کدخبر: 18819

تفاوت جاروبرقی صنعتی و جاروبرقی تجاری

 

یکی از اصلی‌ترین وسایلی که افراد برای جهیزیه خود تهیه می‌کنند جاروبرقی است. این دستگاه در خانه و همچنین بسیاری از مکان‌های دیگر نقش بسیار موثری دارد. پاکیزگی یکی از مسائل مهمی است که بسیاری از افراد برای ایجاد فضایی پاکیزه و تمیز از تجهیزات مختلف بهره می‌برند.

برای تمیز‌کردن بسیاری از مکان‌ها می‌توانید از این وسیله استفاده کنید؛ منظور از مکان‌های مختلف، خانه و همچنین مکان‌های صنعتی و غیر از آن است. البته که باید نوع دستگاه را بنا‌بر مکانی که قصد دارید از آن استفاده کنید، برگزینید.

این محصول بنا‌بر برند‌های مختلف و همچنین اندازه‌های گوناگون، تنوع زیادی دارد. برای اینکه آشغال‌ها و آلاینده‌های ریز و درشت را از روی سطح مورد‌نظر بردارید، باید از این وسیله استفاده کنید.

جاروبرقی صنعتی با نوع تجاری تفاوت‌هایی دارد که باید پیش از خرید دستگاه، این 2 نوع را با یکدیگر مقایسه کنید تا تشخیص دهید کدام نوع مناسب‌تان است! برای درک بهتر این مسئله، لازم است بدانید جاروبرقی خانگی برای تمیز‌کردن خانه، نوع تجاری برای مکان‌های تجاری و سازمان و نوع صنعتی برای کارگاه‌های بزرگ، به‌کار می‌رود.

 

تفاوت جاروبرقی­های صنعتی و تجاری، از لحاظ ویژگی­ها

مهم‌ترین مسئله‌ای که می‌تواند میان این 2 محصول تفاوت ایجاد کند، مبحث ویژگی است. ویژگی‌ها و خصوصیات هر نوع، تعیین می‌کند که در چه جایی استفاده شوند؛ این مسئله، نقش تعیین‌کننده دارد. با توجه به اینکه ساز‌و‌کار تمامی مدل‌ها همانند یکدیگر است، اما همین ویژگی‌ها هستند که می‌توانند کارایی‌شان را در مکانی مشخص، تعیین کنند.

این خصوصیات می‌توانند توان قدرت، کارایی در محیط و همچنین ساعت و تایم کارکرد را معین کرده و بهترین مکان را برگزینند. هم جاروبرقی صنعتی و هم تجاری، دارای سیستم مکشی بوده و آلاینده‌ها را وارد مخزن می‌کنند.

سیستمی که پشت این مکش قرار دارد، از خلاء موجود در این بین کمک می‌گیرد. داخل مخزن، هوایی وجود دارد که با روشن‌کردن دستگاه سبب بیرون‌راندن آن می‌شوید. وقتی هوا به سمت بیرون می‌آید، یک فشار منفی ایجاد شده و همین موضوع سبب مکش می‌شود که در نهایت ساز‌و‌کار اصلی دستگاه را تشکیل می‌دهد. در کنار قدرت، سرعت هم نقش بسیار مهمی را بازی می‌کند. یکی از مسائلی که می‌تواند سبب تفاوت میان جاروبرقی صنعتی و جاروبرقی تجاری شود، مسئله سرعت مکش است.

35

خصوصیات دستگاه مکنده صنعتی

این محصول همانند دیگر انواع است و همان سیستم و کارایی دارد. چیزی که توانسته میان این مدل با نوع تجاری و خانگی تفاوت ایجاد کند، کاربرد آن است. می‌توانید از مکنده صنعتی برای تمیز‌کردن و جمع‌آوری آلاینده‌های بسیاری بهره ببرید.

با استفاده از این وسیله می‌توانید توده‌های نرم و سخت، انواع و اقسام آلودگی‌های دیگر و همچنین گرد‌و‌خاک را با مکشی که دارد از روی سطح جمع کنید. این نوع با تجهیزات داخلی که دارد، دارای توان مکشی بیشتری است؛ به همبن دلیل می‌تواند مواد سنگین که چگالی بالایی دارند را هم درون مخزن خود بکشد.

 

۰۲۱-۴۵۹۴۷۰۰۰

etehadsanat.com

 

آلاینده‌ها در مکان‌های صنعتی حجم بیشتری داشته و همچنین بزرگ‌تر هستند. دستگاهی که برای جمع‌کردن آن‌ها استفاده می‌شود باید موتوری قوی داشته باشد؛ البته افراد باید در حفظ آن کوشا باشند و بتوانند به‌خوبی از وسیله‌شان نگهداری کنند.

اهمیت نگهداری مناسب را می‌توان از این جهت بررسی کرد که جاروبرقی صنعتی، در بسیاری از مکان‌ها به‌صورت مداوم روشن است. اغلب این دستگاه‌ها دارای بدنه فولادی هستند؛ برای اینکه بتوان آن‌ها را در بسیاری از مکان‌ها به‌کار برد. این جنس می‌تواند استحکام و مقاومت زیادی را در دستگاه به‌وجود آورد.

برخی افراد برای اینکه سیستم مکشی جارو را قوی‌تر کنند، پمپ‌های ساید چنل را مورد استفاده قرار می‌دهند. جاروبرقی صنعتی اندازه بزرگی داشته، دارای چرخ بوده و مخزنی با حجم بالا هم دارد.

نظافت صنعتی نیازمند وسیله‌ای است که بتواند آلودگی‌های ریز و درشت را جمع کند. تمامی این فرآیند باید در راحت‌ترین حالت ممکن انجام شود؛ می‌توان این مسئله را در چرخ‌های دستگاه جست‌و‌جو کرد.

36

خصوصیات دستگاه مکنده تجاری

اصلی‌ترین موضوعی که می‌تواند در جاروبرقی تجاری با نوع صنعتی تفاوت ایجاد کند، میزان مکش و دور موتور آن است. این محصول برای مکان‌های تجاری و اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. مکان‌هایی مانند کارگاه‌ها در روز میزان آلاینده‌های زیادی را تولید می‌کنند، اما در مکان‌های اداری شاید حتی نصف این میزان هم آلودگی ایجاد نشود.

جارو‌هایی که برای مکان‌های اداری و تجاری تولید شده‌اند از موتور چندان قوی برخوردار نیستند. جاروبرقی خانگی در مقایسه با این نوع، از موتور ضعیف‌تری برخوردار است.

به‌نوعی می‌توان این جارو را در میان جاروبرقی صنعتی و جاروبرقی خانگی قرار داد. با توجه به اینکه موتور چنین دستگاهی چندان قوی نیست، مکش آن هم به نسبت نوع برتر، حالت مکنده بسیار قوی ندارد.

مدلی که برای تمیز‌کردن و حذف آلاینده‌های کارگاه‌های بزرگ استفاده می‌شود، مدلی است که می‌توان آن را به‌صورت 24 ساعته مورد استفاده قرار داد؛ در‌صورتی که این نوع، چنین قابلیتی ندارد. اگر بخواهید مدل تجاری را در اداره‌تان به‌صورت 24 ساعته استفاده کنید، مطمئن باشید به‌زودی دستگاه‌تان را از‌دست خواهید داد.

اکثر مدل‌های تجاری، فیلتر خاصی ندارند و جنس آن‌ها از فولاد تشکیل نشده است. بدنه این نوع، از پلاستیک فشرده یا استیل تولید می‌شود؛ چراکه امکان خرابی بدنه آن، کمتر از بدنه جاروبرقی صنعتی است.

37

بررسی فیلتراسیون این 2 دستگاه

هر‌یک از این وسایل باید دارای فیلتراسیونی باشند تا این سیستم، از ورود آلاینده‌ها به بخش موتور جلوگیری کند. یکی از عمده تفاوت‌های این 2 مدل را می‌توان در همین مبحث جست‌و‌جو کرد. مدل تجاری دارای فیلتراسیونی است که چندان قوی نبوده و فقط می‌توان از آن برای کار‌های روز‌مره استفاده کرد.

یکی از دلایلی که ممکن است این وسیله در‌صورت روشن‌بودن در طولانی‌مدت خراب شود، همین موضوع است. فیلتری که برای این نوع در‌نظر گرفته‌ شده، از نوع طبقه‌بندی‌نشده و کیسه‌ای است.

جاروبرقی صنعتی اما دارای سیستم فیلتراسیونی است که بسیار قدرتمند بوده و اجازه نمی‌دهد حتی گرد‌و‌غبار‌های ریز به موتور برسند. این فیلتر توانایی فیلتر‌کردن ذارتی به اندازه 1 تا 3 میکرون را دهم دارد. در‌واقع، ذراتی که در این سیستم قرار می‌گیرند، بر‌اساس ظرافت بافت تقسیم می‌شوند.

تهیه بهترین جارو های صنعتی و تجاری از اتحاد صنعت صدرا

اتحاد صنعت صدرا یکی از شرکت‌هایی است که در زمینه تجهیزات مکانیزه نظافتی فعالیت داشته و در این جهت به افراد، مشاوره هم می‌دهد. چنانچه قصد دارید به خرید جاروبرقی صنعتی، تجاری یا خانگی بپردازید، کافی است که صفحه اصلی سایت این مجموعه مراجعه کنید.

 

 

۰۲۱-۴۵۹۴۷۰۰۰

etehadsanat.com

 

ارسال نظر: