کدخبر: 19231

چرا به ژاپن سفر کنیم؟

سالانه میلیون ها گردشگر به ژاپن سفر می کنند، اما چرا به ژاپن سفر کنیم؟ چه چیز خاصی در مورد این کشور وجود دارد که میلیون ها گردشگر را به خود جذب می کند؟ اگر می خواهید جواب این سوالات را بدانید، با ما همراه باشید. اینجا همه دیدنی های ژاپن از توکیو تا کیوتو، از اوساکا تا نارا را بررسی می کنیم و زیبایی هایی را معرفی می کنیم که در هیچ کشور دیگری نخواهید یافت.

 

چرا به ژاپن سفر کنیم؟

 

خب مستقیم میرویم به این سوال پاسخ دهیم تا اگر قصد سفر به ژاپن را دارید یا می خواهید در تور ژاپن شرکت کنید، به شما کمک کنیم که تصمیم خود را بگیرید. در اینجا به 10 دلیلی می پردازیم که چرا باید به ژاپن سفر کنیم؟

 

1-زیارتگاه های ژاپن باورنکردنی هستند

 

2

 

همه معابد ژاپن دارای زیبایی های بناهای بودایی باستانی و شینتو هستند که شبیه آن ها را در کشور دیگری نخواهید یافت. کیوتو که یکی از بهترین شهرهای ژاپن با جاذبه های باستانی است، بیش از 2000 معبد و زیارتگاه بودایی را در محدوده شهر منطقه کانسای در خود جای داده است. از سوی دیگر، نارا نیز چندین مکان ثبت شده در میراث جهانی یونسکو و برخی از بهترین معابد این کشور را در خود جای داده است.

 

2-ژاپن تمیزترین کشور جهان است

ژاپن کشوری است که فرهنگی غنی در پاکیزه نگه داشتن شهرها دارد و از شهرهای خود به خوبی مراقبت می کنند. فضاهای عمومی از جمله خیابان ها، ایستگاه های قطار یا مترو و سرویس های بهداشتی بسیار تمیز هستند. جالب است که بدانید بسیاری از کارگران و یا رانندگان، همواره دستکش سفید تمیز می پوشند. حتی توکیو به عنوان پایتخت ژاپن آنقدر تمیز است که همه چیز کاملاً بکر به نظر می رسد! ژاپن، کشوری است که ندای یک آینده پاک را به جهان می دهد‌.

 

3-ژاپن پر از شگفتی های طبیعی است

3

کشور ژاپن پر از مناظر طبیعی است که در سراسر این کشور پراکنده شده اند و مردم بومی و گردشگران را در زیبایی خود غرق می کنند. تصور بسیاری از مردم از کشور ژاپن، تصویری از آسمان خراش ها، بنرهای تبلیغاتی نئونی و کشوری غرق در تکنولوژی است، اما ژاپن فراتر از این تصورات کلیشه ای است‌ چشم انداز خیره کننده کوه فوجی، منظره باشکوه جنگل بامبو آراشیاما، باغ های زیبا و شکوفه های گیلاس ژاپن، این کشور را به مقصدی ایده آل برای دوستداران طبیعت در تمام فصل های سال تبدیل کرده است.

 

4-تجربه فرهنگ ژاپنی فراموش نشدنی است

انیمه های ژاپنی بسیار معروف شده اند و مذهب شینتو، هنرهای رزمی سامورایی یا ماساژ های سنتی را در لا به لای تجربه خود از فرهنگ ژاپن خواهید یافت. ژاپنی ها منحصر به فرد ترین طعم ها را به غذاهای خود می دهند و روکش های موز و هندوانه های مربعی شکل را ساخته اند. همچنین سرویس های بهداشتی اختراع کرده اند که با شما صحبت می‌کنند یا سشوارهایی که موسیقی پخش می کنند و برای خشک کردن بدن استفاده می کنند! تجربه های تکنولوژی ژاپن یا تجربه های سنتی که در برخی هتل های ژاپن ارائه می شوند، شما را شگفت زده خواهد کرد.

 

5-حمل و نقل عمومی ژاپن به طرز عجیبی کارآمد است

به همان اندازه که ساعت شلوغی توکیو ممکن است آزاردهنده باشد، متروهای ژاپن بسیار مفید هستند و بسیار، به موقع می رسند. حتی یک بار، تاخیر را در برنامه های ژاپن تجربه نخواهید کرد‌. حتی یک دقیقه نیز زودتر می رسند و دقیقا در زمان تعیین شده حرکت می کنند.

 

 

6-همه چیز در ژاپن سرگرم کننده به نظر می رسد

ژاپن دارای فرهنگی جالب برای فرار از روزمره کسل کننده است. اگر در منطقه شیبویا، پشت چراغ سبز در میان هزاران نفری باشید که منتظر چراغ قرمز هستند تا از تقاطع عبور کنند، بنرهای تبلیغاتی سه بعدی خواهید یافت که می توانند بسیار سرگرم کننده باشند. ژاپنی ها برای همه چیز، راه حل سرگرم کننده ای دارند. جامعه شناسان می گویند که این یک «گریز» است، گریزی از واقعیت یا روزمرگی با افراط در رویاپردازی و خیال. هنرمندان می گویند این یکی از آرمان های زیبایی شناختی ژاپنی است. حقیقت ساده این است که مردم ژاپن، زندگی را سرگرم کننده دوست دارند.

 

7- فصل شکوفه های گیلاس ژاپن مسحور کننده است

4

فصل شکوفه‌های گیلاس ژاپن یکی از محبوب‌ترین زمان‌های سال برای گردشگرانی است که برای تماشای این منظره بی نظیر، به شهرهایی مانند توکیو یا کیوتو پرواز می‌کنند. مهمانی های هانامی در ژاپن بسیار محبوب هستند و مردم در زیر درختان پر از شکوفه های گیلاس پیک نیک می کنند. درختان گیلاس یکی از اصلی ترین پاسخ ها به این سوال است که چرا به ژاپن سفر کنیم.

 8-غذاهای ژاپنی بسیار خوشمزه هستند

یکی از دلایل ما برای سفر به ژاپن، بی شک غذاهای این کشور است‌. حتی این پاسخ می توانست جزو اولین دلیل این لیست باشد. 

هر رستورانی که به طور تصادفی در ژاپن پیدا می کنید، بهترین انواع سوشی، ساشیمی، دانبوری، رامن، اودو و ... را سرو می کند. نکته جالب توجه این است که می در توکیو بیش از هر شهر دیگری در جهان نودل فروشی وجود دارد. همچنین بیشترین تعداد رستوران‌های سه ستاره میشلن در توکیو وجود دارد.

 

9-ژاپن برای سفرهای انفرادی نیز بسیار امن است

ژاپن یکی از امن ترین کشورهای جهان برای گردشگری است و در سطح آسیا امن ترین کشور می باشد. حتی در شلوغی های توکیو، نگران این نباشید که ممکن است مورد سرقت قرار بگیرید یا در هنگام پرسه زدن در نیمه های شب، خطری شما را تهدید کند. در ژاپن، امنیت و آرامش عجیبی را حس خواهید کرد.

 

10-مردم ژاپن مهربان و خوش برخورد هستند

در ژاپن، با افرادی برخورد خواهید کرد که بسیار خوش برخورد و صمیمی هستند و مثل یک دوست با شما رفتار می کنند. اگر هم بلد نیستید ژاپنی صحبت کنید، نگران نباشید‌. مردم ژاپن باز هم به شما به هر نحوی کمک می کنند تا در کشورشان، به راحتی گشت و گذار کنید و خاطره ای فراموش نشدنی را به خانه ببرید.

 

جمع بندی 

ژاپن شگفت‌انگیزترین مقصد توریستی است که ایرانی ها نیز می توانند با دریافت ویزای ژاپن سفر کنند. البته برخی مدارک وجود دارند که شاید به صورت انفرادی نتوانید به این کشور سفر کنید و لازم است از طریق برخی مجموعه های خدمات تور مانند نارون اکوتور کمک بخواهید. کشور ژاپن تجربه‌های منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهد که در هیچ نقطه دیگری از جهان نمی‌توانید پیدا کنید. فرهنگ این کشور تلفیقی جالب از سنت های شرقی و مدرنیته غربی است که در همه جای این کشور به وضوح دیده می شود. همچنین مناظر خیره کننده و متنوع طبیعی را نیز بررسی کردیم تا به این سوال شما پاسخ دهیم که چرا به ژاپن سفر کنیم. پس حتما یک بار سفر به ژاپن را تجربه کنید.

 

 

ارسال نظر: