کدخبر: 18807

تور کربلا و تجربه سفری معنوی و لذتبخش

 

کشور عراق یکی از همسایگان ایران است که شهرهای مذهبی بسیاری را در دل خود جای داده است. از این میان می توان به بغداد، کربلا، بصره، نجف و ... اشاره کرد. بغداد پایتخت این کشور و مهمترین شهر آن است.  

کربلا یکی از شهرهای جنوبی کشور عراق است که مساحتی بالغ بر 52 کیلومتر مربع دارد. هر ساله سیل عظیمی از دوستداران اهل بیت، خصوصا امام حسین (ع)، راهی این دیار می شوند تا به زیارت اباعبدالله الحسین(ع) بروند و آرامشی خاص را تجربه کنند.

کربلا جایی است که بدون شک هر مسلمانی با شنیدن نام آن منقلب می شود. کربلا به این دلیل که حرم مطهر امام حسین (ع) را در دل خود جای داده است جزء یکی از محبوب ترین اماکن مذهبی دنیا به شمار می آید.

به دلیل موقعیتی که این شهر زیارتی دارد پیشنهاد می کنیم با تور کربلا راهی سفر شوید تا سفری فراموش نشدنی را برای خود و اطرافیان رقم بزنید. تور کربلا محبوبیت فراوانی بین ایرانیان و مسلمانان کشورهای دیگر دارد به همین خاطر به یکی از پرطرفدارترین تورهای زیارتی دنیا تبدیل شده است.

اگر قصد سفر به این مکان مقدس را دارید حتما باید پیش از سفر وضعیت آب و هوایی منطقه را بررسی کنید. عراق کشوری بیابانی است و اقلیم گرم و خشکی دارد. اگر گرمای زیاد اذیتتان می کند پیشنهاد می کنیم فصل تابستان را برای سفر انتخاب نکنید. زمستان و پاییز می تواند برای افرادی که تاب تحمل گرما را ندارند بسیار مناسبتر باشد.

همچنین لازم به ذکر است که شهر کربلا در بعضی از روزهای سال مانند تاسوعا، عاشورا و اربعین بسیار شلوغ می شود. پس اگر از شلوغی گریزان هستید بهتر است زمان هایی را برای سفر انتخاب کنید که بتوانید از خلوت بودن حرم امام حسین (ع) و دیگر اماکن زیارتی نهایت لذت را ببرید.

در تور کربلا می توانید علاوه بر زیارت حرم مطهر امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) از دیگر اماکن زیارتی این شهر هم دیدن کنید. در ادامه با ما همراه باشید چراکه می خواهیم شما را با دیگر اماکن زیارتی کربلا آشنا کنیم.

  • حرم مطهر امام حسین (ع)

 

حرم مطهر امام حسین (ع)، امام سوم شیعیان، در قلب شهر کربلا واقع شده است. امروزه آرامگاه این امام بزرگوار به یکی از مهم ترین و مقدس ترین اماکن مذهبی برای شیعیان کل دنیا تبدیل شده است. حرم امام حسین (ع) جایگاه خاصی بین دوستداران اهل بیت و شیعیان سرتاسر دنیا، خصوصا ایرانیان، دارد.

  • حرم حضرت عباس (ع)

 

11

مرقد مطهر حضرت ابوالفضل العباس، برادر امام حسین (ع)، یکی دیگر از جاذبه های مذهبی کربلاست چرا که اهمیت زیادی برای شیعیان دارد. حرم این بزرگوار در نزدیکی حرم مطهر امام حسین (ع) قرار گرفته است. حد فاصل حرم مطهر امام حسین (ع) و حرم حضرت عباس (ع) را بین الحرمین می نامند.

  • خیمه گاه

در روز عاشورا سیدالشهدا و یاران باوفایش خیمه ها و چادرهای خود را در قسمتی از صحرای کربلا برپا کرده بودند. امروزه محل برپایی این خیمه ها و چادرها را خیمه گاه می نامند و البته با ساختمانی زیبا بازسازی شده است. خیمه گاه در جنوب صحن حرم امام حسین (ع) یعنی حدودا در 250 متری این حرم واقع شده است.

  • آرامگاه حبیب بن مظاهر اسدی

حبیب بن مظاهر یکی از شهدای راه کربلا بود که در واقعه عاشورا به کمک امام حسین (ع) و یارانش رفت و در همانجا و در سن 80 سالگی به شهادت رسید. آرامگاه حبیب بن مظاهر ضریح کوچکی دارد و در نزدیکی حرم امام حسین (ع) واقع شده است. حدودا 10 کیلومتر با حرم امام فاصله دارد.

  • مرقد حر بن ریاحی

12

مرقد حربن ریاحی یکی از اماکن دیدنی شهر کربلاست که قطعا ارزش دیدن دارد. حر بن ریاحی یکی از یاران امام حسین (ع) بود که در روز عاشورا در مواجهه با سپاهیان عبیدالله بن زیاد به شهادت رسید. مرقد حر بن ریاحی در 9 کیلومتری کربلا در منطقه ای به نام کمالیه قرار دارد.

 

 

 

ارسال نظر: