کدخبر: 19420

خرید سیستم پیجینگ

 

در اینجا قصد داریم تا علاوه بر آشنایی کامل با سیستم پیجینگ ، صفر تا صد خرید سیستم پیجینگ را مرور کنیم. موضوعات مهم در خرید سیستم پیجینگ به صورت تیتروار به شرح زیر می باشد: 

 

•    تعریف سیستم پیجینگ 

•    تفاوت آنالوگ و دیجیتال 

•    انواع سیستم پیجینگ 

•    برتری ها در سیستم پیجینگ تحت شبکه

•    تجهیزات مورد نیاز در سیستم پیجینگ

•    مراحل خرید سیستم پیجینگ 

 

 

 مراحل خرید سیستم پیجینگ 

 

مراحل به این ترتیب خواهد بود : 

1.    طراحی 

2.    خرید ملزومات و اجرای زیرساخت سیستم پیجینگ

3.    خرید ملزومات اصلی سیستم پیجینگ

4.    نصب و پیاده سازی

برای خرید سیستم پیجینگ باید بدانیم در چه مرحله ای هستیم . 

 

خرید ملزومات و اجرای زیرساخت سیستم پیجینگ

اصولا اجرای زیرساخت سیستم پیجینگ همزمان با اجرای زیرساخت شبکه با هم انجام می شود ولی در صورتی که این کار به صورت جداگانه صورت می پذیرد کافیست مطابق با نقشه ی طراحی شده نسبت به خرید ملزومات زیرساخت و واگذاری آن به پسیو کار و یا مجری مناسب آن اقدام کنیم . 

 

خرید ملزومات اصلی سیستم پیجینگ

برای خرید ملزومات اصلی مطابق با نقشه می بایست از بازار خرید کنیم . خرید ما می تواند داخلی و یا خارجی باشد. با توجه به اینکه تولید کننده های خوبی در بازار سیستم پیجینگ وجود دارد بهتر است با قیمت و پشتیبانی مناسب تری برای خرید سیستم پیجینگ از بازار داخل اقدام کنیم . 

 

نصب و راه اندازی سیستم پیجینگ 

برای نصب سیستم پیجینگ و راه اندازی و تحویل آن می توانیم از تیم های مجربی که تجربه ی لازم را دارند بخواهیم تا کار نصب را انجام دهند .

 

 

تعریف آمپلی فایر 

آمپلی فایر نبض تپنده ی هر سیستم صوتی است و وظیه ی آن تقویت سیگنال های صوتی ضعیف است. چطور تقویت کردن و به چه میزان تقویت کردن صدا توسط آمپلی فایر ها باعث دسته بندی آنها می گردد. 

 اگر سراغ اینکه چطور یک آمپلی فایر صدا را تقویت می کند برویم باید آمپلی فایر ها را به لحاظ تکنولوژی ساخت به دو دسته طبقه بندی کنیم:

 

 

•    آمپلی فایر اهمی 

•    آمپلی فایر ولتی 

تعریف آمپلی فایر تحت شبکه

آمپلی فایر تحت شبکه، سیگنال های صدا را در قالب بسته های دیتا دریافت می کند و بعد از پردازش کردن آن را برای تقویت با توان بالاتر به سمت مدار آمپلی فایر ارسال می کند و در نهایت صدای تقویت شده را به بلندگو ها ارسال می کند. نام های مشابه و همسان دیگری که به جای آمپلی فایر تحت شبکه مورد استفاده قرار می گیرد عبارتند از ، آمپلی فایر IP  ، آمپلی فایر SIP ، آمپلی فایر VoIP و به همین علت ممکن است در ادامه از هر یک از این نام ها در متن استفاده نمائیم.

 11

میزان تقویت صدا در آمپلی فایرهای تحت شبکه متفاوت است. در آمپلی فایر های IP ، صدا از بستر شبکه وارد می شود و بعد از تقویت شدن به سمت خروجی ارسال می گردد. اصولا خروجی آمپلی فایر های تحت شبکه ، بلندگو های آنالوگی هستند که به نسبت توان آمپلی فایر تغذیه می شوند. ممکن است این بلندگو ها بر اساس نوع آمپلی فایر به صورت ولتی یا اهمی تامین شوند. 

کاربرد آمپلی فایر های تحت شبکه 

 آمپلی فایر های تحت شبکه را می توان در هر نقطه ای که کابل شبکه نزدیک آن است قرار دهید. اگر دوربین های شما IP است بدانید که نیاز به کابل کشی مجدد نیست و کافی است از مبدل های یک به دو برای داشتن دو پورت شبکه روی یک کابل شبکه استفاده کنید. پس یکی از کاربرد های آمپلی فایر IP کاهش کابل کشی است.

 

از دیگر مزایای آمپلی فایر VoIP ، امکان پیج کردن آن با سانترال تلفن شماست. یعنی یک سیستم پیجینگ ارزان و مختصر که از هر جایی از سازمانتان که بخواهید و حتی از هر جایی که بتوانید به آی پی روی آمپلی فایر IP متصل شوید می توانید پیج کنید و موزیک پخش کنید.

در موارد فوق سعی کردیم تا برخی از کاربرد های سیستم پیجینگ را شرح دهیم . 

 

اینترکام 

اینترکام تجهیزات مخابراتی و ارتباطی است که برای ارتباط یک به یک و یا یک به چند در داخل یک شبکه مورد استفاده قرار می گیرد. از اینترکام برای تماس فوری استفاده می شود. 

12

تعریف دیگری از اینترکام : تلفنی بدون هندست و با امکانات کنترلی بیشتر

شاید چنین تعریف خلاصه ای باعث شود تا ارزش این ابزار ارتباطی در نظر شما کمتر به نظر بیاید اما این طور نیست و در ادامه متوجه خواهید شد که اینترکام ها می توانند علاوه بر سهولت در ارتباطات تلفنی، باعث تسریع در عملکرد شوند.

 

اینترکام ها به لحاظ تکنولوژی به دو دسته تقسیم می شوند :

اینترکام آنالوگ 

اینترکام تحت شبکه 

 

ارسال نظر: