کدخبر: 18835

ارزانترین کشور اروپایی برای سفر در نوروز 1402

 

بلاخره تعطیلات نوروز در راه است و ما به دنبال راهی برای گذراندن این تعطیلات به نحو احسنت هستیم. یکی از روش هایی که معمولا بسیاری از افراد از آن بهره می برند، سفر به کشورهای خارجی است. از آنجایی که نوسانات بازار ارز امروزه باعث شده تا بخش زیادی از افراد جامعه دیگر سفر به کشورهای خارجی را در تعطیلات نوروز انتخاب نکنند، ما در این مطلب تصمیم گرفتیم تا به معرفی ارزانترین کشور اروپایی بپردازیم تا شما بتوانید با سفر به این کشورها، علاوه بر لذت بردن از سفر خود، یک تعطیلات همه چیز تمام را برای خود رقم بزنید.

معرفی ارزان ترین کشورهای اروپایی در نوروز 1402

اگر به این فکر می کنید که برای تعطیلات یا استراحت خود به چه کشوری در اروپا ارزان سفر کنید، در این بخش ما بدون معطلی به شما می گوییم که ارزان ترین مقاصد اروپا کدامند تا هزینه زیادی نکنید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید. همچنین اکثر این کشورهای اروپایی شما را بسیار شگفت زده خواهند کرد، زیرا کمتر شناخته شده اند و مکان های باورنکردنی دارند که احتمالا انتظار آن را ندارید.

وقتی برای تعطیلات بعدی خود در اروپا برنامه ریزی می کنید، خواهید دید که این مقاصد در مقایسه با سایر مقاصد اروپایی دارای پروازهای ارزانی هستند و همچنین زمانی که به آنجا بروید، هزینه زیادی برای اقامت و غذا خرج نخواهید کرد. شما همچنین می توانید با رزر یک تور مسافرتی اروپا ارزان، هزینه های سفر خود را بیش از قبل کاهش دهید.

بلغارستان

بلغارستان یکی از ارزان ترین مقاصد اروپا و یکی از کشورهای اروپایی است که روز به روز به سمت پیشرفت حرکت می کند. بنابراین توصیه می کنیم برای بازدید از آن زمان را تلف نکنید، زیرا تا چند سال دیگر ممکن است بلغارستان از لیست کشورهای ارزان اروپایی حذف شود!

صوفیه، پایتخت آن، برای بازدید از این کشور بهترین دلیل است، اما بلغارستان شهرهایی به زیبایی و کمتر شناخته شده‌ای مانند پلوودیو دارد که پایتخت فرهنگی اروپا در سال 2019 بود. این شهر در جنوب بلغارستان واقع شده است و واقعا ارزش دیدن دارد.

همچنین نمی توانید صومعه ریلا، دره رز-بوژنتسی، لشتن، ولیکو تارنولا و سواحل بلغارستان را از دست بدهید، جایی که از ساحل و آفتاب لذت خواهید برد و هیچ خبری از شلوغی در این سواحل نیست! زیبایی سفر به مقاصد کمتر شناخته شده اروپایی به نوعی در بلغارستان خلاص می شود.

لهستان

لهستان

لهستان یکی از زیباترین کشورهایی است که شما می توانید با هزینه ای بسیار مناسب به آن سفر کنید.تمام شهرهای لهستان می توانند شما را شگفت زده کنند، زیرا و همه آنها گویی از افسانه از افسانه بیرون کشیده شده اند، مانند شهر پوزنان تا گدانسک. لهستان در این لیست یکی از ارزانترین کشور اروپایی معرفی می شود، زیرا شما می توانید با نصف هزینه ای که برای سفر به کشورهای دیگر کنار می گذارید، به لهستان بروید.

یکی از شهرهای ارزان و زیبای لهستان ورشو است که سالانه توریست های بسیاری را در خود جای می دهد. از مکان‌های پر از تاریخ گرفته تا محله ‌هایی با هنر شهری، خانه ‌های رنگارنگ، میدان‌ های پر از رنگ و البته غذای لهستانی خوش طعم و ... لهستان ارزان ترین و بهترین انتخاب برای نوروز 1402 است.

رومانی

رومانی یکی از بهترین مقاصد اروپا برای خرج نکردن زیاد و یکی از شیک ترین کشورهای سال های اخیر است. این کشوری همه چیز تمام و پر از جاذبه های گردشگری و فرهنگی است. علاوه بر این، می توان به یکی از کشورهای نزدیک رومانی با هواپیما سفر کرد و سپس از طریق مسیر قطار به رومانی رسید. اگر به دنبال این هستید که هزینه سفر به اروپا بدون تور برای شما کاهش پیدا کند، استفاده از این مسیر می تواند بهترین باشد.

رومانی شامل مکان های باور نکردنی بسیاری از جمله:

  • بخارست، با شهر قدیمی و خیابان های رنگارنگ.
  • براشوف، با قلعه معروف دراکولا.
  • سینایا یکی از زیباترین شهرهای رومانی.
  • کنستانتا، در دریای سیاه.
  • و برخی از بهترین شهرهای قرون وسطایی حفظ شده در اروپا.

پس رومانی ارزانترین کشور اروپایی بوده و به نوعی یک کشور همه چیز تمام است.

کرواسی

کرواسی

کرواسی، اگرچه ممکن است اینطور به نظر نرسد، اما یکی از ارزانترین کشور اروپایی برای سفر در نوروز 1402 است. اگر پس از رسیدن به کشور کرواسی، ماشینی را اجاره کنید و به گشت و گذار در دوبرونیک، یکی از شهرهای فوق العاده کرواسی بپردازید، می توانید به به مکان‌ هایی شگفت ‌انگیز مانند شیبنیک، اسپلیت، زادار، دریاچه‌های Plitvice، تروگیر و جزایر زیبای کرواسی بروید. افرادی که به کشور کرواسی تا به امروز سفر کرده اند، این نظر را دارند که گشتن در شهرهای کرواسی با ماشین، یکی از ارزان ترین و بهترین سفرهای جاده ای برای آن ها بوده است.

لیتوانی

لیتوانی یکی از کم توریست ترین کشورهای اروپای شرقی و یکی از ارزانترین کشور اروپایی برای سفر است. ویلنیوس، پایتخت لیتوانی، یکی از ارزان ترین شهرهای اروپا بوده و چیزهای زیادی برای دیدن به شکلی کاملا رایگان دارد، مانند قدم زدن در شهر قدیمی یا بازدید از بنای تاریخی خیابان لیتراتو.

همچنین توصیه می کنیم تا به هیچ عنوان بازدید از تراکای را برای دیدن قلعه آن و بادبانی در دریاچه گالوه از دست ندهید. کلایپدا، یکی از زیباترین شهرهای لیتوانی، پر از خانه های افسانه ای است و تپه های شنی تف Curonian، آن را منحصر به فرد کرده است!

مجارستان

هیچ کس شک ندارد که بوداپست یکی از زیباترین شهرهای اروپاست، اما آیا می دانستید که یکی از ارزان ترین ها نیز هست؟ اما فقط بر بوداپست تمرکز نکنید، مجارستان کشوری زیبا و ناشناخته است که شما را شگفت زده خواهد کرد. آیا می دانستید مجارستان دومین دریاچه بزرگ آب گرم جهان را دارد؟ علاوه بر این، بازدید از دریاچه بالاتون (بزرگترین در اروپای مرکزی)، شهر زیبای Eger، پارک ملی Hortobágy، شهر دانشگاهی Pécs، غارهای Aggtelek و شهر Debrecen نیز بسیار توصیه می شود.

جمهوری چک

جمهوری چک

شاید فکر کنید جمهوری چک مقصد ارزانی نیست، زیرا قطعا به شهر پراگ فکر می کنید که بسیار توریستی است. اما جالب است بدانید که بر خلاف تصور تمامی افراد، چک یکی ارزانترین کشور اروپایی است. درست است پراگ زیباست و یکی از پربازدید ترین شهرهای چک است، اما این کشور چیزهای بیشتری برای مشاهده دارد:

  • برنو، که یکی از زیباترین شهرهای جمهوری چک است.
  • پارک ملی شوماوا.
  • شهرهای لدنیس و والتیس که توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی اعلام شده است.
  • کارست موراویا با مناظر و غارهایش.
  • میکولوف با قلعه منحصر به فرد و شهر قدیمی.
  • ستون تثلیث مقدس اولوموک، یکی از دیدنی ترین مکان های این کشور.

همانطور که می بینید، در یکی از ارزان ترین کشورهای اروپا برای سفر در هر زمانی از سال چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد.

ارمنستان

ارمنستان، در قلب قفقاز، برای بسیاری کشوری ناشناخته است که شگفتی های بسیاری را در خود جای داده. به عنوان یکی از ارزان ترین کشورهای اروپا، گذراندن اوقات فراغت در آنجا هزینه بسیار کمی برای شما خواهد داشت. از جمله مکان های بی نظیر برای بازدید در ارمنستان عبارتند از:

  • ایروان، پایتخت آن، با ساختمان های شوروی و کتابخانه عظیم ماتنداران.
  • دریاچه باشکوه سوان با سواحل و صومعه آن.
  • صومعه های گغارد، تاتف نوراوانک که دو مکان نمادین این کشور هستند
  • کلیسای خور ویراپ با چشم اندازهای باورنکردنی از کوه آرارات.

ارمنستان همچنین یکی از کشورهای اروپایی بوده که به لحاظ فرهنگ، شباهت بسیاری به ایرانیان دارد. همین موضوع می تواند سفر را برای شما دلچسب تر کند.

سخن پایانی

ما در این مطلب سعی بر این داشتیم تا شما عزیزان با ارزانترین کشور اروپایی آشنا شده و مکان های تاریخی این کشورها را نیز با یک دیگر بررسی کنیم. با توجه به این اطلاعات، می توانید تعطیلان نوروز 1402 خود را، متفاوت و جذاب رقم بزنید.

 

ارسال نظر: