوع سگ برای نگهبانی استفاده میکنند باید خوب تغذیه شوند و وزن گیری خوبی داشته باشند .

توله سگ زیر 2 ماه غذاهای خشک پایه و مادر و توله هست.توله سگ بعد از این سن به 3 تا 4 بار غذا در روز نیازدارد که باید غذای مکمل بیشتری استفاده کند.

که بسته به اشتها ی سگ این مقدار باید زیاد شود  تا بعضی موارد تا 5 وعده در روز و به مرور کم بشه تا 3 یا 2 بار در روز.

به خاطر داشته باشیم که آب کنار غذای سگ قرار دهید.روند رشد این سگ بسیار کند است و بجای 1 سالگی تا 18 و در بعضی موارد تا 2 سالگی رشد دارد.

 در سن 18 ماهگی توله ی شما بالاخره به یک سگ بالغ تبدیل شده است که وزن نرمال توله باید بین 40 تا 45 کیلو برسه که وقت اون رسیده که غذاش به غذای سگ کامل و بالغ تغییر بدهید.این سگ بالغ روزانه به حدود 2100 کالری و پروتیین نیاز داره که حدود 14 تا 12 درصد این مقدار چربی تشکیل میدهد.

چند ترکیب پیشنهادی برای غذای خانگی:

گوشت گاو سیب زمینی شیرین و برنج یک وعده مناسب است که میتواند برای سگ سرشار ازپروتیین چربی کربو هیدرات باشد.

همانطور که گفته شد این سگ یکی از بهترین نوع سگهای نگهبان است و محبوب ترین سگها محسوب میشود.

توجه داشته باشید که سگ روتوایلر نباید کربوهیدارت زیادی داشته باشد. همچینین مواد پرحجمی مثل گندم و ذرت هم نباید زیاد به غذای این نوسگ اضافه شود چون باعث حساسیت و ناراحتی روده میشود.از جمله دسته پروتیین هایی که مفید هستند و به کاهش التهاب و حساسیت روده کمک میکنند میتوان به ماهی ها اشاره کرد روغن موجود در ماهی ازنوع امگا 3 هست و جزو منابع پروتیینی مفید.

اگر به دنبال بهترین غذای مناسب و مقرون به صرفه برای سگ روتوایلر هستید یک غذای خونگی خوب با یک دستور پخت مناسب و مواد ارگانیک میتواند بهترین گزینه باشد.

مخلوط غذای خشک و کنسروی از معتبرترین برندها برای سگ ها ی بد غذا و سگ های که بی اشتها هستند میتواند گزینه مناسبی باشد در کنار اون میتوانید از غذای تجاری استفاده میکنید حتما از غذای کنسروی هم با برند معتبر استفاده شود.

روتوایلر یک نوع سگ فعال است که نیاز به غذای با کیفیت دارند با توجه به اینکه سرعت رشد بالایی دارند مقدار پروتیین مصرفی باید بالا باشد زیرا یک روتوایلر میتواند بیش از 40 تا 60 کیلو گرم وزن داشته باشد .مقدار غذای این سگ باید نسبت 2 تا 3 درصد از وزن باشد.

مشکلات معده در این نوع از سگها از شایعترین مشکلات رایج در تغذیه سگها هستند چون معده ی سگها هست که میتونه منجر به بیماری التهابی روده و کولیت بشود در نتیجه هر نوع ماده رو بعنوان وعده ی غذایی شود. یکی دیگر از منابع کربوهیدراتی سیب زمینی و جو هست که رفلاکس معده روکم میکنه همچنین روغن ماهی که دارای مقادیر زیادی از اسیدهای چرب امگا 3 هست که به کاهش التهاب روده کمک زیادی میکند در نتیجه انواع ماهی ها مثل سالمون جزمنابع غذایی هست.

با توجه به مطالب بالا بهترین غذای مناسب برای سگ روتوایلر مخلوط غذای خشک و غذای کنسروی هست.

ترکیب این دو مواد با هم باعث تنوع وبافت غذایی مناسب برای سگ های بد غذا و سگ هایی که مشکل معده دارند میشود.

در مقاله قبلی درباره راهنمای انتخاب غذای مناسب برای شیتزو تریر مطلبی منتشر کرده ایم. پیشنهاد میکنیم خواندن آن مطلب را از دست ندهید.

ارسال نظر: