کدخبر: 19382

سگ قهرمان "دورا" 2 کودک را نجات می دهد

در هاتای یک سگ دوگو آرژانتین به نام دورا چند ثانیه قبل از زلزله شروع به پارس کرد تا خانواده را بیدار کند. هنگام زلزله دو بچه خانه را روی زمین انداخت و خود را سپر مقابل آنها کرد. تا لرزش تمام نشد بچه ها را رها نکرد.

 

 

در زمان وقوع زمین لرزه در هاتای اتفاق جالبی رخ داد که زمین لرزه های کوهرامانماراش ویرانی های زیادی را به همراه داشت .

سگ دوگو آرژانتینی به نام «دورا» متعلق به خانواده اوزچلیک دو سال پیش، چند ثانیه قبل از زلزله شروع به پارس کردن برای هشدار به صاحبانش کرد، اما خانواده به این پارس کردن توجه نکردند و فکر کردند که این یک وضعیت غیرعادی نیست. برای خرید سگ نجات دهنده به سایت آتاپت مراجعه بفرماید.

زمانی که ساعت به 04:17 رسید و خانه ای که در آن زندگی می کردند به شدت شروع به لرزیدن کرد، سگ دو ساله دو کودک خانه به نام های سینار و محمت را روی زمین انداخت و روی آنها دراز کشید. دورا با نشان دادن وفاداری زیاد، تا پایان لرزش در کنار بچه ها ماند.

آردا اوزچلیک مربی سگ در توصیف آن لحظات گفت که دورا فکر می کرد در زمان وقوع زلزله ساختمان را ترک خواهد کرد اما این کار را نکرد و برعکس از خواهر و برادرش محافظت کرد تا لرزش تمام شود. سینار یکی از کودکانی که دورا سپر اوست، اظهار داشت که پس از این اقدام قهرمانانه او را بیشتر دوست داشته است.

"دورا تا حدودی جان ما را نجات داد"

4

آردا اوزچلیک، که گفت دورا جان آنها را نجات داد، گفت: "دورا ابتدا با فریاد به ما هشدار داد، من قلعه ای را نگرفتم. وقتی زلزله شروع شد برای خانواده ام رفتم داخل. برادرانم را دم در آوردم. سپس برگشتم و دورا را از اتاقش بیرون گذاشتم. فکر می کردم از ساختمان بیرون می آید، اما دورا این کار را نکرد، برادران ما را روی زمین انداخت و روی آنها دراز کشید. مامان و مامانم تو یه اتاق گیر کرده بودن. برای بیرون آوردنشان تقلا می کردم. وقتی برگشتم، برادرانم هنوز روی زمین بودند و دورا روی آنها بود. او تا زمانی که من از خانه بیرون رفتم بیرون نرفته بود، تا زمانی که همه اعضای خانواده ام رفته بودند. من دو سال است که دارم، او دو ساله است. ما دو سال است که با هم هستیم و وفاداری بیشمار شما را دیده ام. با این حال، من حتی بیشتر به سگم وابسته شدم. دورا به نوعی زندگی ما را نجات داد.

منبع خبری مجوعه دناپت

سگ قهرمان دورا در شهر چادر بسیار دوست داشت

5

خانواده اوزچلیک پس از زلزله بزرگی که در 6 فوریه رخ داد در شهر چادری ایجاد شده توسط شهرداری کوجالی در منطقه دفنه مستقر شدند. معلوم شده است که دورا مورد علاقه بچه های شهر چادری است و کسانی که می خواهند او را ببینند اغلب به چادر خانواده اوزچلیک سر می زنند.

 

 

ارسال نظر: