کدخبر: 19374

مزایا و معایب استفاده از ماشین ظرفشویی صنعتی

 

یکی از تجهیزات کاربردی در آشپزخانه‌های صنعتی، هتل‌ها و رستوران‌ها ماشین ظرفشویی صنعتی است که با کمک آن می‌توان حجم زیادی از ظروف کثیف را تنها در عرض چند ثانیه شست و شو داد. ماشین ظرفشویی صنعتی سرعت شستن ظروف را بالاتر برده و آن‌ها را تمیزتر از همیشه می‌کند. و همچنین با استفاده از یک سیخ شور صنعتی مناسب میتوان در وقت پرسنل صرفه جویی کرد و این کار را به نحو احسن انجام داد.

در این مقاله به مزایا و معایب استفاده از ماشین ظرفشویی صنعتی خواهیم پرداخت.

مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی صنعتی

اگر به تازگی کسب و کاری آغاز کرده‌اید که سرو غذا در آن انجام می‌گیرد، ماشین ظرفشویی صنعتی جز اولین تجیهزاتی است که باید به فکر خرید آن باشید. ماشین‌هایی ظرفشویی صنعتی دارای تنوع زیادی بوده و با ظرفیت‌های مختلفی تولید می‌شود.

ماشین ظرفشویی صنعتی ریلی، ماشین ظرفشویی صنعتی زیرکانتری، ماشین ظرفشویی صنعتی هود تایپ و شیشه شور چهار نوع شناخته شده آن هستند که بسته به نیاز کسب و کار می‌توان بهترین گزینه را خریداری کرد. ماشین شیشه شور برای کافی شاپ‌ها و هتل‌های بزرگ کاربرد داشته و با فشار ملایم مانع اسیب دیدن ظروف می‌شوند؛ از سمت دیگر ماشین ظرفشویی ریلی می‌تواند تعداد زیادی ظرف کثیف را در کوتاهترین زمان ممکن تمیز کند.

7

 

در صورتی که ماشین ظرفشویی صنعتی را در کسب و کار خود به کار برید، مزایای زیر را به همراه خواهد داشت:

  •   اگر بخواهید حجم ظروف تولیدی رستوران یا آشپزخانه محل کار خود را با کمک نیروی انسانی تمیز کنید، نیاز به صرف ساعت‌ها زمان خواهد بود. این موضوع در رستوران‌های بزرگی که ظروف کثیف زیادی دارند، یک مشکل بزرگ تلقی می‌شود. برای برطرف کردن این مشکل بهترین راه استفاده از ماشین ظرفشویی صنعتی است که می‌تواند در هر دقیقه بیش از 540 بشقاب را تمیز کرده و خشک شده تحویل دهد.
  • کاهش هزینه‌های جاری: علاوه بر موضوع وقت، اگر شست و شوی را به نیروی انسانی بسپارید، باید هزینه زیادی صرف کنید. با افزایش تعداد نفرات نیاز به پرداخت دستمزد بیشتری خواهید داشت. برای خرید ماشین ظرفشویی صنعتی در ابتدا هزینه کلی صرف خواهید کرد و تا سا‌ل‌ها نیازی به پرداخت دستمزد نخواهید داشت.
  • صرفه جویی در مصرف آب: در صورت شست و شوی ظروف با دست نیاز به صرف آب زیادی خواهید داشت اما ماشین‌های ظرفشویی صنعتی باعث صرفه جویی در مصرف آب شده و علاوه بر کمک به حفظ محیط زیست، به کاهش هزینه‌های قبض آب هم کمک می‌کند.
  • حفظ بهداشت ظروف: ماشین ظرفشویی صنعتی از آب داغ برای تمیز کردن استفاده می‌کند و این موضوع باعث حفظ بهداشت ظروف خواهد شد. با وجود آب داغ و مواد شوینده قوی احتمال انتقال عفونت‌های مختلف هم تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.
  • از بین رفتن تمام لکه‌ها: در روش‌های شست و شوی دیگر ممکن است لکه‌های بر روی ظروف باقی بماند یا آب باعث شکل گرفتن لکه شود اما با ماشین ظرفشویی صنعتی، هیچ لکی بر روی ظروف باقی نخواهد ماند. باقی ماندن لکه باعث خدشه دار شدن اعتبار شما خواهد شد و به نام کسب و کار شما آسیب می‌رساند؛ خصوصا اگر کار شما مستقیما با مواد غذایی در ارتباط است مانند رستوران.

 

 

8

معایب استفاده از ماشین ظرفشویی صنعتی

ماشین ظرفشویی صنعتی دارای مزایای بی شماری است اما مانند هر دستگاه دیگری، معایبی هم دارد که پیش از خرید بهتر است از آن‌ها مطلع باشید.

  • هزینه بالای خرید اولیه: زمانی که قصد خرید یک ماشین ظرفشویی صنعتی با کیفیت را داشته باشید، ممکن است با دیدن قیمت حس کنید که هزینه زیادی دارد اما در واقعیت با خرید این دستگاه در هزینه‌های دیگر کسب و کار خود صرفه جویی خواهید کرد. اگر یک محاسبات کلی انجام دهید متوجه خواهید شد که صرف هزینه اولیه بالا برای خرید ماشین ظرفشویی ارزش خواهد داشت.
  • نیاز به فضایی برای نصب: برای اینکه ماشین ظرفشویی صنعتی خریداری شده را در بخشی از آشپزخانه خود قرار دهید، نیاز به اختصاص فضا خواهید داشت. ماشین‌های ظرفشویی صنعتی در اندازه‌های مختلف تولید شده و بسته به فضای آشپزخانه، می‌توانید یک مدل را خریداری و انتخاب کنید اما به طور کلی برای نصب نیاز به فضا خواهید داشت. اگر انتخاب شما ماشین ظرفشویی صنعتی ریلی باشد، به محیطی بزرگ نیاز دارید تا بتواند این تجهیزات را به درستی نصب کنید اما برای نصب ماشین‌های کوچکتری مانند ماشین ظرفشویی صنعتی زیر کانتری، این مشکل وجود نداشته و می‌توان آن را در کنار کابینت‌ها قرار داد.

 

 

ارسال نظر: