کدخبر: 19354

شستشوی لباس های سفید با حفظ کیفیت و درخشندگی

همه افراد تمیزی را دوست دارند و به همین دلیل است که لباس های سفید که نماد تمیزی هستند بسیار محبوب هستند. با این حال، حتی زنان خانه دار باتجربه نیز همیشه به درستی از چنین لباس هایی مراقبت نمی کنند و لباس ، ظاهر اولیه خود را از دست داده و لکه های زرد روی پس زمینه سفید لباس ظاهر می شود. عمل به توصیه هایی که در مورد نحوه شستشوی لباس های سفید در این مقاله ذکر شده است به خلاص شدن از شر چنین مشکلاتی کمک می کند و حتی می توانید مشکلات لباس های سفید خراب شده در کمد لباس هایتان را نیز برطرف کنید.

 

قوانین مهم شستشوی لباس های سفید

قبل از شستشو، باید لباس ها را مرتب کنید و به برچسب های مراقبتی آنها نگاه کنید . لباس های سفید را فقط باید با سایر منسوجات سفید رنگ شست. هر محصول باید با در نظر گرفتن الزامات درج شده بر روی برچسب مراقبتی شستشو داده شود .  زیرا این نماد نشان می دهد که آیا نیاز است که لباس فقط با روش های خشکشویی مورد نیاز است یا می توان آنها را داخل ماشین لباسشویی قرار داد . گاهی اوقات نیز ممکن است بر  روی برچسب مراقبتی فقط شستشوی دستی ذکر شده باشد .  نماد دایره ای نیز نشان می دهد که خشکشویی تی شرت یا پیراهن، بارانی یا جوراب شلواری و لباس بچه گانه مورد نیاز است. فراموش نکنید در بین لباس های سفید ، برای لباس عروس ،تنها گزینه مطمئن ، خشکشویی لباس عروس است . 

 

مورد دوم جنس محصول است. تمایز بین پارچه های طبیعی و مصنوعی ضروری است که عبارتند از:

- لباس های ابریشمی

- لباس های ویسکوز

- کتان

- پشم و غیره

- برخی از لباس ها دارای مواد مصنوعی لاکرا و پلی استر هستند. 

برخی از پارچه ها مانند پنبه و کتان با مواد مصنوعی و پشم برای شستشو سازگار نیستند.

سومین قانون کلی، شناسایی و گروه بندی انواع آلودگی است. بر این اساس است که ماده برای شستشو انتخاب می شود. 

هنگام شستن لباس با دست ، معمولا باید از قبل لباس را در آب و ماده شوینده قرار داد تا کاملا خیس بخورد و سپس می توان آنها را یا در ماشین لباسشویی یا با دست آبکشی نمود.  برخی از پارچه ها را نمی توان به طور انحصاری در حالت ظریف و با حداقل مواد شیمیایی شست و شو داد، زیرا در این صورت ممکن است آلودگی ها روی لباس سفید پخش شوند.

هنگام شستشوی لباس های سفید در ماشین لباسشویی، به میزان دما توجه کنید. بهتر است دمای آب بیشتر از 30 درجه سانتیگراد نباشد . در غیر این صورت، احتمال ایجاد ته رنگ یا تیرگی مایل به خاکستری بر روی لباس سفید افزایش می یابد.

خشک کردن لباس سفید پس از شستشو ترجیحاً باید در زیر نور مستقیم خورشید انجام شود که سفیدی پارچه را عمیق تر می کند. 

چگونه لباس های سفید را با آسپرین بشوییم؟

گزینه ای در مورد نحوه شستشوی لباس های سفید برای جلوگیری از زرد شدن پارچه استفاده آسپرین برای شستشو است. در عین حال، شستشو می تواند هم به صورت دستی و هم در ماشین لباسشویی انجام شود.  توصیه می شود ابتدا به مدت 8 ساعت لباس سفید را در یک لگن قرار دهید و سپس با همان آب لگن لباس را داخل ماشین لباسشویی بریزید. هنگام شستن با دست، مرحله خیساندن نیز باید انجام شود.

برای حل کردن آسپرین در آب مراحل زیر را انجام دهید:

- قرص آسپرین (استاندارد 325 میلی گرم)

- 7 لیتر آب گرم.

قرص آسپرین را داخل 7 لیتر آب گرم بریزید تا کاملا داخل آب حل شود سپس لباس را داخل محلول خیس کنید و بشویید .

فراموش نکنید که ریختن آسپرین آسیاب شده یا قرار دادن قرص در درام اصلا مناسب نیست . زیرا این احتمال وجود دارد که  قرص کاملاً حل نشده و روی لباس ها، پارچه ها یا داخل ماشین لباسشویی باقی بماند. با استفاده از این گزینه، ممکن است نه تنها تعمیر لباس ، بلکه تعمیر ماشین لباسشویی نیز ضروری شود.

چگونه لباس هایی با رنگ مختلط سیاه و سفید را بشوییم؟

ترکیب این رنگ ها سیگنالی برای شستشو با دست یا در حالت بسیار ملایم است. هنگام شستن با دست:

- آب را با دمای 30 درجه سانتیگراد آماده کنید.

- مواد شوینده را برای اقلام ظریف و بدون سفید کننده حل کنید.

- پس از آن لباس ها را برای چند ساعت خیس کنید.

همچنین می توانید به ازای هر 1 لیتر آب، 1 قاشق غذاخوری سرکه سفید مصرف کنید.

چندین روش به بازیابی رنگ و خلاص شدن از تیرگی و زردی کمک می کند:

- خیس کردن لباس با لکه بر یا سفید کننده

- استفاده از آمونیاک و مایع ظرفشویی به نسبت های مساوی (لباس ها باید تا 40 دقیقه در محلول خیس خورده و سپس کاملاً شسته شوند).

برای از بین بردن لکه ها و کثیفی ها و برای اشباع رنگ، باید بدانید که چگونه یک لباس سیاه و سفید را در داخل ماشین لباسشویی بشویید.  

 

ارسال نظر: