کدخبر: 19418

نمایشگاه بین المللی کاغذ، مقوا، فرآورده های سلولزی و ماشین آلات وابسته 1402

یکی از نمایشگاه‌های بسیار مهمی که پیش رو داریم نمایشگاه بین المللی کاغذ، مقوا، فرآورده های سلولزی و ماشین آلات وابسته 1402 است؛ ؛ این نمایشگاه در تاریخ 1 تا 5 مرداد در سال 1402 برگزار می‌گردد.

 

به گزارش خبرگزاری نمایشگاهی ایران ایفنا، امروزه، برگزاری رویداد به یک مسئله بسیار مهم و جهانی تبدیل شده است. اگر به تقویم نمایشگاه خارجی توجه داشته باشید، متوجه می‌شوید که در طول یک سال نمایشگاه‌های زیادی در سراسر دنیا برگزار می‌شوند و همین امر نشان می‌دهد که پتانسیل زیادی در این زمینه وجود دارد. رشد یک شبه بدست نمی‌آید.

حتی اتقلاب صنعتی که باعث شد جهان با پیشرفت‌های زیادی روبه‌رو شود به واسطه تبادل ایده‌هایی بود که در دورا خفقان و در مجالس پنهانی انجام می‌شد. امروزه، دیگر نیازی نیست کاری را به صورت پنهانی انجام دهیم و می‌توانیم با حضور در رویدادها از ایده‌های جدید مطلع شویم. اگر به دنبال مرکز قابل اعتمادی برای پیگیری اخبار نمایشگاه هستید، می‌توانید به سایت ایفنا مراجعه نمایید.

تاریخ برگزاری

بر اساس اطلاعاتی که در مورد نمایشگاه بین المللی کاغذ، مقوا، فرآورده های سلولزی و ماشین آلات وابسته 1402 انتشار یافته است، این رویداد در تاریخ 1 تا 5 مرداد برگزار می‌گردد.

اهمیت این نمایشگاه در کشور بسیار مهم است. با اینکه دنیا به سمت دیجیتال شدن پیش می‌رود، اما هنوز صنایع زیادی وجود دارند که وابسته به کاغذ هستند و هرگز نمی‌توان نقش این متریال را در رشد کشور نادیده گرفت.

محل برگزاری

نمایشگاه بین المللی کاغذ، مقوا، فرآورده های سلولزی و ماشین آلات وابسته 1402 در محل دائمی بین المللی نمایشگاه تهران برگزار می‌گردد.  نمایشگاه بین‌المللی تهران یکی از محل‌هایی است که فضای بسیار بزرگی دارد و می‌تواند میزبان تعداد زیادی از کسانی باشد که در این صنعت مشغول به فعالیت هستند. در نتیجه، شما می‌توانید در یک محیط امن و زیبا به این نمایشگاه بروید و از ایده‌هایی که در آنجا مبادله می‌شوند لذت ببرید. این مسئله بسیار مهم است و می‌تواند عاملی تقویت‌کننده برای رشد صنعت کاغذ در ایران باشد.

تاریخچه صنعت کاغذ در ایران

کسانی که می‌خواهند در نمایشگاه بین المللی کاغذ، مقوا، فرآورده های سلولزی و ماشین آلات وابسته 1402 حضور داشته باشند، بهتر است با تاریخچه کاغذ در ایران آشنایی داشته باشند. تاریخچه این صنعت به چند دسته تقسیم می‌شود که به شرح زیر است:

  • صنعت کاغذسازی در قرون اولیه هجری: در قرون اولیه هجری صنعت کاغذسازی توسعه زیادی در ایران نداشت و این صنعت از قرن هفتم به بعد مورد توجه قرار گرفت.
  • صنعت کاغذسازی حدود 700 سال پیش: این صنعت 700 سال پیش، در یکی از شهرهای حوالی زنجان شروع به کار کرد.
  • صنعت کاغذسازی حدود 100 سال پیش: این صنعت حدود 80 سال پیش در کرج راه‌اندازی شد و دوباره به دلیل مشکلات فنی و عدم صرفه اقتصادی تعطیل گردید.
  • صنعت کاغذسازی در سال 1329: این صنعت در سال 1329 به کمک بانک ملی ودر بخش خصوصی در ورامین تاسیس گردید. در زمام ساخت، از کاه به عنوان ماده اولیه برای تولید کاغذ استفاده می‌شد. باز هم به دلیل مشکلات فنی این کارخانه تعطیل شد.
  • صنعت کاغذسازی در سال‌های پایانی دهه 1330: در سال‌های پایانی دهه 1330، کارخانه کاغذسازی در کهریزک کار خود را آغاز کرد و هنوز این کارخانه به فعالیت خود ادامه می‌دهد. این کارخانه کاغذ و مقوا، کاغذهای بسته‌بندی تولید می‌کند‌.
  • گروه صنایع کاغذ پارس: این گروه یکی از کارخانه‌هایی است که در ایران با استفاده از تفاله نیشکر و باگاست در هفت تپه خوزستان کاغذ تولید می‌کند. اما با توجه به مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد، کیفیت کاغذهای تولیدی آن پایین یافته است که گاهی برخی از خریداران به این موضوع اشاره می‌کنند کاغذهای تولید گروه صنایع کاغذ پارس برای پیچاندن ساندویچ مناسب است.
  • شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران (چوکا): این شرکت یکی از بزرگترین شرکت‌های ایرانی در زمینه تولید کاغذ روزنامه، بسته‌بندی و کاغذ کرافت است. مواد اولیه این شرکت از چوب مناطق ساری و جنگل‌های شمالی کشور تامین می‌شوند. این کارخانه مشکلات مخصوص به خود را دارد، اما در شرایط بهتری در مقایسه با شرکت‌های دیگر قرار دارد.

20

شناسایی مشکلات پیش روی صنعت کاغذسازی

یکی از مهمترین اهدافی که باعث شده است نمایشگاه بین المللی کاغذ، مقوا، فرآورده های سلولزی و ماشین آلات وابسته 1402 با دقت و وسواس زیادی برگزار گردد شناسایی مشکلات پیش روی صنعت کاغذسازی است. همانطور که در تاریخچه صنعت کاغذسازی در ایران متوجه شده‌اید مشکلات اقتصادی مهمترین دلیلی است که باعث می‌شود که این صنعت به رشد لازم نرسد. با توجه به تمامی این موارد، مسئولان در تلاش هستند با برگزاری نمایشگاه بین المللی کاغذ، مقوا، فرآورده های سلولزی و ماشین آلات وابسته 1402 به بررسی راهکارهایی بپردازند که می‌تواند صنعت کاغذسازی را رشد دهد.

واردات از کشورهای دیگر، ضربه به صنعت کاغذسازی در ایران

بهتر است بدانید واردات بی‌رویه یکی از بزرگترین مشکلاتی است که در صنعت کاغذسازی به چشم می‌خورد و این مسئله در نمایشگاه بین المللی کاغذ، مقوا، فرآورده های سلولزی و ماشین آلات وابسته 1402 مورد توجه قرار دارد. واردات محصولات چینی و عرضه آنها با قیمت پایین‌تر از محصولات ایرانی باعث شده است که این صنعت نتواند به رشد مورد نظر برسد.

پتانسیل بالا برای رشد

شاید برای شما جالب باشد که بدانید ایران به دلیل منابعی که در دل خود جای داده است ظرفیت بالایی برای رشد دارد و حتی می‌تواند به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کاغذ در دنیا تبدیل شود. این مسائل در نمایشگاه بین المللی کاغذ، مقوا، فرآورده های سلولزی و ماشین آلات وابسته 1402 مورد بررسی قرار می‌گیرند و تلاش می‌شود شرایط مناسب برای ورود به این صنعت مشخص شوند. باید بدانید صنعت کاغذسازی بسیار گسترده است و زمانی که این صنعت در ایران پا بگیرد می‌تواند به رشد و اشتغال‌زایی در ایران کمک کند. با توجه به تمامی این موارد شما نباید فرصت حضور در نمایشگاه بین المللی کاغذ، مقوا، فرآورده های سلولزی و ماشین آلات وابسته 1402 را نادیده بگیرید.

21

می‌خواهیم و می‌توانیم

به طور کلی، باید بدانید هدف اصلی نمایشگاه بین المللی کاغذ، مقوا، فرآورده های سلولزی و ماشین آلات وابسته 1402 این است که تمامی فعالان این حوزه بدانند که ما می‌خواهیم و می‌توانیم. همیشه در پس هر مشکلی راه‌حلی وجود دارد. بنابراین، زمانی که در این نمایشگاه حضور دارید، می‌توانید چالش‌ها را شناسایی و راه‌حل‌های آن را بازیابی کنید. بهتر است بدانید صنعت کاغذ می‌تواند در ایران به خوبی رشد کند و نیازمند ایده‌های جدید از سوی اندیشمندانی است که در این حوزه مشغول به فعالیت هستند.

سخن پایانی

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد نمایشگاه بین المللی کاغذ، مقوا، فرآورده های سلولزی و ماشین آلات وابسته 1402 در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده‌اید این نمایشگاه در تاریخ 1 تا 5 مرداد برگزار می‌شود و می‌تواند به رشد این صنعت در ایران کمک کند. نمایشگاه بین المللی کاغذ، مقوا، فرآورده های سلولزی و ماشین آلات وابسته 1402 یکی از مهمترین نمایشگاه‌هایی است که کشور ما به آن نیاز دارد و می‌تواند مقدمه رشد این صنعت در ایران باشد.

منبع : https://ifna.ir/

 

ارسال نظر: