کدخبر: 18708

آیا نصب تلگرام ضد فیلتر خطرناک است؟

آیا با نصب تلگرام ضد فیلتر ، اطلاعاتمان را به خطر می‌اندازد ؟ به طور خلاصه باید گفت به صورت 50/50 بله به خطر می‌اندازد. در ادامه ، دلایل و روش های شناسایی تلگرام های جاسوس را معرفی می‌کنیم.

 

 

 

 

در این پست ، قصد نداریم با دروغ و نیرنگ،  از نصب تلگرام ضد فیلتر جلوگیری کنیم ، اما دلایلی خواهیم آورد که تصمیم نهایی نصب تلگرام بدون فیلتر را به عهده خودتان میسپارد. یا اینکه حداقل نسخه هایی دانلود کنید که ویروسی نیستند (سخترین و غیر ممکن ترین)

 

با نصب تلگرام های ضد فیلتر ، دیگر اختیار خود برای تصمیم گیری به جهت عضویت در کانال ها را از دست خواهید داد !

کافیست در گوگل کلمه "موبوگرام" را جستجو کنید تا صد ها سایت برای دانلود این برنامه به شما نشان دهد. اما این را بدانید که با فیلتر شدن تلگرام ، موبوگرام اصلی نیز از کار افتاد !

با جستجوی نام موبوگرام در گوگل پلی صد ها برنامه با نام کپی شده از موبوگرام را نشان داد و یکی از آن ها را آزمایشی نصب و با یک شماره تلفن جدید ، در آن ثبت نام کردیم.(جالب اینجا بود که پس از ورود به برنامه ، نام آن به نماتل تغییر کرد!)

قبل از اینکه در نماتل (که به اسم موبوگرام دانلودش کردیم) ثبت نام کنیم ، شماره جدید را روی تلگرام اصلی وارد ثبت کردیم و سپس شماره را در موبوگرام دانلود شده وارد کردیم.

در ابتدای کار بدون مکث به تلگرام اصلی بازگشتیم و متوجه شدیم که این برنامه شماره را بدون اجازه در یک نسخه دیگر از تلگرام غیر رسمی وارد کرد و سریع پیام ورود را پاک کرد

(این مورد از دید ما در خود برنامه نماتل مخفی بود ، اما از طریق تلگرام اصلی که نصب کرده بودیم ، قابل مشاهده بود)

سپس فقط پس از 10 ثانیه ، در هر 10 ثانیه بدون اجازه ما عضو چندین کانال شد !

15

عکس بالا از تلگرام اصلی کامپیوتر در کنار شبیه ساز اندروید (تلگرام غیر اصل ) گرفته شده (تلگرام کامپیوتر یا موبایل فرقی ندارد) و کانال هایی که نشان می‌دهد ، را با اختیار خودمان عضو نشده ایم ، بلکه از سمت برنامه به صورت خودکار به این کانال ها اضافه شده ایم.

و عجیب تر انکه ، در خود موبوگرام (نماتل) هیچ یک از کانال ها را نشان نمی‌دهد و همگی مخفی شده اند !

این چه امنیتی است که بدون اجازه عضو کانال ها می‌شوید؟ ایا وقتی دسترسی برای عضویت در کانال ها را دارند ، نمی‌توانند پیام ها و مخاطبین و تمام اطلاعات خصوصی شما را مشاهده کنند؟

اگر که این موارد را باور ندارید ، حتما قبل از اینکه تلگرام هایی که با عنوان تلگرام بدون فیلتر منتشر می‌شوند را نصب کنید ، حتما با شماره خود ، تلگرام نسخه اصلی را نصب کنید تا به راحتی بتوانید ببینید که تمام موارد ذکر شده ، واقعی است !

اگر که تلگرام به امنیت کاربران خود اهمیت می‌دهد ، چرا اجازه فعالیت تلگرام های غیر رسمی را می‌دهد؟ برنامه ای که به این شدت از امنیت اطلاعات کاربران خود چشم پوشی می‌کند ، چرا باید آن را نصب و استفاده کرد ، در صورتی که پیام رسان های داخلی ، هرگز چنین جسارتی را نمی‌کنند؟

لطفا به این مسئله توجه کنید که با فیلتر شدن تلگرام ، برنامه های معروف مانند موبوگرام یا تلگرام طلایی کاملا غیر فعال شدند و دیگر برنامه ها با سوئ استفاده از این نام ها ، اقدام به جذب کاربر می‌کنند.

ارسال نظر: