کدخبر: 18827

با ترکیب سحرآمیز سنگ و چمن، زیبایی حیاط و بام خانه را چند برابر کنید!

در طول سال‌ها، دانشمندان و محققان به این نتیجه رسیده‌اند که فضای سبز و طبیعت موجب کاهش استرس، افزایش تعامل اجتماعی، ایجاد انگیزه برای ورزش و حتی منجر به آرامش می گردد. اما این تأثیر از طبیعت، تنها محدود به جنگل‌ها و یا سواحلی که کیلومترها از ما دور می باشند، نیست. بلکه هرنوع فضای سبزی می‌تواند به شما کمک کند تا زندگی مفرح‌تر و آرامش‌بخش‌تری داشته باشید.

شاید برایتان جالب باشد که امروزه به کمک پیشرفت علم و تکنولوژی در حوزه‌های مختلف، می‌توان فضایی سرسبز و با انرژی در بخش‌های مختلف خانه از جمله حیاط‌ها، پشت‌بام‌ها، بالکن‌ها و یا تراس طراحی کرد. برای اینکار تنها کافی است که از ترکیب سنگ و چمن‌های مصنوعی برای محوطه سازی استفاده کرده و طبیعت را به خانه بیاورید.

اگر شما هم به زیبایی خانه و محل کار خود اهمیت می‌دهید، تا آخر این مقاله همراه ما باشید. در ادامه مطالب به بررسی ویژگی‌های چمن سبز و مزایای استفاده از آن در طراحی پشت بام‌ها و حیاط‌ها خواهیم پرداخت.

 

ایجاد فضای سبز با استفاده از چمن مصنوعی

امروزه به دلیل هزینه‌های گزاف تعمیر و نگهداری از چمن طبیعی، ترجیح افراد و سازمان‌ها برای ایجاد فضای سبز، استفاده از چمن‌های مصنوع است. این محصول با استفاده ازمتدها و دستگاه‌های پیشرفته، در طرح‌های متنوع و طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها طراحی و به بازار عرضه می‌شود. هر یک از انواع چمن‌ها براساس ویژگی‌ و خصوصیاتی که دارند، برای کاربری‌های متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به طور کلی انواع چمن‌های سبز را براساس کاربری می‌توان به سه دسته زیر تقسیم کرد :

  1. چمن مصنوعی تزئینی
  2. چمن مصنوعی ورزشی
  3. چمن مصنوعی چند منظوره

مزایای استفاده از چمن‌های مصنوعی در طراحی حیاط و روف گاردن

بدون شک، یکی از راه‌های زیباتر و جذاب‌تر نشان دادن حیاط، تراس و پشت بام‌ها، استفاده از چمن مصنوعی بین سنگ است. در نگاه اول، شاید اینکار کمی مشکل به نظر می‌رسد؛ اما زمانی که چمن بین سنگ‌ها اجرا می‌شود برای سالیان متمادی با حداقل نگهداری، جذاب و سرسبز به نظر می‌رسند. نصب چمن سبز بین سنگ‌های طبیعی، مانند گرانیت یا تراورتن یا موزاییک‌ها می‌تواند زیبایی پروژه‌ی شما را افزایش دهد. شما قادر خواهید بود در فضای بیرونی ساختمان‌ها یک جاذبه‌ی بصری ایجاد کنید. با استفاده از قاب چمن، برای سنگ‌ها جلوه‌ی هنری به منظره‌تان می‌بخشید. همچنین، چمن‌های مصنوعی در مقایسه با چمن‌های طبیعی، ماندگاری و دوام بیشتری دارند و در تمام طول سال، سبز خواهند بود. توجه داشته باشید که مزایای تلفیق چمن سبز با سنگ به اینجا ختم نمی‎شود. از دیگر مزایای نصب چمن مصنوعی حیاط و روف گاردن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. چمن‌ روف گاردن و دیگر انواع چمن‌های تزئینی، بدون نیاز به کوددهی و آبیاری مداوم، سرسبز و با نشاط خواهند ماند.
  2. چمن مصنوعی روف گاردن با الیاف بلند و تراکم زیاد، بسیار مشابه به چمن طبیعی است.
  3. طول عمر چمن‌های مصنوعی باکیفیت و دارای تاییدیه بین‌المللی بیشتر از چمن‌های طبیعی است.
  4. با استفاده از چمن‌های مصنوعی در طراحی محوطه بیرونی ساختمان‌ها می‌توان در مصرف آب صرفه جویی کرد.
  5. مجموعه چمنزار انواع چمن‌های سبز را در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تولید می‌کند. تمامی این محصولات مقاومت بالایی در برابر بارش باران، برف و تابش نور خورشید دارد.
  6. چمن مصنوعی حیاط علاوه بر اینکه برای زمین‌های بازی و محوطه‌های استخر مناسب است، ایده‌ی خوبی برای پشت‌بام‌ها، بالکن‌ها و تراس است! در ترکیب با گیاهان و گلدان طبیعی و مبلمان باغ، می‌توانید از فضای خانه خود نهایت لذت را ببرید.

50

ایده‌های محوطه‌سازی با چمن مصنوعی و سنگ

با ترکیب سحرآمیز و تلفیق سنگ و موزاییک با چمن‌های سبز، زیبایی حیاط و پشت بام خانه را چند برابر کنید. به بیان ساده‌تر، بازی با ترکیب سنگ و چمن به طراحی شما کمک می‌کند و نمایی منحصر به فرد و خاص در محیط بیرونی و درونی ساختمان‌ها به ارمغان می‌آورد.

اکنون قصد داریم تا در این بخش، نظر شما را به ایده‌های جذاب برای محوطه سازی در حیاط و پشت بام‌ها جلب نماییم. پس تا آخر مطالب همراه ما باشید.

·از سنگفرش‌های مربعی برای ساخت راهروهای سبز استفاده کنید.

یک ایده اساسی برای طراحی راهرو، نصب یک سری سنگفرش مربع یا به صورت بلوکی است. می‌توانید بین سنگفرش‌ها فاصله‌هایی به عرض چند سانت بگذارید. از طرف دیگر، از شکاف‌های مربعی شکل که اندازه آن‌ها با سنگفرش‌ها برابر است، استفاده نمایید و یک طرح شطرنجی ایجاد کنید. هر دو طرح فوق، مستلزم نصب سنگفرش‌ها و اضافه کردن چمن‌های مصنوعی در فضاهای خالی است.

·یک طرح منحصر به فرد با انواع اشکال سنگ ایجاد کنید.

در حالی که بلوک های سنگی بین چمن در چند سبک و شکل مختلف مانند الماس، مربع و چندضلعی وجود دارند، یک نصاب روسازی بتن هندسی می‌تواند هر طرحی را که شما انتخاب می‌کنید را ایجاد کند و جلوه‌ای خاص در مکان مورد نظر ایجاد نماید؛ لذا با ترکیب چمن سبز همراه با طرح‌های مدرن قادر خواهید بود تا راهروهایی با اشکال متفاوت ایجاد کنید. توجه داشته باشید که برای طراحی محوطه بیرونی ساختمان‌ها با استفاده از چمن مصنوعی حیاط ، بهتر است که به سراغ افراد متخصص و نصاب‌های با تجربه بروید.

·نوارهای بتنی را با چمن مصنوعی احاطه کنید.

نوارهای چمن سبز یک ایده محبوب برای صاحبان خانه است که می‌خواهند میزان بتن ریختن خود را محدود کنند. اگر دوستدار محیط زیست هستید و می‌خواهید طبیعت را به خانه بیاورید، از نوارهای چمن‌ سبز برای تزئین حیاط و سنگفرش‌ها استفاده نمایید.

·یک طرح متقاطع ایجاد کنید.

ایده دیگر برای راهروی چمن سبز در حیاط یا روف گاردن، استفاده از سنگ‌های بتنی بزرگت است. در این روش، سنگ‌ها از نقطه‌ای به نقطه دیگر در طرحی به شکل الماس قرار می‌گیرند. سپس، فضاهای بین سنگفرش‌ها با چمن مصنوعی حیاط پر می‌شود. همچنین می‌توان یک حاشیه چمن سبز برای قاب کردن مسیر ورودی طراحی و اجرا کرد.

·اشکال هندسی را رها کنید.

اگر طراحی انتزاعی‌تر می‌خواهید، باید بدانید که لازم نیست شکل هندسی خاصی را انتخاب کنید. می‌توانید سنگ‌هایی تهیه نمایید که به صورت تصادفی با لبه‌های منحنی، شکل گرفته‌اند تا بیشتر شبیه سنگ طبیعی باشند. ترکیب این دسته از سنگ‌ها با چمن‌های مصنوعی، فضایی با نشاط و با طرح انتزاعی برای شما فراهم خواهد کرد.

·یک راهروی معکوس بسازید.

به جای ساختن یک راهروی بتنی کامل و پر کردن فضاها با استفاده از چمن مصنوعی، برعکس عمل کنید. یک راهروی ساخته شده از چمن سبز حیاط ایجاد کنید و مسیر ورودی را با حاشیه بتنی، سنگی یا آجری قاب کنید.

توجه داشته باشید که این نوع راهرو به نگهداری بیشتری نیاز دارد. همچنین، شما باید مراقب نشت نفت و گاز باشید و به طور منظم چمن خود را بشویید. در غیر این صورت، لکه‌های ناشی از تردد باعث تغییر رنگ چمن می‌شوند. مزیت این ایده این است که می‌توانید روی سطح نرم‌تری ماشین خود را پارک کنید و لاستیک ها داغی ملایم‌تری را تحمل می‌کنند.

51

قیمت چمن مصنوعی روف گاردن و حیاط

همانطور که در مطالب فوق نیز اشاره کردیم، چمن‌های مصنوعی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی طراحی و به بازار عرضه می‌شوند. قیمت هر یک از این محصولات براساس نوع الیاف، تراکم، نوع زیره و غیره متفاوت خواهد بود؛ لذا برای اگاهی دقیق از قیمت چمن مصنوعی از شما دعوت می‌نماییم تا به سایت چمنزار رفته و از محصولات این مجموعه بازدید نمایید.

ارسال نظر: