کدخبر: 19403

معرفی مهمترین قطعات هیدروکن

پس از خروج سنگ‌های معدنی از دل زمین، باید عملیاتی بر روی آن‌ها انجام گیرد تا بتوان از این مواد معدنی در ساخت محصولات مختلف استفاده کرد. مواد معدنی به شکل خام دارای اندازه بزرگی بوده و ناخالصی‌های زیادی دارند، در نتیجه هیچ استفاده نمی‌توان هیچ محصولی را بدین شکل ساخت. این سنگ‌ها ابتدا به خطوط خردایش فرستاده شده و پس از کوچک شدن و جداسازی ناخالصی‌ها، برای تولید محصولات مختلف روانه کارخانجان می‌شوند

 

 

برای خردایش سنگ‌های معدنی، از دستگاه‌های به نام سنگ شکن استفاده می‌شود که در سه نوع سنگ شکن اولیه، ثانویه و ثالثیه یافت می‌شوند. نوع نام گذاری این سنگ شکن بسته به محل نصب آن‌ها انجام می‌گیرد. سنگ شکن هیدروکن از جمله سنگ شکن‌هایی است که می‌توان به عنوان یک سنگ شکن اولیه یا ثانویه از آن استفاده کرد. در واقع بسته به ماده معدنی، ممکن است در شروع خط تولید از سنگ شکن فکی یا سنگ شکن هیدروکن استفاده شود.

قطعات سنگ شکن هیدروکن

یکی از محبوب‌ترین دستگاه‌هایی که برای خردایش سنگ‌های معدنی استفاده می‌شود، سنگ شکن هیدروکن است که توانایی بی نظیری در خردایش مواد از خود نشان می‌دهد. در واقع اگر سختی یک سنگ معدنی در حد زیادی باشد، از سنگ شکن هیدروکن برای کوچک کردن اندازه آن استفاده می‌کنند. در این سنگ شکن عملیات خردایش به وسیله دو قطعه منتل و کانکیو صورت می‌گیرد اما قطعات دیگری هم درگیر هستند که به مرور زمان و به دلیل برخورد با سنگ‌های سخت، دچار سایش می‌شوند. برای حفظ عملکرد سنگ شکن لازم است هر چند وقت یکبار قطعات خراب را تعویض کنید.

منتل هیدروکن

همانطور که اشاره شد، منتل هیدروکن از جمله مهم‌ترین قطعات هیدروکن است که بدون آن امکان خرد کردن سنگ‌ها وجود ندارد. از آنجایی که این قطعه در برخورد مستقیم با سنگ ‌ها است، در مدت زمان کمتری نیاز به جایگزینی پیدا می‌کند. قطعه منتل از منگنز مولیبدن دار ساخته می‌شود که متریال مقاومی است اما شدت ضربات وارد شده از سمت سنگ‌های سخت به حدی است که خراب شدن این قطعه منطقی بنظر می‌رسد. منتقل به وسیله یک مهره از سمت بالا در جای خود محکم می‌شود.

کانکیو هیدروکن

یکی از قطعات دیگری که احتمالا نیاز به تعویض آن خواهید داشت، کانکیو است. این قطعه باید هر چند وقت یکبار بسته به تولید ماهانه کارخانه و نوع سنگ ورودی تعویض شود تا بتواند به عملکرد اولیه خود باز گردد. این قطعه مانند منتقل از منگنز مولیبدن دار ساخته شده و قطعه‌ای ثابت در داخل دستگاه است.

کانکیو منتل هیدروکن

 

تاپشل

تاپشل یکی دیگر از قطعات هیدروکن است که ممکن است نیاز به تعویض آن داشته باشید. این قطعه از فولاد ریخته شده ساخته می‌شود.

شفت اصلی

شفت اصلی سنگ شکن هیدروکن از فولاد MO40 ساخته شده که مقاومت بالایی در برابر عوامل بیرونی از خود نشان می‌دهد.

هدسنتر

برای محکم کردن منتل بر روی شفت اصلی از قطعه‌ای به نام هد سنتر استفاده می‌شود که حالت مخروطی دارد.

هدنستر

 

خرید قطعات هیدروکن

اگر به قطعه خراب دستگاه بی توجه باشید، به مرور زمان مشکلات بیشتری ایجاد کرده و ممکن است باعث آسیب به سنگ شکن شود؛ در نتیجه بهترین کار این است که از همان ابتدا قطعه خراب را با یک قطعه جدید جایگزین کنید. چنانچه قصد خرید قطعات سنگ شکن هیدروکن را دارید، می‌توانید به فروشگاه ما مراجعه کنید. سوالات پیش از خرید شما توسط کارشناسان با تجربه مجموعه نوین کراشر پاسخ داده خواهد شد و قطعات با مناسب ‌ترین قیمت و بهترین کیفیت در اختیارتان قرار می‌گیرد.

 

ارسال نظر: