کدخبر: 19362

انواع درمان های توانبخشی

انواع مختلف درمان توانبخشی شامل کاردرمانی جسمی، درکی-حرکتی، ذهنی، حسی، دست ورزی، اتاق تاریک، اتاق شنیداری، سنسوری روم و گفتار درمانی می باشد.

 

آیا پس از جراحی، بیماری یا تصادف، پزشک برای شما یا یکی از عزیزانتان درمان توانبخشی را تجویز کرده است؟ انواع مختلف درمان توانبخشی شامل کاردرمانی جسمی، درکی-حرکتی، ذهنی، حسی، دست ورزی، اتاق تاریک، اتاق شنیداری، سنسوری روم و گفتار درمانی می باشد. در ادامه مطلب به بررسی تعدادی از انواع درمان های توانبخشی می پردازیم.

کاردرمانی جسمی

اکثر مردم با کاردرمانی جسمی آشنا هستند. هدف کاردرمانی کاهش درد و التهاب، تسریع بهبودی، تقویت ماهیچه‌ها و افزایش دامنه حرکتی است. همه مواردی که به شما کمک می‌کند دوباره روی پاهایتان بایستید. کاردرمانی جسمی همچنین ممکن است برای کمک به کاهش درد مزمن ناشی از استئوآرتریت، آرتریت روماتوئید، فیبرومیالژیا یا مشکلات نوروپاتیک استفاده شود. کاردرمانی اغلب پس از جراحی مانند تعویض مفصل یا پس از آسیب یا بیماری طولانی مدت تجویز می شود.

کاردرمانی جسمی در تعدادی از تنظیمات ارائه می شود و ممکن است زمانی که بیمار هنوز در بیمارستان است شروع شود. کاردرمانی جسمی اغلب در یک مرکز توانبخشی، آسایشگاه، کلینیک سرپایی یا در خانه بیمار ادامه می یابد.‌ در بیمارستان، مرکز توانبخشی یا خانه سالمندان، هدف درمان بهبود عملکرد و قدرت بیمار است تا بتواند با سطح خوبی از استقلال به خانه بازگردد.

با بیماران مسن تر، متخصصین کاردرمانی جسمی می توانند تمریناتی را برای تقویت عضلات و بهبود یا حفظ توانایی آنها در بلند شدن از تخت، صندلی، راه رفتن با کمک یا بدون کمک و کمک به جلوگیری از افتادن ارائه دهند. کاردرمانی جسمی از تعدادی روش درمانی از جمله ورزش، ماساژ، تحرک مفاصل، تحریک الکتریکی و از گرما یا یخ استفاده می کند.

 

بهترین کاردرمانی ذهنی تهران

کاردرمانی ذهنی

به طور کلی هدف کاردرمانی ذهنی کمک به بیمار در بهبود یا حفظ توانایی انجام فعالیت های روزمره زندگی (ADLs) مانند لباس پوشیدن، توالت کردن و حمام کردن است. کاردرمانی ذهنی می‌تواند برای سالمندانی که تغییرات فیزیکی یا شناختی را تجربه می‌کنند، حمایت کننده باشد و همچنین ممکن است برای افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن آموزش و همچنین راهنمایی و آموزش برای اعضای خانواده و مراقبان فراهم کند. کاردرمانگران همچنین در ارزیابی خانه بیمار و ارائه توصیه هایی برای تجهیزات مناسب مانند وسایل کمکی برای خوردن و آشامیدن، وسایل کمکی لباس پوشیدن و نظافت و همچنین محصولات و راه هایی برای بهبود ایمنی خانه مهارت دارند.

کاردرمانی ذهنی می‌تواند برای بیمارانی که آسیب دیده‌اند، دارای شرایط ارتوپدی مانند تعویض مفصل هستند، از آرتریت یا پارکینسون رنج می‌برند یا به دنبال سکته مغزی یا حمله قلبی دارای محدودیت‌هایی هستند، مفید باشد. کاردرمانی ذهنی را می توان در بیمارستان، مرکز توانبخشی یا در خانه بیمار انجام داد. کاردرمانگران از انواع روش های درمانی از جمله تمرینات کششی و تقویتی، تمرین فعالیت های روزانه و آموزش استفاده از تجهیزات تطبیقی ​​استفاده می کنند.

 

بهترین گفتاردرمانی تهرانگفتاردرمانی

گفتار درمانی با توانایی فرد در برقراری ارتباط و بلع سروکار دارد. گفتار درمانی می تواند به افرادی که در بلع یا غذا خوردن مشکل دارند یا مشکلات زبانی و شناختی-زبانی دارند کمک کند. گفتار درمانی اغلب پس از سکته مغزی یا برای افرادی که بیماری‌های عصبی پیشرونده مانند زوال عقل دارند، تجویز می‌شود. گفتار درمانی مرزداران همچنین می تواند در درمان مشکلات تنفسی مرتبط با بیماری های ریوی مفید باشد. گفتار درمانگران با بیماران در بیمارستان ها، مراکز توانبخشی، خانه های سالمندان و در خانه خود بیمار کار می کنند. گفتار درمانگران ممکن است از تمرینات خاصی برای تقویت عضلات دهان و گلو یا تمرینات شناختی برای کمک به بازیابی حافظه یا بهبود توالی و حل مسئله استفاده کنند.

یک یا ترکیبی از این درمان‌های مختلف می‌تواند در بازیابی و توانبخشی زندگی شما یا یکی از عزیزان پس از جراحی، بیماری یا حادثه بسیار مفید باشد. برای اطلاعات بیشتر در مورد خدمات بهترین مرکز توانبخشی در تهران از شماره ۰۹۳۵۶۱۱۷۷۴۲ با ما تماس بگیرید.

 

ارسال نظر: