کدخبر: 19433

هیت پمپ ظرفشویی

ظرفشویی یکی از اختراعات کارآمد بشر است که کار شسشتوی ظروف زیادی را بدون ایراد، با سرعت و دقت بالا و در زمانی کوتاه انجام می‌دهد. این دستگاه از قطعات متعددی تشکیل شده است که وظیفه هر کدام از آن ها در مراحل شسشتوی ظروف در داخل دستگاه مشخص است. برخی از این قطعات عبارتند از: برد، هیت پمپ ظرفشویی، میکروسوئیچ درب، ترمیستور، سوئیچ فشار، سنسور سرریز آب، سنسور مخزن نمک، سنسور مخزن مایع جلا و .... اگر هر کدام از این قطعات دچار ایراد شوند، لازم است برای تعمیر آن ها اقدام نمایید تا مشکل دستگاه شما رفع شود. اما در این مطلب به صورت اختصاصی در خصوص ایراد در هیت پمپ ظرفشویی و تعویض آن نکاتی را می‌خوانیم. اگر هیت پمپ ظرفشویی شما خراب شده است و نیاز به تعویض دارد، می‌توانید با توجه به برند دستگاه خود، قطعه فابریک یدک آن را از طریق فروشگاه اینترنتی هرمس پارت خریداری نمایید. در صورتی که نیاز به کسب اطلاعات بیش تر در خصوص نحوه خرید و قیمت هیت پمپ ظرفشویی دارید، با کارشناسان این مجموعه با شماره تلفن های 22111159-021 یا 22227378-021 تماس بگیرید. در ادامه در خصوص نحوه کار هیت پمپ ظرفشویی، نکاتی را می‌خوانیم.

نحوه کار هیت پمپ ظرفشویی

هیت پمپ ظرفشویی، قطعه ای از دستگاه است که وظیفه دارد تا مراحل گردش آب در دستگاه را به انجام برساند و همزمان کار گرم کردن آب تا دمای مناسب برای شستشوی لباس ها را انجام دهد. این قطعه در اصل همان جت پمپ ظرفشویی است که در مدل های جدید ظرفشویی، به آن المنت هایی برای انجام گرمایش آب اضافه شده است. جت پمپ های کلاسیک در ظرفشویی شامل قسمت هایی مانند روتور، سیم پیچ و کاسه نمد بودند که آب داغ را به پروانه های پلاستیکی ظرفشویی می رسانند تا روی ظرف های کثیف بریزد. خرابی هر کدام از این قسمت ها، می‌تواند سبب ایراد پیدا کردن هیت پمپ ظرفشویی شما شود. در صورتی که هیت پمپ ظرفشویی شما ایراد پیدا کرده باشد، می‌توانید آن را توسط تکنسین متخصص و مجرب بررسی نمایید و قطعه ای که ایراد پیدا کرده را تعویض یا تعمیر نمایید. اگر این قطعه هیت پمپ ظرفشویی باشد، حتما قبل از نیاز به تعمیر، نشانه هایی را در دستگاه دیدید، که از طریق آن، متوجه ایراد در این قطعه بشوید.

15

خرابی هیت پمپ ظرفشویی

اولین و مهم ترین نشانه خرابی هیت پمپ ظرفشویی، پدیدار شدن ارور یا خطاهای مشخص روی صفحه نمایشگر دستگاه است که در دستگاههای جدیدتر و با سیستم عیب یابی کاملی که در ظرفشویی وجود دارد، خبر از خرابی هیت پمپ ظرفشویی می دهد. اگر معنای ارورهای ماشین لباسشویی خود را نمی دانید، حتما دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه نمایید و در صورتی که ارور دستگاه قابل حل نبود، برای تعمیر ظرفشویی خود، با تکنسین متخصص و مجرب دستگاه خود تماس بگیرید. دیگر نشانه هایی که می‌توانند خبر از ایراد در ماشین ظرفشویی بدهند، شسته نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی، باقی ماندن آب در کف دستگاه، نرسیدن آب به دمای مناسب و پریدن فیوز ماشین ظرفشویی است. در صورتی که هر کدام از این ایرادات را دیدید، باید دستگاه را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهید. مثلا شسشته نشدن ظروف، می‌تواند به دلیل نرسیدن آب به دمای مناسب یا ایراد در بازوهای آبپاش دستگاه و یا حتی بد چیده شدن ظروف در ماشین باشد. در صورتی که ایراد از قطعات باشد، در دفعات متوالی تکرار خواهد شد و تا زمانی که کار تعویض هیت پمپ ظرفشویی را انجام ندهید، مشکل برطرف نخواهد شد. در ادامه مطلب، مراحل تعویض هیت پمپ ظرفشویی را با هم مرور خواهیم کرد.

16

نحوه تعویض هیت پمپ ظرفشویی

کار تعویض هیت پمپ ظرفشویی، باید توسط تکنسین متخصص ظرفشویی شما انجام شود. اگر قصد دارید مراحل انجام این کار را بدانید، باید اول بدانید هیت پمپ ظرفشویی در کجای دستگاه قرار گرفته است؟ هیت پمپ ظرفشویی بسته به مدل آن در جاهای مختلفی تعبیه می شود. هیت پمپ ظرفشویی اینورتر در سمت چپ و راست چاهک دستگاه تعبیه می‌شود و در مدل های معمولی زیر چاهک ماشین ظرفشویی تعبیه می‌شود. برای تعویض این قطعه، ابتدا دو پوسته موتور را باز نمایید و به وسیله بوش کش، بلبرینگ ها را هم باز کنید. اگر پوسته زنگ زده باشد، آن را سمباده بزنید و با اسپری، رنگ نقره ای به آن بپاشید. بلبرینگ های خراب را تعویض کرده و جت پمپ  ظرفشویی ایندزیت را که خراب شده است، از لبه پرس شده یا قسمت جوش و یا درز حلزونی برش دهید. سپس باید قسمت بالایی آن را جدا کنید و کاسه نمد را از جای خود خارج و موتور دستگاه را باز کنید. اگر کاسه نمد مشکل داشت، آن را با سیل بند مناسب جایگزین نمایید و قسمت زیرین سیل را گریس کار کنید. آخرین مرحله بستن پیچ های حلزونی و قرار دادن پوسته در سر جای خود است. اگر هیت پمپ ظرفشویی را به درستی نصب کرده باشید، مشکل دستگاه برطرف شده و این قطعه کار خود را آغاز خواهد کرد.

قیمت هیت پمپ ظرفشویی

قیمت هیت پمپ ظرفشویی و سایر قطعات یدک لوازم منزل در فروشگاه اینترنتی هرمس پارت، با توجه به حذف افراد واسطه متعدد در سابقه کار پانزده ساله این مجموعه، بسیار مناسب بوده و امکان خریدی ارزان تر از بازار، بدون اتلاف وقت و انرژی در مغازه های متفرقه فراوان را برای شما ایجاد می‌کند. قیمت هیت پمپ ظرفشویی با توجه به نوسانات قیمت ارز، مانند هر محصول وارداتی دیگری می‌تواند دچار تغییر شود. برای اطلاع از موجودی و قیمت قطعات مختلف مورد نظر خود، می‌توانید با شماره های بالای صفحه تماس بگیرید.

17

خرید هیت پمپ ظرفشویی از هرمس پارت

برای خرید قطعات مختلف یدک لوازم منزل، به سایت هرمس پارت مراجعه نمایید و آن قطعه را به سبد خرید خود اضافه نمایید. پس از انجام این مرحله، ارسال هیت پمپ ظرفشویی یا سایر قطعات خریداری شده توسط شما، در اسرع وقت به منزل یا محل کار شما ارسال خواهد شد. امکان خرید هیت پمپ ظرفشویی و سایر قطعات یدک دستگاه شما، به صورت کلی و در تعداد بالاتر نیز وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیش تر در خصوص ویژگی ها، قیمت و خرید هیت پمپ ظرفشویی، با کارشناسان فروشگاه اینترنتی قطعات یدک لوازم منزل هرمس پارت، با شماره‌ تلفن ‌های 22111159-021 یا 22227378-021 تماس بگیرید.

 

ارسال نظر: