کدخبر: 19409

نقش فیزیوتراپی منزل در بهبود عملکرد بدن و کاستن درد

نقش فیزیوتراپی در بهبود عملکرد بدن و کاستن دردامری بسیار مهم می باشد.فیزیوتراپی به عنوان یک روش درمانی غیر دارویی می تواند به عنوان یک راهکار موثر برای بهبود عملکرد بدن و کاستن درد بکار گرفته شود. فیزیوتراپی عبارت است از ماساژ،تمرینات فیزیکی،الکتروتراپی و تمرینات آبی.

 

این متد درمانی به طور گسترده در درمان بیماری های حاد عضلانی و مفصلی،بیماری های عصبی،آسیب های ورزشی و اختلالات عضلانی مورد استفاده قرار می گیرد.

تمرینات فیزیکی و ماساژ به عنوان دو متد اصلی فیزیوتراپی می توانند در بهبود عملکرد بدن و کاهش درد موثر باشد.با انجام تمرینات فیزیکی عضلات تقویت شده و موجب بهبود تعادل و انعطاف پذیری بدن می گردند.همچنین ماساژ می تواند عضلات را بازسازی و موجب بهبود خونرسانی بهتر به بافت ها گردد.

 

 

فیزیوتراپی درخانه

فیزیوتراپی در منزل یک روش غیر درمانی است که میتواند باعث بهبود عملکرد بدن و کاهش درد گردد.به طور معمول این روش درمانی بعد از جراحی برای درمان بیماری های مزمن مثل بیماری های مفصلی و عضلانی،آسیب هاب ورزشی و اختلالات اسکلتی عضلانی مورد استفاده قرار می گیرد.

در فیزیوتراپی در خانه،ماساژ،تمرینات فیزیکی،الکتروتراپی می تواند به عنوان روش های درمانی استفاده گردد.برای این امرشما می بایست از یک فیزیوتراپیست در خانه استفاده نمایید تا بتوانید با استفاده از برنامه های درمانی فیزیوتراپیست بسلامتی قبلی خود دستیابی پیدا نمایید.

 

شما می توانید با استفاده از تمرینات تجویز شده در خانه توسط پزشک خود و با پیروی از رژیم غذایی متناسب برای دستیابی به بهترین نتایج از درمان فیزیوتراپی بهره گیری نمایید.

 

کاربرد الکتروتراپی به عنوان یک روش فیزیوتراپی در درمان درد

در این روش الکترودها بر روی نقاط مهمی از بدن قرار داده می شوند و جریان الکتریکی به بدن منتقل می گردد.در این متد می تواند باعث بهبود عملکرد عضلات و کاهش درد شود.

به طور کلی فیزیوتراپی می تواند به عنوان یک روش درمانی غیر دارویی در بهبود عملکرد و کارایی بدن و نیز کاهش درد مورد استفاده قرار گیرد.شما می توانید با بهره گیری از فیزیوتراپی از عوارض و خطرات دارویی پیشگیری نمایید و دوره نقاهت نسبتا بهتری بعد از هرگونه جراحی سپری کنید.

 

الکتروتراپی یکی دیگر از روش های فیزیوتراپی می باشد که در آن با بهره گیری از جریان الکتریکی برای بهبود عملکرد بدن و کاهش درد بدن می توان به نتایج خوبی رسید.

در این روش الکترودها در نقاط خاصی از بدن قرار داده می شوند و جریان الکتریکی به بدن منتقل می گردد.

 

برخی از فواید فیزیوتراپی را برای شما ذکر می کنیم:

  • بهبود خونرسانی:الکتروتراپی می تواند موجب خونرسانی بهتر به بافت های مختلف بدن شود که این امر باعث بهبود تغذیه بافت های بدن می گردد و در نتیجه موجب عملکرد بهتر بدن می گردد.
  • کاهش درد:الکتروتراپی می تواند کمک به کاهش درد نماید.شما با بهره گیری از الکترودها در نقاط خاص و مدنظر خود می توانید شاهد کاهش درد و التهاب شوید.
  • تقویت عضلات:الکتروتراپی می تواند با بهره گیری از جریان الکتریکی باعث تقویت عضلات گردد.
  • بهبود انعطاف پذیری:الکتروتراپی می تواند عضلات را بازسازی و باعث بهبود خونرسانی به بافت های مختلف گردد که این امر می تواند موجب افزایش انعطاف پذیری بدن گردد.
  • بهبود تعادل:در این روش با استفاده از ارسال جریان الکتریکی به مرکز تعادل بدن می توان باعث بهبود تعادل گردید.

 

پس از فیزیوتراپی چه کارهایی باید انجام داد؟

برقرای جریان الکتریکی درفیزیوتراپی می تواند به عنوان یکی از روش های درمانی مورد استفاده قرار گیرد.الکتروتراپی به عنوان یکی ازانواع فیزیوتراپی با برق می تواند به عنوان یک روش موثر در بهبود کارایی بدن و کاستن درد مورد استفاده قرار داد.

 

چند نمونه کارپس از جلسات فیزیوتراپی که می بایست برای دستیابی به بهترین نتیجه انجام دهید عبارتند از:

 

  1. خواب و استراحت کافی:با بهره بردن ازخواب و استراحت کافی به بدنتان شانس بهبود بیشتری را می دهید.
  2. 2.رعایت تغذیه سالم و بهره بردن از رژیم غذایی متعادل:با بهره گیری از رژیم غذایی مناسب این فرصت را به بدنتان می دهید تا با سرعت بالاتری به شرایط قبلی خود دست پیدا نماید.
  3. تمرینات در منزل:با دستور پزشک شما می توانید چند نمونه تمرین سبک را در منزل برای تقویت عضلات بدن خود استفاده نمایید.
  4. پیگیری و ارتباط با پزشک درحین درمان:پیگیری مرتبط و ارتباط با پزشک خود در طول درمان می توانید روند درمان خود را به بهترین شکل تسریع دهید.

 

ارسال نظر: