کدخبر: 19383

چشمه آب گرم گنو بندرعباس؛ درمان طبیعی بدن

بندرعباس جزو شهرهای جنوبی ایران است که جاذبه‌های گردشگری و دیدنی زیادی را در دل خود جای داده است. اما یکی از مهمترین آن‌ها، چشمه آب گرم گنو است که در دل یکی از قله‌های بلند آن قرار گرفته و عجایب زیادی را به نمایش می‌گذارد. آیا شما هم جزو افرادی هستید که برای خواص درمانی آن قصد سفر دارید؟ پس در این مطلب با معرفی کامل این چشمه آب گرم از کوه گنو همراه ما باشید.

 

معرفی چشمه آب گرم گنو بندرعباس

آب گرم گنو یکی از مناطق گردشگری و درمانی  در شهر بندرعباس و استان هرمزگان است که از اهمیت زیادی برخوردار است. در این منطقه تفریحی چندین چشمه آب گرم وجود دارد و فقط به چشمه آب گرم گنو خلاصه نمی‌شود. با خرید بلیط هواپیما به مقصد بندرعباس به راحتی می‌توانید از این جاذبه درمانی بازدید کنید. این پارک ملی بی‌نظیر مستحتی حدود ۴۵ هکتار را به خود اختصاص داده است.

 

هر چقدر از چشمه آب گرم گنو تعریف کنیم باز هم کم است و زیبایی‌ها و فواید آن به جایی ختم نمی‌شود. مجتمع تفریحی گنو علاوه بر چشمه‌ها، از صخره‌های بلند، طبیعت بکر و زیبا و گونه‌های گیاهی و جانوری مختلف تشکیل شده که هر ساله گردشگران زیادی را از مناطق و کشورهای مختلف برای کمپ به خود جذب می‌کند. در بین جاهای دیدنی بندرعباس، گنو از مهم‌ترین و جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری هرمزگان است‌.

چشمه آب گرم گنو کجاست؟

چشمه آب گرم گنو بندرعباس در حوالی این شهر واقع شده است. اگر فاصله‌ای ۳۰ کیلومتری از شهر فاصله بگیرید، تقریبا در نزدیکی جاده سیرجان بندرعباس کوه گنو را رویت خواهید کرد. این کوه جزو بلندترین کوه‌های بندرعباس است که از دل آن آبی جوشان و شفابخش جریان دارد که به آن چشمه آب گرم گنو می گویند. این کوه جزو مناطق حفاظت شده بندرعباس به شمار می‌رود. برای رسیدن به بندرعباس و دسترسی به چشمه آب گرم گنو هرمزگان، بهترین روش مسیر هوایی است. با خرید بلیط هواپیما تهران بندرعباس به راحتی می‌توانید در عرض یک ساعت و ربع خود را به این شهر برسانید و بعد از استراحتی کوتاه راهی چشمه آب گرم گنو شوید. برای طی کردن این مسیر می‌توانید از تورها و یا ماشین شخصی استفاده کنید.

درباره چشمه آب گرم گنو و طبیعت آن

شاید شما هم تصور کنید که این منطقه حفاظت شده مانند هرمزگان و شهر بندرعباس آب و هوای بسیار گرم و طاقت فرسایی دارد، اما اینطور نیست. حتی خبری از شرجی زیاد در چشمه آب گرم گنو بندرعباس نیست. قله‌های بلند بندرعباس به دلیل ارتفاعی که دارند، در روزهای سرد سال بارش برف را نیز تجربه می‌کنند و این موضوع بسیار جالبی است. کوه گنو جزوی از ییلاقات بندرعباس به شمار می‌رود که ساکنان این شهر برای تفریح از آن استفاده می‌کنند. قسمت زیبای این کوه، طبیعت و پوشش گیاهی آن است که تنوع زیادی دارد. در پایین گوه گنو انواع درختان مانند انگور، خرما، سیب، نارنگی و انبه را خواهید دید که زیبایی منحصربه‌فردی را ایجاد کرده‌اند. علاوه بر این درختان، گیاهان آوندی، پرسیاوش، کنار، آکاسیا، آویشن، زیره، پونه و سرخس هم وجود دارد. بادام وندلبو، پامچال و مهرخوش نیز جزو گیاهانی هستند که فقط در چشمه آب گرم گنو در بندرعباس یافت می‌شوند. بیشتر روستاییان این منطقه از گیاهان کمیاب آن برای مصارف درمانی استفاده می‌کنند. می‌توانید قبل از بازگشت با بلیط هواپیما بندرعباس تهران، مقداری از گیاهان دارویی آن را تهیه کنید.

15

امکانات رفاهی و تفریحی چشمه آب گرم گنو بندرعباس

مهمترین قسمت این منطقه حفاظت شده چشمه‌ ی آب گرم گنو است اما علاوه بر آن چشمه‌های دیگر مانند کهنو، چاهو، انارون، تگ باغ، سرچربه و پرکوه هم در این منطقه جریان دارند. در این منطقه با احداث مجتمع درمانی، علاوه بر بازدید از منطقه‌ی دیدنی آن، گردشگران از خاصیت درمانی این چشمه برای بیماری‌های مختلف استفاده می‌کنند. علاوه بر این دو استخر و جکوزی جداگانه نیز هم برای آقایان و هم برای بانوان وجود دارد.

به غیر از چشمه آب گرم، امکانات تفریحی دیگری مانند پیست دوچرخه سواری، شهربازی، سوارکاری و درشکه سواری نیز در این جاذبه گردشگری ایجاد شده است تا گردشگران برای تفریحات بیشتر از آن بهره‌مند شوند. سینمای روباز چشمه آب گرم گنو بندرعباس برای افرادی که علاقه‌مند هستند در این منطقه وجود دارد. از رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ نیز برای صرف وعده‌های غذایی خود و خرید تنقلات می‌توانید استفاده کنید. مجتمع تفریحی گنو مجهز به نمازخانه و آلاچیق است که برای افرادی که به کمپینگ علاقه دارند، گزینه مناسبی خواهد بود.

16

خواص چشمه آب گرم گنو

بهترین کاری که پس از رسیدن به چشمه آب گرم گنو می توانید انجام ‌دهید، این است که برای شنا و استفاده از چشمه آب گرم آماده شوید. انتخاب هر چشمه بستگی به شما دارد؛ دمای آن‌ها از ۳۵ درجه تا ۴۱ درجه متغیر است و گرمای متفاوتی دارد. مزه آب این چشمه‌ها شور و تلخ مزه است اما اگر مبتلا به بیماری‌های گوارشی هستید مزه آن‌ را تحمل کنید و چند جرعه بنوشید و از خاصیت آن‌ بهره مند شوید. در ترکیب آب این چشمه کلروسولفات و کلسیک گوگردی وجود دارد که این موضوع اهمیت زیادی در خواص درمانی چشمه آب گرم گنو خواهد داشت. از خواص آن می‌توان به درمان رماتیسم، نارسایی‌ها، درد عضلانی، بهبود جریان خون، بهبود بیماری‌های روحی و روانی و بیماری‌های پوستی اشاره کرد.

بهترین زمان بازدید از چشمه آب گرم گنو

همان‌طور که گفتیم، چشمه آب گرم گنو به دلیل قرار گرفتن در ارتفاعات، از آب و هوای خوب و خنکی برخوردار است. گرمای هوا در فصل بهار و تابستان آنقدر آزار دهنده نخواهد بود، پس نگران آن نباشید. استفاده از آب گرم گنو بندرعباس در فصول پاییز و زمستان بهترین انتخاب و تجربه برایتان خواهد بود. اکثر گردشگران برای استفاده از چشمه گنو، در این دو فصل اقدام می‌کنند. دمای آب در این فصول حدود ۴۰ درجه است و بخار آب تا سطح یک متری آب را خواهد پوشاند که منظره‌ای زیبا را پدید می آورد. برای افرادی که از مناطق دور سفر می‌کنند، فصل بهار و پاییز زمان بسیار مناسبی برای بازدید از منطقه گنو است.

17

نکات مهم برای سفر به چشمه آب گرم گنو

برای سفر به چشمه آب گرم گنو بندرعباس بهتر است از قبل اطلاعاتی درباره این منطقه داشته باشید. سعی کنید قبل از سفر با ویژگی‌ها و طبیعت این منطقه آشنا شوید. برای تجربه‌ی بهتر در این سفر حتما باید وسایل ضروری خود را به همراه داشته باشید. سعی کنید لباس راحتی و کفش مناسب بپوشید، در چشمه آب گرم گنو با مسیرهای کوهستانی مواجه خواهید بود که قدم زدن در آن‌ها نیمی از لذت سفر را فراهم خواهد کرد. یکی از مهم‌ترین وسایلی که باید به همراه داشته باشید گوشی موبایل یا دوربین عکاسی است. هیچ چیز مهمتر از ثبت خاطره‌های زیبا و به یادماندنی سفر به چشمه آب گرم گنو بندرعباس نخواهد بود. شارژر و پاور بانک را نیز همراه خود داشته باشید. وسایل شنا، چادر مسافرتی، زیرانداز، آب آشامیدنی، عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب، وسایل بهداشتی، کیسه زباله، خوراکی و مواد غذایی از دیگر وسایل مهمی است که در این سفر باید همراهتان باشد.

در انتها

در این مطلب با معرفی روستای گنو بندرعباس و امکانات و ویژگی‌های آن همراه شما بودیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وبسایت یوتراوز مراجعه کنید.

 

ارسال نظر: