کدخبر: 19300

راهنمای خرید کپسول آتش نشانی

 

کپسول های آتش نشانی را می توان یکی از اصلی ترین و مهمترین لوازم و تجهیزات آتش نشانی برای مقابله با آتش سوزی و حریق دانست. امروزه حضور چنین لوازم و تجهیزاتی در تمامی ساختمان ها و واحدهای مسکونی ضروری قلمداد می شود. از این رو بازار خرید کپسول آتش نشانی داغ تر از همیشه شده است. به عنوان فردی که قصد خرید کپسول آتش نشانی را دارد، در قدم اول باید با ویژگی ها و نکات مهم برای خرید این تجهیزات آشنا شوید. با ما همراه باشید تا تمامی آن چه را که باید بدانید، به شما بازگو کنیم.

 

چرا خرید کپسول آتش نشانی

کپسول های آتش نشانی، تجهیزات قابل حمل و جا به جایی بوده که از آن ها برای مقابله با آتش سوزی و حریق استفاده می شود. حضور یک کپسول آتش نشانی مناسب می تواند از پیشروی آتش جلوگیری کرده و خسارات ناشی از حریق را پیش از رسیدن آتش نشانان، کاهش دهد. در واقع همین نکته به خوبی اهمیت حضور کپسول های آتش نشانی را در هر ساختمان و سازه ای را به خوبی نشان می دهد. به یاد داشته باشید که تنها کپسول های جدید و مدرن می تواند به شما در مهار آتش سوزی کمک کند.

از این رو نیاز است تا برای محافظت هرچه بهتر و افزایش ضریب ایمنی ساختمان و یا واحد مسکونی، تجاری و اداری خود، از کپسول های جدید استفاده کنید. به یاد داشته باشید که کپسول های آتش نشانی نیاز به رسیدگی دارند. به همین دلیل، در فواصل زمانی مشخص، نسبت به بررسی آن ها اقدام کنید. اما اگر هنوز هم برای خرید کپسول آتش نشانی اقدام نکرده اید، لازم است هرچه سریع تر دست به کار شوید. با راهنمای خرید کپسول آتش نشانی، می توانید دست به یک انتخاب اصولی و مطمئن بزنید.

نکات مهم در زمان خرید کپسول آتش نشانی

کپسول های آتش نشانی از آن دست تجهیزاتی هستند که شاید کمتر کسی برای خرید آن ها اقدام کند. از این رو همه افراد دانش لازم در خصوص خرید آن ها را ندارند. از سوی دیگر، به دلیل ضرورت در تهیه یک کپسول آتش نشانی مطمئن، لازم است تا آگاهی بخشی کافی برای خرید این تجهیزات صورت بگیرد. اگر شما هم جزو افرادی هستید که قصد خرید کپسول آتش نشانی را دارید، به نکات زیر پیش از خرید، توجه داشته باشید:

نوع کپسول آتش نشانی

اولین و شاید مهمترین نکته ای که باید به آن توجه کنید، نوع کپسول آتش نشانی است. به صورت کلی، کپسول های آتش نشانی در دو نوع کلاس A و کلاس B تولید و روانه بازار می شوند. کپسول های آتش نشانی نوع A برای خاموش کردن آتش سوزی های ناشی از سوخت، چوب و یا کاغذ مورد استفاده قرار می گیرند. این در حالی است که کپسول های آتش نشانی نوع B برای مهار و مقابلهب اب حریق مایعات قابل اشتعال، مانند نفت، گاز و الکل مناسب هستند. از این رو پیش از خرید باید مطمئن شوید که نوع کپسول آتش نشانی مورد نظر، با نیاز شما سازگاری داشته باشد.

وزن کپسول

موضوع دیگری که باید به آن توجه زیادی کرد، وزن کپسول آتش نشانی است. به صورت کلی وزن این تجهیزات به گونه ای است که می توان آن ها را به سادگی حمل کرد. وزن یک کپسول آتش نشانی در بازه ای بین 1 تا 6 کیلوگرم قرار دارد. برای انتخاب وزن مناسب، در ابتدا باید نوع و میزان خطر حریق را مشخص کنید. هر چه که وزن کپسول آتش نشانی بیشتر باشد، به معنای وجود فضای بیشتر برای نگهداری مواد ضدحریق درون آن است. از این رو اگر در محیطی با خطر حریق کم حضور دارید، می توانید از کپسول های آتش نشانی سبک تر استفاده کنید. اما در صورتی که خطر حریق و آتش سوزی در محیط مورد نظر شما بالا است، بهتر است تا از کپسول های سنگین تر و بزرگتر بهره ببرید.

2

تاریخ انقضای کپسول

همانطور که پیش از این نیز اشاره شد، کپسول های آتش نشانی نیاز به رسیدگی و بازرسی دارند. چرا که این محصولات دارای یک تاریخ انقضای مشخص بوده و در صورتی که تاریخ انقضای آن ها به سر آمده باشد، کارایی لازم را نخواهند داشت. به همین دلیل در هنگام خرید یک کپسول آتش نشانی، لازم است تا در ابتدا به خوبی به تاریخ انقضای آن ها توجه کنید. به صورت کلی، کپسول های آتش نشانی دارای تاریخ انقضایی 3 تا 5 ساله هستند.

نوع فوم به کار رفته

نکته دیگری که در راهنمای خرید کپسول آتش نشانی باید به آن اشاره کنیم، نوع فوم به کار رفته در این تجهیزات است. از آن جایی که کپسول های آتش نشانی برای مقابله با انواع مختلف آتش سوزی مورد استفاده قرار می گیرند، نوع فوم به کار رفته در آن ها نیز با یکدیگر متفاوت است. برخی از کپسول های آتش نشانی دارای فوم خشک بوده که از آن ها برای مقابله با حریق های الکتریکی استفاده می کنند. حال آن که کپسول های آتش نشانی با فوم مرطوب، مناسب مقابله با حریق مایعات خواهند بود.

کیفیت کپسول آتش نشانی

یک کپسول آتش نشانی مطمئن، کپسولی است که دارای کیفیت بسیار بالایی باشد. نه تنها جنس بدنه این محصول باید از فلزی مقاوم در برابر حرارت و فشار باشد، بلکه باید طبق آخرین و به روزترین استانداردهای ایمنی تولید شده باشد. به یاد داشته باشید که کپسول آتش نشانی مورد نظر شما، باید دارای نشان های CE و BS بوده تا از کیفیت آن مطمئن شوید.

قیمت کپسول آتش نشانی

نکته مهم دیگری که در خرید کپسول آتش نشانی باید به آن توجه کرد، قیمت این محصولات است. به صورت کلی، کپسول های آتش نشانی که دارای کیفیت بالاتری هستند، قیمت بیشتری نیز دارند. شما در ابتدا باید شرایط و نیازهای خود را مشخص کرده و سپس بسته به آن، بهترین و مقرون به صرفه ترین کپسول آتش نشانی را خریداری کنید.

3

محل خرید کپسول آتش نشانی

نکته مهم نهایی پیش از خرید کپسول آتش نشانی، محل خرید است. شما باید خرید خودتان را از مراکز مجاز و فروشندگان معتبر انجام دهید. در صورتی که می خواهید خیالتان را از خرید کپسول آتش نشانی مطمئن راحت کنید، می توانید خرید خود را از فروشگاه آژمان انجام دهید. فروشگاه اینترنتی آژمان این فرصت را در اختیار شما قرار داده است تا بهترین و مناسب ترین کپسول های آتش نشانی را تهیه کرده و از داشتن یک محیط ایمن، لذت ببرید.

 

ارسال نظر: