کدخبر: 19447

پمپ اسیدشویی در کدام صنف ها کاربرد دارد ؟

 

یکی از مهمترین کارهایی که باید افراد برای افزایش طول عمر پکیج و آبگرمکن ها انجام دهند ، از بین بردن رسوباتی است که بعد از مدتی فعالیت دستگاه در لوله های آب ته نشین میشوند . وجود این رسوبات در لوله های پکیج هم باعث پر سروصدا شدن و هم باعث کاهش طول عمر پکیج میشود ، به همین دلیل توصیه میشود که همه ی افراد در یک مدت زمان معین دستگاه را سرویس کنند البته که خیلی از استفاده کنندگان پکیج ها تنها زمانی ، آن را سرویس میکنند که یا صدای دستگاه بسیار زیاده شده و یا زمانی که دستگاه دیگر نتواند آب را گرم کند ؛ که این کار هم باعث کاهش عمر مفید پکیج و هم ممکن است رسوبات آنقدر زیاد شده باشند که لوله ها و یا قطعات دیگر آسیب ببینند . 

یکی از بهترین و کارآمدترین راه ها برای از بین بردن این دسته از رسوبات ، استفاده از پمپ های اسید شویی میباشد . در واقع پمپ اسیدشویی از مدل های زیر شاخه ی پمپ های ضد اسید می باشند که از آنها در زمینه های رسوب گیری پکیج و آبگرمکن ها استفاده میشود .

 

معرفی پمپ اسیدشویی : 

یکی از پر استفاده ترین پمپ های ضد اسید ، پمپ اسیدشویی میباشد که از آن برای از پاک کردن رسوبات ته نشین شده در لوله ها استفاده میشود . در دستگاه هایی که رکن اصلی جریان آب است ، مانند پکیج و آب گرم کن ها ، ته نشین شدن رسوبات آب در لوله ها یکی از بدترین و خطرناک ترین اتفاقی طبیعی است که می افتد ، طبیعی از این لحاظ که به هرحال این اتفاق می افتد ولی خطرناک است زیرا اگر به آن توجهی نکنید در مدت زمان نسبتا کوتاهی لوله ها دیگر کیپ شده و آب جایی برای جریان پیدا کردن ندارد و پس بازدهی بسیار کم میشود . به همین دلیل است که بیشتر شرکت های تولیدی پکیج ها توصیه میکنند ، حداقل سالی یک بار دستگاه سرویس شود تا املاح ایجاد شده از بین بروند . 

به همین دلیل است که از این مدل از پمپ ها استفاده های زیادی ( به خصوص در فصل های سرد سال ) میشود ، مزیت استفاده از این پمپ ها برای پاک سازی سطوح این است که خود افراد نیز میتوانند با استفاده از مطالب موجود و راهنمایی ها کار را انجام دهند. البته که این کار توصیه نمیشود ولی انجام شخصی این کار ، غیر ممکن هم نیست . 

با اینکه ممکن است قیمت پمپ اسیدشویی پکیج کمی بالا باشد ولی با توجه به مزیت هایی که نسبت به روش های دیگر دارد ، قابل چشم پوشی میباشد . 

کلیت عملکرد این پمپ ها به این صورت است که با استفاده از سیالات مناسب میتوان املاح و آلودگی های ایجاد شده مانند لکه ، مواد آلی و … بر روی فلزاتی مانند آهن ، مس و … از بین میروند . در صورتی که این کار به درستی و در مدت زمان های مشخص شده انجام شود میتواند از آسیب رسیدن به قطعات داخلی جلوگیری کند و در نتیجه بهره وری دستگاه زیاد بوده و طول عمر مفید دستگاه نیز میتواند افزایش یابد . 

چیزی که لازم است قبل از توضیح دادن مراحل انجام اسیدشویی در دستگاه گفته شود این است ، که نباید به هیچ عنوان از هر سیال شوینده ای که میخواهید استفاده نمایید ، زیرا بسیاری از این مواد شوینده ها حالت خورندگی دارند و در کنار فلزات بسیار واکنش پذیر هستند . اتفاق افتادن این واکنش ها هم باعث آسیب به قطعات داخلی پکیج شده و هم به سلامت خود فرد ( آسیب های پوستی در صورت تماس با سیال و آسیب های تنفسی در صورت وارد شدن بخارات ایجاد شده در ریه انسان ) آسیب میزند .  البته به هرحال پیشنهاد میشود در زمان انجام این کار هم ماسک داشته باشید و همچنین لباستان به حدی پوشیده باشد که در صورت بروز هر اتفاقی سیال به صورت مستقیم با پوستتان تماس پیدا نکند . 

مراحل استفاده از پمپ اسیدشویی برای پاک سازی پکیج : 

  1.  آبگرمکن یا پکیج را خاموش کنید . 
  2. هر گونه شیر گاز و میدار های الکتریکی که روی دستگاه قرار دارد را خاموش کنید . 
  3. شیر آب را ببندید 

در حین انجام این کار به هیچ عنوان نباید جریان آبی درون دستگاه وجود داشته باشد ، پس باید هر سه شیر را یعنی ، شیر قرمز ( برای جریان آب گرم ) ، شیر آب ( ورودی آب سرد ) و شیر سوم که برای خروج آب گرم میباشد ، را ببندید . 

  1. درپوش دریچه های تصفیه پمپ اسید شویی را بردارید .  

روی پمپ یک دریچه به شکل 't' تعبیه شده است که برای شروع کار باید درپوش این قسمت را به آرامی بردارید تا هیچ جریان آب گرمی دیگر تولید نشود . البته باید توجه کنید که قبل اینکار حتما شیر گاز را بسته باشید در غیر اینصورت با برداشتن درپوش گرمای شدیدی به یکباره از دریچه خارج شده و باعث آسیب به صورت و چشم فرد میشود . 

  1. سرشیلنگ ها را به شیر ها وصل کنید . 

در این قسمت به دفترچه راهنمای آب گرم کن نیاز دارید ، زیرا باید بر اساس ترتیبی که در آن وجود دارد شیلنگ ها را نصب کنید . در صورتی که فروشنده ی پمپ این شیلنگ ها را به شما نداده است به راحتی میتوانید آن را در مغازه های مربوطه پیدا کنید . 

  1. دریچه ی پاک سازی را به گونه ای بچرخانید که عمودی شود . 
  2. محلول پاک کننده را اضافه کنید. 

توصیه میشود از 4 لیتر یا 15.1 لیتر سرکه سفید رقیق نشده استفاده کنید . چون این محلول کمترین درصد واکنش پذیری در برابر فلزات را دارد . 

  1. تمام مراحل ذکر شده در دفترچه را قدم به قدم انجام دهید . 
  2. بعد از تمام شدن کار ، پورت دریچه های پاک سازی را دوباره ببندید 
  3. شیلنگ ها را جدا کنید 
  4. درپوش ها را به درستی ببندید . 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت ما مراجعه نمایید

 

 

ارسال نظر: