کدخبر: 18765

بن مژه چیست؟ با زیباباش همراه باشید

 

بن مژه یک نوع تاتو است و به عنوان یک آرایش نیمه دائمی شناخته می‌شود. بن مژه به قسمت پایینی مژه که به پیاز آن نزدیک است گفته می‌شود. به همین دلیل به تاتو این قسمت بن مژه گفته می‌شود.اکثر خانم ها طرفدار بن مژه طبیعی هستند، شما می‌توانید با آرایش کردن بن مژه چشمانی زیباتر با مژه‌های پرپشت داشته باشید.

تاتو بن مژه چشم بسیار ظریف است و برای انجام آن از رنگ و جوهر مخصوص استفاده می‌شود. این نوع تاتو به روش‌های مختلفی انجام می‌پذیرد، در بعضی مواقع تاتو در بین مژه‌ها در فضاهای خالی انجام می‌شود، به صورتی که این جوهر یا رنگ به بافت پوست تزریق می‌شود یا می‌توان آن را به صورت یک خط نازک در بالای خط مژه تزریق کرد که به این قسمت بالا خط بن مژه میگویند که این خط می‌تواند با توجه به سلیقه مشتری،  بدون دنباله یا دنباله دار باشد.

 

مراحل انجام زیبایی بن مژه

تاتو و مدل بن مژه بالا با روش‌های مختلفی انجام می‌شود. به همین دلیل تکنسین این‌ کار قبل از انجام هرگونه اقدامی در طی یک جلسه مشاوره‌ای، مدل و رنگ تاتو بن مژه را با شما انتخاب می‌کند. سپس شما تمام خواسته خود از ضخامت، دنباله آن و... را مطرح می‌کنید تا تکنسین بتواند شما را به نتیجه دلخواه برساند.

مراحل قبل از انجام بن مژه یا بن مژه دنباله دار

دوستان عزیز زیبا باش حتما باید قبل از انجام تاتو بن مژه تمام آرایش خود را پا ک کنند و یا با شامپو مخصوص صورت کاملا دور چشم هارا تمیز کرده و هیچ ریمل یا خط چشمی روی پوست نماند و کاملا خشک کرده سپس میتوانند با هماهنگی اپراتور کمی پماد جهت سر شدن استفاده کنند تا درد آنها کاهش یابد و بتوانند تحمل کنند و شخص اپراتور بتواند به خوبی و بی استرس کارش را انجام دهد.

بن مژه دنباله دار

در انتهای چشم این تاتو میتواند تا کمی بیرون تر از خط پلک پایین هم ادامه داشته باشد که در این حالت بن مژه دنباله دار میگویند.با پیشرفت علم آرایش دائمی صورت هم مورد توجه خانم ها قرار گرفت و بن مژه یکی از این فعالیت ها به شمار میرود بن مژه میتواند هم به صورت بن مژه دنباله دار باشد هم بصورت بن مژه زیر چشم انجام شود.

انتخاب رنگ تاتو بن مژه کاملا سلیقه‌ای است و شما می‌توانید با توجه به نوع آرایش خود، رنگ مورد نظر را انتخاب کنید. انجام این روش به 1.5 تا 2 ساعت زمان نیاز دارد. شما باید قبل از مراجعه به کلینیک، چشم‌ها را تمیز کنید و بدون آرایش باشید. بعد از اینکه چشم‌ها بسته شود، از کرم بی حس کننده مخصوص پلک برای بی حسی استفاده می‌شود. بعد از 30 دقیقه این قسمت چشم بی حس شده و برای انجام عمل آماده می‌شود. پلک حرکت داده می‌شود تا در موقعیت درست قرار بگیرد. سپس تکنسین، تاتو بن مژه را آغاز می‌کند.

در حین انجام این کار چشم‌ها باید به طور کامل بسته باشد. بعد از این که کار تاتو برای هر دو چشم به پایان برسد، از قطره‌هایی مخصوص برای شست و شو و تمیز شدن چشم استفاده می‌شود. بعد از انجام این عمل ممکن است با گذشت زمان شاهد کم‌رنگی و غیر متقارن بودن تاتو بن مژه پلک  باشید که می‌توانید برای ترمیم تاتو اقدام کنید.

24

آیا تاتو بن مژه عوارض دارد؟

همانطور که اشاره کردیم، این روش زیبایی مژه بسیار حساس است و به دقت بالایی نیاز دارد. چشم یکی از اعضای حساس بدن است، بنابراین برای انجام هر اقدامی باید مواظب عواقب آن باشید. برای انجام تاتو بن مژه به افراد ماهر و با تجربه مراجعه کنید، صرفاً اشخاصی که دوره تاتو دیده‌اند برای این کار مناسب نیستند.

در بعضی مواقع فرو کردن بیش از حد سوزن تاتو در عمق بیشتر، باعث به وجود آمدن حساسیت و التهاب پوستی می‌شود. بهتر است افراد باردار یا دارای بیماری خاص از این روش استفاده نکنند. زیرا ورود ماده شیمیایی به بدنشان می‌تواند خطرناک باشد. ممکن است در صورت استفاده از مواد نامرغوب و روش غیر استاندارد، پوست اطراف چشم دچار چروک و لک شود. در صورتی که آسیبی به پلک وارد شود، چشم هم درگیر می‌شود. بنابراین باید برای انجام این روش به یک کلینیک معتبر مراجعه کنید. از عوارض دیگر بن مژه می‌توان به ریزش مژه، آلرژی، انتقال بیماری چشم، عفونت و... اشاره کرد.

در بعضی اوقات مواد استفاده شده در تاتو باعث تغییر رنگ پلک می‌شود و ممکن است باعث ایجاد گوشت اضافی شود. به طور کلی در صورتی که به یک کلینیک نامعتبر مراجعه کنید و از افراد غیر متخصص برای تاتو بن مژه کمک بگیرید، باید نگران عواقبی چون قرمزی و تورم چشم، خونریزی و آسیب چشم، ریزش مژه، تغییر رنگ پلک، حساسیت چشم و... باشید.

آیا بن مژه درد داره؟

قبل از کشیدن بن مژه، یک کرم بی‌حس کننده روی ناحیه مورد نظر اعمال می‌شود، که کل فرآیند را نسبتاً بدون درد می‌کند. این روش برای برخی از افراد با حساسیت یا آستانه درد پایین تر ممکن است کمی ناراحت کننده باشد، اما به طور کلی اکثر مراجعان درد کمی دارند یا اصلاً درد ندارند. کشیدن بن مژه معمولاً 2 تا 3 ساعت طول می‌کشد که شامل فرآیند بی‌حسی (تقریباً 30 دقیقه) نیز می‌باشد. البته روش‌های سنتی زمان کمتری می‌برد، اما کشیدن بن مژه دنباله‌دار یا چشم گربه‌ای مدت زمان بیشتری نیاز دارد.

روش‌های لیفت انواع باسن

همانطور که اشاره کردیم، شیب لگن بسیار طبیعی است، با این حال، غیرمعمول نیست که کسی بخواهد آن را از بین ببرد. معمولاً خانم‌ها به دنبال روش‌هایی هستند که بتوانند از طریق آن تأثیرات مقعر روی باسن خود را از بین ببرند و به عبارتی باسن خود را لیفت کنند.

منحنی‌ها در هر شکل و اندازه ای زیبا هستند، زیرا در بدن ظاهر می‌شوند، اما بسیاری از اوقات زنانی که دارای افتادگی لگن هستند، به دنبال ناحیه ای صاف تر و پرتر می‌باشند و تمایل دارند باسن خود را بالا کشیده تا فرم زیبایی به خود بگیرد. چند راه وجود دارد که خانم‌ها می‌توانند از طریق آن به باسن خود فرم دهند. در زیر به چند روش رایج لیفت باسن اشاره کرده‌ایم:

25

ورزش و رژیم غذایی مناسب

اول از همه، روش‌های طبیعی مانند ورزش و تغییر رژیم غذایی ممکن است برای لیفت و فرم دهی به باسن مناسب باشند. پیدا کردن یک برنامه تمرینی که ناحیه لگن را هدف قرار دهد (مانند اسکات، لانژ، لگد زدن و غیره) ممکن است با ساختن عضلات لگن و باسن شما نتایج دلخواه را به همراه داشته باشد. علاوه بر این، حفظ یک رژیم غذایی غنی از سبزیجات، چربی‌های سالم و پروتئین بدون چربی نیز ممکن است به تغییر انحنای ران شما کمک کند.

دلیل اینکه ما می‌گوییم «ممکن است» به این دلیل است که بدن همه افراد متفاوت بوده و گاهی در برخی از افراد تنها ورزش و رژیم غذایی به خوبی عمل کرده و برخی دیگر با همان روال و رژیم غذایی ممکن است اصلاً تفاوتی را احساس نکنند. با این حال تمرینات گلوتئال و ران ممکن است به رفع شیب لگن شما کمک کند، اما تضمینی نیست که آنها به طور کامل ناپدید شوند. این به این دلیل است که آنها بیشتر با ساختار استخوان لگن شما ارتباط دارند تا چربی یا ماهیچه، و همانطور که همه ما می‌دانیم، ساختار استخوان را نمی‌توان از طریق ورزش یا رژیم غذایی تغییر داد.

جراحی بزرگ کردن باسن

جراحی بزرگ کردن باسن، باسن را تراشیده و عرض آن را از طریق ایمپلنت لگن یا انتقال چربی افزایش می‌دهد. هر دو روش یک شکل ساعت شنی با منحنی‌های کلاسیک زنانه ایجاد می‌کند که آن را به یک جراحی زیبایی مخصوصاً محبوب برای خانم‌ها تبدیل کرده است.

کاندیداهای خوب برای بزرگ کردن باسن، دارای وزن ایده آل بدن خود هستند. بیمارانی که چربی اضافی زیادی برای انتقال به باسن ندارند، ممکن است کاندیدهای بهتری برای ایمپلنت لگن باشند، اگرچه یک روش انتقال چربی نسبتاً جدید به نام BeautiFill می‌تواند این روش را برای بیماران لاغرتر به گزینه ای مناسب تبدیل کند.

بزرگ کردن مفصل ران اغلب با روش‌های دیگری مانند لیفت باسن برزیلی یا شکم ترکیب می‌شود تا کانتورینگ بدن کامل‌تر شود.

تزریقات لگن

هم گزینه‌های جراحی و هم غیرجراحی برای کسانی که به دنبال لیفت و فرم دهی به باسن خود هستند وجود دارد. در حال حاضر، تکنیک پیوند چربی و تزریق به باسن برای فرم دهی و لیفت باسن توسط بسیاری از متخصصین زیبایی استفاده می‌شود.

·        Sculptra Hip Dips

Sculptra یک گزینه ایمپلنت غیرجراحی و تزریقی است که از پرکننده پوستی برای افزایش حجم و چاق شدن مفصل ران استفاده می‌کند. تزریق Sculptra، که مورد تایید FDA است، از قند مصنوعی به نام پلی-ال-لاکتیک اسید تشکیل شده است. پرکننده با تسهیل تولید کلاژن موضعی در ناحیه مورد نظر عمل می‌کند. اگرچه اسکالپترا باسن یک گزینه درمانی غیرتهاجمی است، اما نقطه ضعف آن این است که نتایج فوری را ارائه نمی‌دهد. تزریق Sculptra Hip Dips یک فرآیند تدریجی است و به چندین جلسه متوالی در یک دوره 6 ماهه نیاز دارد تا بیمار بتواند به نتایج مورد نظر خود دست یابد.

·     لیپواسکالپتینگ (پیوند چربی)

گزینه دیگر شامل روش جراحی لیپواسکالپتینگ است که ممکن است به عنوان پیوند چربی نیز شناخته شود. این روش کم خطر اساساً چربی را از یک ناحیه از بدن (معده، ران، باسن و غیره) مکش کرده و آن را در ناحیه باسن توزیع می‌کند. انتقال چربی انحناهای شیب لگن را پر کرده و آن را برای یک فرم صاف تر و حجیم تر گرد می‌کند. اگر فرد چربی کافی برای برداشتن از سایر نواحی بدن ندارد، فیلرهای مصنوعی یا حتی ایمپلنت‌های سیلیکونی نیز ممکن است گزینه‌ای مناسب برای فرم دادن به باسن باشند.

 

لیفت باسن با پیوند چربی چقدر طول می‌کشد؟

عمل لیپواسکالپتینگ ممکن است بین سه تا چهار ساعت طول بکشد. برای آرام کردن بیمار در طول مدت جراحی از بیهوشی عمومی استفاده می‌شود. هنگامی‌که بیمار بیهوش شد، جراح با استفاده از روش لیپوساکشن، چربی اضافی را از یک یا چند ناحیه از بدن خارج می‌کند. چربی به ماشینی منتقل می‌شود، جایی که برای جدا کردن چربی از خون و مایعات دیگر، در حال چرخش است. سپس، چربی پاکسازی شده، مستقیماً به ناحیه لگن شما تزریق می‌شود. انتظار می‌رود نزدیک به 70 درصد از این چربی تزریق شده، ثابت بماند و بقیه دوباره جذب بدن شود.

پیوند چربی برای افرادی که به دنبال نتایج فوری هستند، مناسب‌تر و همچنین راه حلی دائمی‌تر است. اگرچه نتیجه پیوند چربی از بیمار به بیمار دیگر متفاوت است، اما احتمالاً باعث لیفت باسن پایدار و دائمی می‌شود. این به دلیل این واقعیت است که چربی منتقل شده یک ماده زنده است، برخلاف فیلرها (که ممکن است جذب بدن شوند) یا ایمپلنت‌ها (که ممکن است پاره شوند).  شرکت طراحی سایت ایده پویا

 زیباباش

 

 

ارسال نظر: