کدخبر: 19365

استفاده از قوطی فلزی چه مزایایی دارد؟

یکی از پرکابردترین نوع بسته‌بندی استفاده از قوطی‌های فلزی است. این مدل قوطی‌ها در اندازه، طرح‌ها و رنگ‌های مختلف برای هر نوع سلیقه‌ای توسط شرکت‌های تولیدکننده طراحی و ساخته می‌شوند.

مقدمه قوطی فلزی

قوطی فلزی به نوعی ظرف از جنس فلز گفته می‌شود که بخش بیرونی آن از نوعی ورقه نرم ساخته شده باشد. صنعت قوطی‌سازی جزء صنایع بسیار تخصصی و دشوار محسوب می‌شود. عوامل زیادی وجود دارد که روی میزان کیفیت قوطی از نوع فلزی تاثیر می‌گذارد. در ارتباط با قوطی‌های فلزی باید گفت که جهت ساخت لایه درونی آن از یک نوع لاک مخصوص استفاده می‌شود. در حال حاضر انواع مختلفی از این مدل قوطی به بازار عرضه می‌شود. این مطلب در ارتباط با انواع قوطی‌های فلزی، کاربرد و مزایای خرید آن مطالبی را گردآوری کرده است.

قوطی فلزی درب‌دار جهت نگهداری انواع مواد غذایی

قوطی فلزی چیست

تمامی قوطی‌های فلزی از سه قسمت بدنه، صفحه بالایی و صفحه پایینی تشکیل شده‌اند. بدنه این مدل قوطی به شکل مستطیل بوده و بخش‌های بالا و پایین قوطی شبیه دایره است. در ارتباط با این مدل قوطی‌ها باید بدانید جهت اینکه درب قوطی بدون هیچگونه شکافی بر روی بدنه قرار گیرد و مانع آلوده شدن محتویات داخل قوطی شود از نوع ویژه جوش با کمک حرارت و پودر استفاده می‌کنند. امروزه شرکت بسته‌بندی متعددی به ساخت انواع مختلفی از قوطی‌های فلزی مشغول هستند. در ادامه مطلب در ارتباط با انواع قوطی‌های فلزی بیشتر توضیح خواهیم داد.

انواع قوطی فلزی

قوطی‌های فلزی متنوعی که به بازار عرضه می‌شوند که هر کدام از جنس مختلفی ساخته شده‌اند. از جمله انواع قوطی‌ فلزی می‌توان به قوطی فلزی گرد، مخصوص آشپزخانه، مدل چهارگوش، فانتزی، راحت بازشو و... اشاره کرد. برای آشنایی بیشتر با خصوصیات قوطی‌های فلزی ادامه مطلب را از دست ندهید.

قوطی فلزی در دار

یکی از انواع قوطی‌های فلزی نوع درب دار است. برای ‌اینکه درب قوطی با بدنه همپوشانی داشته باشد تا از ورود هوا جلوگیری کند و مواد درون قوطی دچار فساد نشود باید روی شیوه اتصالات درب با بدنه دقت بیشتری شود. قوطی‌های فلزی در دار بر اساس نوع درب به موارد زیر تقسیم می‌شوند:

  1.  قوطی‌های فلزی با درب ساده (قدیمی‌ترین مدل)
  2.  درب قوطی راحت باز شو مناسب کنسرو و رب
  3. درب قوطی ترکیبی شامل درب فلزی و پلاستیکی
  4.  درب قوطی‌های فلزی از نوع فانتزی مناسب آشپزخانه

24

قوطی فلزی خاتم‌کاری زعفران

قوطی فلزی زعفران

امروزه جهت نگهداری زعفران از انواع مختلفی از قوطی‌های فلزی استفاده می‌شود. قوطی‌های فلزی مخصوص زعفران بر اساس ارتفاع، میزان قطر و طرح روی قوطی و همچنین رنگ آن‌ها طبقه‌بندی می‌شوند. بایستی خاطر نشان کرد که میزان ارتفاع قوطی زعفران به عمق آن بستگی دارد که به اندازه‌های مختلف از 2 تا 17 سانتی‌متر در بازار موجود است. یکی از انواع پرطرفدارترین قوطی‌های فلزی مخصوص زعفران، طرح خاتم است. خاتم‌کاری روی این مدل قوطی‌های زعفران زیبایی آن را چندین برابر کرده است. البته توصیه می‌شود اندازه قوطی زعفران را مناسب مقدار آن تهیه کنید. اگر مقدار زعفران کم باشد قوطی فلزی کوچک انتخاب خوبی خواهد بود.

25

قوطی‌های فلزی فانتزی مناسب تمام سنین

قوطی فلزی فانتزی

جهت طراحی یکسری از قوطی‌های فلزی از شکل‌های متنوع و فانتزی استفاده می‌شود به این مدل، قوطی فلزی فانتزی گفته می‌شود. قوطی‌های فانتزی ابعاد مختلفی دارند و برای هر سنی قابل استفاده خواهد بود. اگر دوست دارید به جای استفاده از جعبه شیرینی و شکلات از قوطی‌های فلزی استفاده کنید، خرید قوطی‌های فلزی فانتزی بهترین انتخاب خواهد بود.

آشنایی با کاربردهای قوطی فلزی

قوطی‌های فلزی در صنایع گوناگون و همچنین زندگی افراد کاربردهای فراوانی دارند. بیشترین استفاده از این مدل قوطی‌ها در صنعت بسته‌بندی مواد غذایی است. از دیگر کاربردهای قوطی‌های فلزی عبارت است از:

  •  در صنعت رنگ و رزین جهت بسته‌بندی محصولات پتروشیمی مختلف نظیر کیلر، جلا و... استفاده می‌شود.
  •  اکثر روغن‌های مخصوص خودرو مانند روغن ترمز یا موتور در داخل قوطی‌های فلزی ارائه می‌شوند.
  •  در صنعت مواد غذایی برای بسته‌بندی انواع مواد خوراکی جهت جلوگیری از رشد باکتری و فساد مواد غذایی از قوطی‌های فلزی استفاده می‌شود.
  •  قوطی‌های فلزی با شکل‌های متنوع برای نگهداری ادویه، بیسکوییت و حتی زیورآلات در منزل کاربرد دارند.
  •  اکثر لوازم آرایشی و بهداشتی مانند اسپری‌های خوشبوکننده دارای قوطی از جنس فلزی هستند.

استفاده از قوطی فلزی چه مزایایی دارد؟

استفاده از قوطی‌های فلزی مانند سایر قوطی‌ها مزایایی دارد. این نوع قوطی‌ها جهت بسته‌بندی انواع محصولات بسیار مناسب هستند. میزان دوام بالا، مقاومت بیشتر در مقایسه با سایر جنس قوطی، قابلیت استفاده مجدد از قوطی، وزن کمتر و... تنها بخشی از فواید این نوع قوطی محسوب می‌شود. مزایای دیگر استفاده از قوطی‌های فلزی شامل موارد زیر است:

حفاظت از انواع محصولات

جهت حفظ ارزش مواد غذایی در برابر تابش نور خورشید لازم است که بسته‌بندی شوند. استفاده از قوطی‌های فلزی به دلیل مات بودن بدنه از تابش نور خورشید جلوگیری خواهد کرد و به مواد غذایی آسیب نخواهند دید. همچنین جهت درب قوطی‌ فلزی به صورت مهر و موم به بدنه متصل شده است از این رو از ورود هوا به داخل قوطی جلوگیری می‌شود نتیجه آن حفظ کیفیت مواد غذایی برای مدت زمان طولانی‌تر است. به علاوه فلز ضد زنگی که برای قوطی‌های فلزی در نظر گرفته شده است نوعی عایق محسوب می‌شود.

میزان دوام و طول عمر بیشتر

یکی دیگر از فواید قوطی‌های فلزی میزان دوام و عمر بیشتر است. با گذشت زمان قوطی‌های پلاستیکی حالت چسبنده پیدا می‌کنند و یا جعبه‌های کاغذی پس از مدتی خراب می‌شوند. استفاده از قوطی‌های فلزی این مشکلات را کاملا رفع کرده است. به علاوه میزان ماندگاری بیشتر قوطی‌های فلزی سبب شده است تا مواد غذایی دیرتر فاسد شوند.

مقاومت بالا در برابر حرارت

از دیگر مزیت‌های استفاده از قوطی‌های فلزی می‌توان به مقاوت زیاد در برابر حرارت و گرما اشاره کرد. این خصوصیت سبب شده است تا مواد غذایی دیرتر دچار فساد شوند. به علاوه بسته‌بندی مواد غذایی در داخل قوطی‌های فلزی سبب شده است تا نگرانی تولیدکنندگان در رابطه خرابی محصولات در اثر گرمای هوا به طور کامل از بین برود.

قابل بازیافت بودن قوطی فلزی

فلزی که در ساخت این نوع قوطی استفاده می‌شود به راحتی قابل بازیافت است. از این رو در مقایسه با مواد پلاستیکی خطر کمتری برای محیط زیست خواهد داشت.

کلام آخر

قوطی‌های فلزی بهترین نوع قوطی برای بسته‌بندی مواد غذایی به حساب می‌آیند. این مدل قوطی انواع مختلفی دارند و با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف به بازار عرضه می‌شوند. قوطی فلزی در دار، قوطی فلزی فانتزی، قوطی فلزی زعفران و قوطی فلزی کوچک فقط بخشی از انواع این مدل قوطی است. اگر برای نگهداری انواع مواد غذایی و حتی هدیه خود به دنبال بسته‌بندی زیبا و لامچری هستید، خرید قوطی‌ فلزی انتخاب فوق‌العاده‌ای خواهد بود. اگر قصد خرید قوطی‌های فلزی متنوع، با کیفیت و مرغوب را دارید ما به شما سایت پویا فراز را پیشنهاد می‌کنیم.

پاسخ به سوالات متداول

1-مناسب‌ترین قوطی از نوع فلزی برای بسته‌بندی زعفران کدام است؟

قوطی‌های فلزی طرح خاتم بهترین گزینه برای بسته‌بندی زعفران محسوب می‌شوند.

2-قوطی‌های فلزی در صنعت چه کاربردهایی دارند؟

از این مدل قوطی جهت بسته‌بندی انواع مواد غذایی، روغن خودرو، بسته‌بندی لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود.

3- استفاده از قوطی‌های فلزی چه مزیت‌هایی دارد؟

دوام و مقاومت بالا، نگهداری از مواد غذایی برای مدت زمان طولانی‌تر، قابل بازیافت بودن، وزن سبک و... از جمله مزیت‌های استفاده از قوطی‌های فلزی است.

ارسال نظر: