کدخبر: 19085

بهترین قیمت مصالح در سیوان لند

 

 

اولین چیزی که با کلمه‌ی ساخت و ساز در ذهن شما تداعی می‌شود، انواع مصالح ساختمانی است. این مصالح با توجه به نوع سازه بسیار متنوع هستند. مکان جغرافیایی، استحکام مد نظر و ... در انتخاب مصالح تاثیر بسیاری دارد. اما مهم ترین فاکتوری که در زمان خرید مصالح مورد نظر باید به آن اهمیت دهید، کیفیت است. این فاکتور است که بازده کار  شما را تعیین می‌کند. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، شاهد تغییر و تکامل‌هایی در مصالح بودیم که سبب توسعه‌ی کیفیت آن‌ها شد. در واقع به کارگیری روش‌های نوین بود که سبب شد تا محصولاتی با کیفیت و پر کاربرد تولید و روانه‌ی بازار شود. 

جالب ترین نوع سیمان

در ابتدای مطلب می‌خواهیم نوعی سیمان به نام سیمان نسوز را به شما معرفی کنیم. نام دیگر این سیمان‌ها، پرآلومین است که ترکیبات آهک آلومینا جزء اصلی ترین مواد سازنده‌ی آن به شمار می‌رود. این نوع سیمان از نظر ترکیبات شیمیایی، ترکیبی از اکسید کلسیم یا اکسید سیلیسیوم، اکسید آلومینیوم، اکسید آهن و ... می‌باشد. سیمان‌های نسوز در صورت ترکیب با آب و مجاورت با هوا، سخت شده و مقاومتشان افزایش می‌یابد. دلیل این امر هم این است که، آلومینو سیلیکات کلسیم در سیمان است که بعد از ترکیب شدن با آب هیدرات‌های آلومینات کلسیم ایجاد می‌کند و قابلیت سخت شدگی سیمان را تقویت می‌کند. البته قبل از خرید سیمان، باید نوع کاربرد خود را از این محصولات مشخص کنید تا دچار مشکل نشوید. برای خرید و استعلام بهترین قیمت سیمان می‌توانید به سیوان لند مراجعه کنید.

ویژگی‌های سیمان نسوز

10

ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد این سیمان سبب شده تا به یکی از سیمان‌های متمایز تبدیل شود. از جمله این ویژگی‌ها عبارتند از:

  1. مدت زمان گیرش سیمان نسوز همانند سیمان پرتلند معمولی است اما زودتر سخت می‌شوند.
  2. بتنی که از این نوع سیمان تولید می‌شود، مقاومت مکانیکی خود را در درجه حرارت‌های بالا حفظ کرده و در برابر شوک‌های حرارتی مقاوم است.
  3. سیمان نسوز مقاومت بالایی در برابر مواد خورنده مانند آب‌های اسیدی و سولفاته و همچنین آب دریا دارد.
  4. بتنی که از این سیمان‌ها تولید می‌شود، استحکام بالایی در برابر سایش و ضربه دارد و به همین دلیل است که به عنوان کفپوش سالن‌های صنعتی از آن استفاده می‌کنند.

سیمان نسوز چه کاربردهایی دارد؟

کاربردهای این نوع سیمان بسیار زیاد و متنوع است. به عنوان مثال می‌توان گفت که این سیمان‌ها به دلیل وجود خاصیت ترمودینامیکی که دارند، به عنوان یک چسب عالی جهت محکم کردن آجرها مورد استفاده قرار می‌گیرند. از دیگر کاربردهای سیمان نسوز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تجهیزات زباله سوز
  • ساخت انواع دودکش
  • ساخت کف و دیواره‌ی کوره
  • ساخت کوره‌های تناوبی و تونلی
  • خشک کن و پیش گرم کوره‌های سیمان

سیمان نسوز با سیمان معمولی چه تفاوتی دارد؟

11

همانطور که از نام این سیمان‌ها مشخص است، مقاومت بالاتری در برابر  حرارت از خود نشان می‌دهند. علت آن هم ئمواد اولیه‌ی به کار رفته در سیمان نسوز و روش ساخت آن است. سیمان نسوز می‌تواند دمایی تا حدود 450 درجه را تحمل کند. علاوه بر این، این نوع سیمان در برابر دمای کم نیز بسیار مقاوم هستند و شما می‌توانید از آن حتی در دماهای 10- درجه‌ی سانتی گراد هم استفاده کنید.

مزیت ساختمان‌هایی که با هبلکس ساخته شده‌اند!

بلوک‌های هبلکس را نوعی بتن سبک مدرن می‌دانند که ساختار اصلی آن متخلخل است. به بتن‌هایی که همانند بلوک‌های هبلکس از روش اتوکلاو و هوادار  ساخته می‌شوند، اصطلاحا بتن سبک متخلخل می‌گویند. این روش را مهندسان سوئدی برای جایگزین کردن این مصالح به جای چوب در ساختمان سازی و حفظ منابع طبیعی، ابداع کردند. در فصل تابستان، گرمای درون اتاق‌ها و خانه به شکل غیر قابل باوری کمتر از هوای بیرون خانه می‌شود. به طوری که با کوچک ترین وسیله‌ی سرمایشی، فضای داخل خانه به آسانی خنک شده و دیگر نیازی به استفاده از کولر برای سرمایش نیست. با وجود تمام مزیت‌های این بلوک‌ها شاهد بهترین قیمت هبلکس در بازار هستیم.

برای اجرای هبلکس به چه ابزاری نیاز است؟

12

  • اره دستی برای برش هبلکس
  • برس جهت تمیز و صاف کردن سطح بلوک‌های هبلکس
  • تراز بنایی جهت تراز کردن هبلکس‌ها
  • چکش هبلکس جهت تنظیم و جا انداختن بلوک‌های هبلکس
  • ماله چسب ریز جهت ریختن چسب روی بلوک‌های هبلکس و پرداخت آن‌ها
  • شیار زن جهت ایجاد شیار برای عبور تاسیسات و کابل‌های برق در دیوار هبلکس
  • کاردک جهت جدا کردن ملات اضافی روی دیوار هبلکس
  • گونیا جهت برش بلوک هبلکس با دقت بیشتر
  • همزن چسب

اجرای دیوار هبلکس

اجرای رج اول

اجرای این رج اهمیت زیادی دارد. توصیه می‌شود که از ملات ماسه سیمان با نسبت 3 به 1 به عنوان ملات تراز کننده‌ی زیر کار استفاده کنید. قبل از استفاده از بلوک‌ها، آن‌ها را کاملا رطوبت دهی کنید و قبل از چیدن هر بلوک، تراز و شاقولی آن را بررسی کنید. در صورتی که رج اول دیوار روی کرسی چینی یا کف طبقه‌ای قرار گیرد که فاصله‌ی آن از سطح زمین کمتر از 30 سانتی متر باشد، یک لایه‌ی رطوبتی باید در زیر ملات ردیف اول اجرا شود. این عایق رطوبتی به شکل صحیحی باید به اعضاء قائم سازه متصل شود. بهتر است که پس از چیدن رج اول، 24 ساعت فاصله‌ی زمانی تا چیدن رج‌های بعدی در نظر گرفته شود. این کار به این دلیل انجام می‌شود که ملات ماسه سیمان جهت رسیدن به حداکثر مقاومت خود و خشک شدن و همچنین افت و نشست‌های احتمالی که به عنوان یکی از دلایل ایجاد ترک در دیوارهای هبلکس مطرح است، نیازمند 24 ساعت زمان است.

اجرای رج دوم به بعد

پس از اجرای رج اول باید توسط رنده، سطح این رج را زبر کرده تا زمانی که ملات یا چسب روی سطح رج اول ریخته شد، چسبندگی بیشتری با بلوک‌های رج دوم داشته باشد. این کار را برای سایر رج‌ها نیز باید تکرار کنید. به این نکته توجه داشته باشید که باید قبل از ریختن ملات یا چسب، سطح آن رج را با برس از گرد و غبار تمیز کنید تا چسبندگی بهتری را شاهد باشید. یکی دیگر از کارهایی که باید انجام دهید این است که سطح رج را مرطوب کنید تا از مکش آب ملات جلوگیری شود. پس از آماده کردن سطح رج، نوبت به این می‌رسد که ملات یا چسب را به وسیله‌ی ماله روی سطح رج بریزید و شروع به پرداخت آن کنید. این ملات باید حدود 2 تا 3 سانتی متر ضخامت داشته باشد. بلوک‌های رج جدید را با چکش پلاستیکی در جای خود تنظیم و محکم کنید. به این موضوع توجه کنید که در اجرای رج جدید باید به اندازه‌ی 30 سانتی متر با درز قائم رج پایین فاصله داشته باشید.

علاوه بر کیفیت، یکی دیگر از فاکتورهایی ک برای افراد مهم است، قیمت محصولاتی است که می‌خرند. پس قیمت مناسب در عین کیفیت بالا می‌تواند بهترین مورد برای خریداران مصالح باشد. محصولات موجود در سیوان لند این دو ویژگی را به طور همزمان دارند و این یعنی یک خرید دو سر برد. اگر شما هم در زمینه‌ی ساخت و ساز درحال فعالیت هستید و به دنیال مصالح و تجهیزاتی با کیفیت بالا و قیمت مناسب هستید، سیوان لند بهترین گزینه برای شماست. این پلتفرم آنلاین همچون دیجی کالا این امکان را به شما می‌دهد تا مصالح و تجهیزات مورد نیاز خود را به صورت آنلاین خریداری کرده و آن را در محل مورد نظر خود تحویل بگیرید. برای مشاهده‌ی محصولات سیوان لند به آدرس زیر مراجعه کنید:

https://sivanland.com/

 

ارسال نظر: