کدخبر: 18930

دندانپزشک خوب و منصف در تهران کی هست؟

 

 

انتخاب کردن یک دندانپزشک منصف و خوب در تهران از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا دهان و دندان ارتباط مستقیمی با زیبایی و لبخند در چهره شما دارد. به همین دلیل افراد همواره در زندگی خود به دنبال انتخاب بهترین دندانپزشک می باشند. این انتخاب آنها می تواند دشوار باشد، زیرا که امروزه تعداد متخصصان دهان و دندان و همچنین کلینیک های دندانپزشکی فراوان بوده و انتخاب کردن گزینه ای مناسب از بین آنها می تواند امری دشوار باشد. برای یافتن بهترین دندانپزشک لازم است فاکتورهای مختلف را ابتدا بررسی کرد. در ادامه به بررسی این فاکتورها و عواملی که باعث می شوند یک فرد بتواند انتخابی دقیق داشته باشد می پردازیم. لازم به ذکر است که این ویژگی ها کلی و نسبی بوده و می تواند درباره تمام افراد صادق باشد. به طور کلی داشتن بیشتر این ویژگی‌ها در یک دندانپزشک زیبایی می‌تواند نشان از حرفه‌ای بودن آن باشد. البته نداشتن یک یا بخشی از این ویژگی‌ها دلیل بر عدم توانایی وی نیست و بدین معنی است که این فاکتور‌ها نسبی بیان می‌شوند.

ویژگی های مهم دندانپزشک خوب و منصف

افراد هر زمان به دنبال پزشکی خوب و منصف بوده تا به راحتی بتوانند مشکل خود را با اون درمسان گذاشته و از روند درمانی خود نیز لذت کافی را ببرند. ابتدا باید با خصوصیات یک کلینیک خوب آشنا شده و در نهایت ویژگی هایی که یک دندانپزشک خوب و منصف باید داشته باشد را بدانیم که عبارتنداز:

  • گوش شنوا داشته باشد: یک دندانپزشک خوب باید بتواند مهارت گوش دادن به حرف های بیمارن خود را تقویت کند. زمانی را برای گوش کردن به حرف های بیمار خوداختصاص داده و هرگز سراسیمه به دنبال نوشتن نسخه و درمان بیمار خود نباشد. اگر به این شکل رفتار کند بیمار خودرا دچار ترس از معالجه خواهد کرد.
  • دندانپزشک خوب باید مهارت دستی بالایی داشته باشد: به عبارتی برخی از کارهای دندانپزشکان ممکن است مدت زمان زیادی طول بکشد، زیرا دندانپزشک باید با دقت کافی در فضای کوچک دهان بدون آسیب زدن به فرد بیمار اون را معالجه کند، در نتیجه باید سرعت بالا و درعین حال با دقت باشد. دندان پزشکی که در پایان کار باعث پاره شدگی لب یا کبودی آن در اثر فشار دستهایش شده یا به بافت های داخلی دهان در اثر حواس پرتی آسیب زده است، حتما به یک جایگزین بهتر نیاز دارد و باید در شغل خود تجدید نظر کند.

17

  • یک دندانپزشک خوب همواره انگیزه برای یادگیری مسائل جدید را دارد: دندانپزشکی و موارد آن مانند دیگر علم روز دنیا همواره در حال پیشرفت و ترقی می باشد. به همین علت دندانپزشک باید دائما در رابطه با روش های جدید و متدهای مدرن اطلاعات کسب کرده و از جدیدترین وبروز ترین روش ها ومحصولات استفاده کند.
  • یک دندانپزشک خوب به بیمار خود آموزش های لازم وضروری را می دهد: به دلیل اینکه افراد ممکن است در رابطه با دهان و دندان اطلاعات کافی نداشته باشند، نیاز است که پزشک معالج گزینه های درمانی کلی را برای آنها بازگو کرده و افراد به پزشک خود و روش آن اعتماد کنند.دندان پزشکی که خوب باشد به شما روش ها و گزینه های مناسب برای وضعتان را به طور کامل توضیح می دهد و در افزایش اعتماد به نفس و زیبایی لبخندتان به شما کمک می کند.
  • یک دندانپزشک منصف و خوب برای بیماران خود ارزش قائل است: ممکن است گاهی افراد ساعت ها در مطب دکتر منتظر می مانند و در نهایت کار آنها به نتیجه نمی رسد. این یک بی احترامی به حق شهروندی و نشان می دهد که آن دکتر برای شما و پولی که خرج کرده اید هیچ ارزشی قائل نمی باشد.
  • مطب یک دندانپزشک لازم است که همواره تمیز باشد: انجمن های دندانپزشکی در آمریکا توصیه می کنند که برای مطمئن بودن از تمیزی مطب به اطراف آن نگاهی بیندازید و آنجا را بررسی کنید. اگر دستکش های قدیمی و ابزار کثیف و بهم ریخته را دیدید دندان پزشک شما آلودگی را به کل اتاق منتقل کرده و شما و خانواده تان در معرض ابتلا به بیماری های عفونی قرار دارید.
  • دندانپزشک خوب شما را به خرید تشویق نمی کند: دندانپزشک یک فروشنده نیست که تبلیغ محصولی را انجام دهد تا شما آن را خریداری کنید، و ضما را وادار به خرید محصولی که به آن نیاز ندارید نمی کند و همچنین شما را به انجام دادن کاری که ضرورتی در معالجه شما نداره نخواهد کرد.

نحوه تشخیص دندانپزشک خوب در تهران به کمک اینترنت

در این میان به بررسی سه بخش خواهیم پرداخت که عبارت است از:

  1. شبکه های اجتماعی مختلف
  2. وبسایت های مختلف دندانپزشکی
  3. سایت های معرفی دندانپزشکان

با توجه به موارد گفته شده در بالا بهتر است برای یافتن دندانپزشک خوب به سایت کی برتره مراجعه کنید زیرا درآنجا لیستی از بهترین متخصصین دندانپزشکی برای شما آورده شده است.

18

ملاک تشخیص دندان پزشک خوب

  1. برخی از دندان پزشکان مشاوره تغذیه ارائه می دهند، برای مثال مواردی را متذکر می شوند که بیان کننده این است، فرد نباید نوشیدنی های بسیار شیرین و مواد غذایی اسیدی و خوراکی های مضر بخورد.
  2. دندان پزشک خوب دارای وجدان است: یک دندانپزشک با وجدان فردی است که تا جایی که امکان دارد کمتر روی دندان‌های بیمار کار کند. برای گرفتن پول بیشتر، برای او خرج اضافه نتراشد. به بیمار خود کمک کند که در آینده دیگر دچار دندان‌درد نشود و بیش از حد به دانپزشکی نیاز پیدا نکند.
  3. تعرفه درستی را از بیمار خود دریافت می کند: دندان پزشکان لیست مشخصی برای هزینه‌ی خدمات درمانی خود دارند که در شهر‌های مختلف نیز می‌تواند متفاوت باشد. مثلا:
  4. هزینه‌ی عکس‌برداری
  5. هزینه‌ی پر کردن دندان
  6. هزینه‌ی ایمپلنت
  7. و…
  8. سابقه کاری دندانپزشک از اهمیت بالایی برخوردار است: دندانپزشکی که دارای سابقه کاری بالایی می باشد بسیار باارزش خواهد بود. دندانپزشکی به دانش و مهارت عملی نیاز دارد، پس هرچه دندانپزشک متخصص شما افراد بیشتری را درمان کرده باشد مهارت بیشتری کسب خواهد کرد. ولی باید توجه داشت که بسیارند دندان پزشکان جوانی که توانایی فوق‌العاده‌ای دارند و با علم به روزی که دارند می‌توانند سال‌ها به سلامت دندان و دهانتان به شما کمک کنند.

وبسایت کی برتره یکی از وبسایت های فعال و معتبر معرفی برترین های مشاغل تهران است که خوشبختانه لیستی از بهترین دندانپزشکان تهران را نیز در وبسایت خود قرار داده است و نقاط قوت و ضعف هر پزشک را بررسی کرده است. برای مشاهده لیست پزشکان مراجعه کنید به صفحه بهترین دندان پزشکان تهران کی برتره و پزشک مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

 

 

 

ارسال نظر: