کدخبر: 19091

دیوار سبز اداری

 

دیوار سبز یا گرین وال https://greenwall.pw یکی از مدرن ترین اصطلاحاتی است که این روزها بر سر زبان ها افتاده و در کشور ما نیز طرفداران خاص خود را دارد. دیوار سبز اداری و دیوار سبز ویلایی از عمده ترین انواع دیوارهای سبز هستند. در این مقاله قصد داریم ابتدا به تعریف دیوار سبز یا همان گرین وال بپردازیم و سپس انواع دیوار سبز و مزایای استفاده از آن را بیان کنیم. در صورتی که قصد خرید و سفارش دیوار سبز اداری یا ویلایی را دارید پیشنهاد می دهیم با مطالعه این مقاله ما را همراهی کنید.

دیوار سبز یا گرین وال چیست؟

دیوار سبز به مجموعه ای از گیاهان طبیعی یا مصنوعی گفته می شود که به صورت عمودی و بر روی سازه هایی که قابلیت الصاق روی دیوار و ستون ها را دارند نصب شده و طرحی از فضای سبز عمودی را به نمایش می گذارند. با توجه به تعریفی که ارائه گردید دیوار سبز به دو دسته مصنوعی و طبیعی تقسیم می شود البته امکان ساخت و تولید دیوار سبز با مجموعه ای از گیاهان طبیعی و مصنوعی نیز وجود دارد. آن ها همچنین از سبک های هنری مرتبط با طراحی داخلی نیز برخوردار هستند بدین صورت که شامل دیوار سبز مدرن و کلاسیک می شوند. نمونه های مدرن، ساده تر و بی آلایش تر هستند و بیشتر مناسب مکان های اداری می باشند اما طرح های کلاسیک، شلوغ تر، پیچیده تر و متنوع تر هستند که بیشتر برای ویلاها بکار می روند.

انواع گرین وال

گرین وال انواع مختلفی دارد. در یک دسته بندی کلی می توان آن را شامل دو نوع گرین وال طبیعی و مصنوعی دانست اما اگر بخواهیم جزیی تر و حرفه ای تر این دسته بندی را انجام دهیم باید موارد ذیل را نام ببریم:

  • دیوار سبز مدولار
  • دیوار سبز لوتوس
  • دیوار سبز کابلی
  • دیوار سبز شبکه ای
  • دیوار سبز نمد پلیمری
  • دیوار سبز هیدروپونیک

دیوار سبز را با توجه به نوع مکانیزم هم می توان تقسیم بندی کرد که شامل دیوار سبز معمولی و دیوار سبز هوشمند است.

مزایای دیوار سبز اداری

تفاوتی ندارد که از دیوار سبز برای طراحی چه فضایی استفاده می کنید مهم این است که شما می توانید در هر صورت از مزایای دیوار سبز یا گرین وال بهره مند شوید. یکی از جذابیت های داشتن دیوار سبز، نورپردازی گرین وال می باشد که نمای بسیار جذابی به مکان شما می دهد. مزایای نصب دیوار سبز به شرح ذیل است:

7

  • رنگ سبز به عنوان رنگ آرامش در سراسر جهان شناخته می شود. با این حساب در صورت خرید دیوار سبز و نصب آن آرامش زیادی را به فضای مورد نظرتان تزریق می کنید.
  • رنگ سبز یکی از خارق العاده ترین رنگ های ممکن برای خلق یک طراحی متفاوت در فضاهای رسمی و غیر رسمی است. دیوار سبز را که نصب کنید از نتایج آن انگشت به دهان می مانید.
  • استفاده از دیوار سبز می تواند پیوند خوبی میان انسان امروز با طبیعت باشد که به شدت از جلوه های طبیعی و دنیای گل ها و گیاهان فاصله گرفته است.
  • باعث افزایش بهره وری و انرژی در فضا می شود و می توانید نتیجه آن را در بهبود کسب و کارتان مشاهده کنید.
  • جنبه زیباشناسی آن را نباید فراموش کرد. دیزاین یک مکان از اهمیت وافری برخوردار است و نتایج روحی و روانی بسیار زیادی را به دنبال دارد.

نکاتی در خصوص دیوار سبز اداری

گرین وال یک نوع دیزاین جدید در کشور ما به حساب می آید و اگر توسط افراد غیر حرفه ای تولید و نصب گردد ممکن است نتایج نامطلوب بسیار زیادی را هم به دنبال داشته باشد. مهمترین نکاتی که در خصوص دیوار سبز ویلایی و گرین وال اداری وجود دارد عبارتند از:

  • اولین و مهمترین نکته ای که در خصوص آن وجود دارد این است که نصب دیوار سبز نباید با نفوذ رطوبت به دیوار یا ستون مورد نظر همراه باشد حتی به میزان اندک و جزیی!
  • گیاهان بکار رفته در طراحی آن نباید از نوع گیاهانی باشند که آلرژی زا هستند یا بوی نامطبوعی در فضا پراکنده می کنند یا اینکه حشرات زیادی را جذب می کنند.
  • با توجه به میزان دریافت نور آفتاب باید گیاهان مناسب را انتخاب کرد.
  • استفاده از گیاهان حساس و ظریف که با کمترین تغییر شرایط دچار پژمردگی می شوند در طراحی و تولید گرین وال اصولی نمی باشند.

قیمت گرین وال اداری

یکی از مهمترین سوالاتی که در زمان انتخاب دیوار سبز مطرح می شود این است که قیمت گرین وال چقدر است؟ قطعا قیمت محصولاتی که در این زمینه تولید می شوند و تفاوت های بارزی هم بایکدیگر دارند متفاوت خواهد بود. قیمت دیوار سبز با توجه به کیفیت و طراحی خاصی که دارد تعیین می شود. البته کیفیت حرف اول را در تعیین قیمت نهایی می زند اما خاص بودن طرح و منحصربفرد بودن یک طراحی هم در نتیجه بی تاثیر نیست.

نوع گیاهانی که برای طراحی گرین وال سفارش می دهید به همراه سازه عمودی شکل و سیستم خاصی که برای آبیاری به کار می رود همگی در تعیین قیمت گرین وال موثر خواهند بود. در خصوص قیمت گرین وال مصنوعی هم باید بگوییم که هرچقدر طرح ها و نمونه های بکار رفته، شباهت بیشتری به گرین وال زنده و طبیعی داشته باشند و کیفیت مواد بکار رفته در تولید آن ها بیشتر باشد قطعا قیمت بالاتری هم خواهند داشت.

خرید دیوار سبز اداری

امروزه بسیاری از افراد برای طراحی و دیزاین سالن های آرایشی، رستوران ها، هتل ها، فروشگاه ها و حتی کافه ها از دیوار سبز استفاده می کنند. بنابراین خرید دیوار سبز صرفا با هدف طراحی محیط های اداری و ویلایی صورت نمی گیرد با این حال درصد بسیار زیادی از فروش این محصول با هدف طراحی و دیزاین ادارات و شرکت های خصوصی صورت گرفته و در اغلب موارد نیز مورد تحسین واقع شده اند. پیشنهاد می شود از صفحه چمن مصنوعی ما به ادرس https://greenwall.pw/%da%86%d9%85%d9%86-%d9%85%d8%b5%d9%86%d9%88%d8%b9%db%8c/ دیدن فرمایید

شما نیز در صورتی که قصد خرید گرین وال را دارید و می خواهید مکان مورد نظرتان را به بهترین شکل ممکن طراحی کنید می توانید به مجموعه اینترنتی.... سری زده و نمونه کارهای این مجموعه موفق را مشاهده کنید. تمام کارهایی که در این وب سایت مشاهده می کنید از کیفیت مطلوب برخوردار بوده و توسط یک تیم حرفه ای طراحی و اجرا شده اند. برای اطلاع از قیمت ها با مجموعه ... تماس بگیرید و سوالات خود را در خصوص نحوه سفارش، قیمت انواع گرین وال و نحوه اجرا و ضمانت حسن انجام کار مطرح نمایید.

 

 

 

ارسال نظر: