کدخبر: 18721

چگونه بهترین تشک برای کمردرد را بعد از جراحی دیسک کمر انتخاب کنیم؟

کمردرد یک مشکل رایج برای اکثر افرادی است که عمل دیسک کمر انجام داده اند. این بر کیفیت زندگی شما تأثیر می گذارد و کیفیت و بهره وری خواب را پایین می آورد. اگر بعد از عمل دیسک کمر به دنبال کاهش یا جلوگیری از مشکلات کمر هنگام خواب هستید، تشک شما باید حمایت کافی داشته و کمترین فشار را به مفاصل شما وارد کند.

تشکی که تراز صحیح ستون فقرات را تقویت می کند می تواند در وهله اول به جلوگیری از شروع کمردرد بعد از جراحی کمک کند. در اینجا سعی می کنیم یک راهنما برای شناخت بهترین تشک برای کمردرد ارائه دهیم که برای افرادی که عمل دیسک کمر داشته اند، می تواند مفید باشد و بتوانند خواب راحت وبدون درد را تجربه کنند.

 

تشک شما چگونه می تواند بر کمردرد تاثیر بگذارد؟

انتهای کمر دارای انحنا و دامنه حرکتی بیشتری نسبت به بقیه قسمت‌های کمر شماست، که آن را مستعد آسیب‌دیدگی و فشار مضاعف ناشی از تراز نادرست می‌کند. اگر تشک حمایت کافی نداشته باشد، کمر شما ممکن است به روشی غیر طبیعی خم شود. اگر تخت خیلی نرم است یا در وسط فرو می‌رود، ممکن است کمر و باسن شما عمیقاً در تشک فرو رفته و با ناحیه بالایی کمر نزدیک به مهره های گردن شما هماهنگ نباشد. برعکس، اگر تشک خیلی سفت باشد، کمر و باسن شما ممکن است خیلی بالا قرار گرفته و همچنان تراز ستون فقرات را از بین ببرد.

تشک هایی که می توانند در شرایط کمردرد بعد از جراحی مناسب باشند

پشتیبانی، کاهش فشار و حفظ تراز ستون فقرات از نکات کلیدی برای جلوگیری از تشدید درد و تسریع سرعت بهبود کمر بعد از عمل دیسک کمر می باشد.

تشک لاتکس برای کمردرد

تشک با پشتیبانی منطقه ای

وزن بدن هنگام دراز کشیدن به طور یکنواخت توزیع نمی شود و در قسمت هایی مانند شانه ها (در خواب پهلو) و باسن (در حالت خواب به پشت) بیشترین فشار به تشک و بالعکس به بدن وارد می شود. تشک هایی با پشتیبانی منطقه ای که در این قسمت های بالاتنه و پایین‌تنه چگالی کمتر و پشتیبانی بیشتری دارند، می توانند گزینه بسیار مناسبی برای جلوگیری از تشدید کمردرد باشند.

لاتکس

تشک لاتکس یک ماده محبوب برای افراد مبتلا به کمردرد است زیرا بدون فرو رفتن بیش از حد، متناسب با انحنای بدن، حالت میگیرند. این حالت نیز فشار را روی بدن کاهش داده و از تشدید درد ناشی از عمل جراحی دیسک کمر هنگام خواب جلوگیری می کند.

مموری فوم

تشک مموری فوم کانتورینگ عمیقی را ارائه می دهد که به احتمال زیاد برای افرادی که به پهلو می خوابند، تسکین کمردرد افزایش می دهد.

متخصصان چه نظری دارند؟

نظر متخصصان بین المللی جراحی دیسک کمر در مورد تشک مناسب

به نتایج علمی منتشر شده از منابع معتبر در مورد تشک مناسب کمردرد که در این مقاله از مجله ژرمن کالا ترجمه شده است، دقت کنید:

کتابخانه ملی پزشکی

گرچه مطالعات متعددی اهمیت تشک ها را برای کیفیت خواب تصدیق کرده اند، اما هیچ توافق مشترکی در مورد طراحی بهینه تشک برای کاهش یا جلوگیری از درد گردن یا کمردرد وجود ندارد. اثرات مضر بر سلامت ما را بر آن داشت تا تجزیه و تحلیل کنیم که کدام تشک می تواند به عنوان راه حلی برای این مشکلات عمل کند.

به نظر می رسد سفتی تشک نقش اصلی را ایفا می کند زیرا مطالعات مختلف نشان می دهد که سطوح متوسط ​​سفت ممکن است به طور موثر درد را در افرادی که از کمردرد شکایت دارند کاهش دهد

تعداد فزاینده‌ای از شرکت‌ها تشک‌های خود را تبلیغ می‌کنند و ادعا می‌کنند که در نتیجه ممکن است بتوانند کیفیت خواب و کیفیت زندگی را بهبود بخشند و وانمود می‌کنند که تشک‌هایشان «تشک‌های ارتوپدی» با خواص درمانی هستند. با این حال، چنین ادعاهایی با شواهد کافی پشتیبانی نمی شوند.

مطالبی که کتابخانه ملی پزشکی منتشر کرده است کاملا صحیح است. با وجود مزایای تشک طبی برای درد کمر، بیشتر شرکت های تشک های خود را به نام طبی به فروش می رسانند. و حتی ممکن است نیاز طبی بودن را ارضا کنند، اما تا چه وقت؟ مهم است که یک تشک طبی با توجه به قیمت بالای آن، مدت زمان بیشتری بتواند حمایت لازمه را انجام دهد. به همین جهت تشک های لاتکس و مموری فوم، با طول عمر بالاتری که دارند، انتخاب های مقرون بصرفه تری هستند.

خبرگزاری forbes

به طور کلی، افرادی که کمر درد دارند از تشک‌هایی با سفتی متوسط بهره می‌برند که بهترین ترکیبی از پشتیبانی و نرمی را ارائه می‌دهند، بنابراین این نقطه شروع بسیار خوبی است.

نیل آناند، M.D.، استاد جراحی ارتوپدی و مدیر ترومای ستون فقرات در مرکز ستون فقرات Cedars-Sinai در لوس آنجلس، می گوید: «شما باید به دنبال تشکی باشید که انحنای طبیعی ستون فقرات شما را هنگامی که صاف و به پهلو دراز کشیده اید، پشتیبانی کند. آنجلس به همین دلیل، تشک‌های مموری فوم و لاتکس واکنش‌گرا را برای تسکین کمردرد محبوب می داند و اینکه آیا شخص احساس فرورفتگی (سلیقه فرد به نرمی یا سفتی تشک) را دوست دارد یا نه، در اولویت انتخاب است.

انتشارات سلامت هاروارد

در گذشته، پزشکان اغلب تشک های بسیار سفت را توصیه می کردند. اما یک نظرسنجی از 268 نفر مبتلا به کمردرد نشان داد که کسانی که روی تشک های بسیار سفت می خوابند، ضعیف ترین کیفیت خواب را دارند. هیچ تفاوتی در کیفیت خواب بین کسانی که از تشک های سفت و متوسط ​​استفاده می کردند وجود نداشت.

از طرف دیگر تشک های نرم نیز می توانند مشکل ساز باشند. در حالی که تشک نرمی که با انحنای طبیعی بدن شما مطابقت دارد ممکن است به تراز مطلوب مفاصل کمک کند، ممکن است آنقدر عمیق فرو بروید که مفاصل شما در طول شب پیچ خورده و دردناک شوند.

درنتیجه پس از عمل دیسک کمر و تجربه کمردرد شبانه هنگام خواب، به تشک و کالای خواب خود بیشتر دقت کنید. حتما و حتما از تشک های طبی استاندارد که پشتیبانی لازم از بدن را دارند استفاده کنید. بهترین برند تشک های لاتکس و مموری فوم موجود در بازار کالای خواب ایران، تشک دانلوپیلو آلمانی می باشد که می توانید آن را از فروشگاه ژرمن کالا خریداری کنید.

دقت کنید که اگر کمردرد شما با وجود تنظیم حالت خواب و استفاده از تشک طبی مناسب همچنان ادامه داشت با پزشک خود مشورت کنید. یک پزشک می تواند به تعیین علت زمینه ای و ارائه گزینه های درمانی کمک کند.

ارسال نظر: